O malajském okruhu se toho ví ve srovnání s evropskými tratěmi, především těmi tradičními, poměrně málo. Přinášíme proto něco statistických údajů a zajímavých informací.
Nákladný Sepang byl dokončen v březnu 1999 a na jeho financování se podílela velkou měrou vláda. Na stavbě se účastnilo 2000 dělníků, přemístěno bylo 9 milionů kubických metrů zeminy. V mnohém nastavil pro okruhy F1 nové standardy.
Autor Hermann Tilke postavil okruh, který je díky svému tvaru a klimatickým podmínkám prostředí asi nejnáročnějším v celém kalendáři, 72% okruhu se totiž jede pod plným plynem a teploty přesahují 40°C.
Hlavní tribuna je konstruována jako oboustranná a nabízí 30 tisíc sedadel. Tvar střechy je odvozen od banánového listu a ibišku, malajské národní květiny.
Malajský okruh je zasazen v přírodě doslova. Jedovatá kobra byla překonána invazí krys, ale leopard v prostoru autodromu v roce 1999 zatím překonán nebyl.
Lékařské středisko je jedním z nejmodernějších, neboť má k dispozici i rentgen, laboratoř a specializovanou místnost na kontrolu dopingu.
První závod vyhrál Eddie Irvine s Ferrari, ale věnoval mu ho do boje o titul Michael Schumacher. Němec je dosud nejúspěšnějším pilotem Sepangu, vyhrál zde tři závody v roce 2000, 2001 a 2004. Ferrari bylo poprvé poraženo až ve čtvrtém ročníku Williamsem pilotovaným Michaelovým bratrem Ralfem.
V roce 2003 zde získal Fernando Alonso svoji první pole position a Kimi Raikkonen své první vítězství.
První trest průjezdu boxů vůbec obdržel Juan Pablo Montoya v roce 2004 právě v Sepangu.
Oba poslední závody vyhrál Renault z pole position, předloni Alonso, loni Fisichella.
Rekordní čas na jedno kolo drží od roku 2004 Juan Pablo Montoya s časem 1:34,223.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.