Světová rada pro motorsport Mezinárodní automobilové federace zasedala ve středu v Paříži a Formuli čekají od příštího roku změny. Nastanou ovšem tam, kde si to týmy nepřály, naopak FIA zakázala změny stájemi navrhované.
Od příštího roku budou všechny vozy Formule 1 vybaveny standardní elektronickou řídící jednotkou (ECU) a díky ní se FIA vrátila ke své dávné snaze o zákaz kontroly prokluzu. Historie této kauzy sahá do úvodu devadesátých let minulého století. Nadřízený orgán ji následně v roce 1993 zakázal, ale neustále se spekulovalo o tom, že ji některé týmy používají. FIA proto i na nátlak továrních týmů v roce 2001 kontrolu prokluzu povolila. Díky standardní ECU bude případná kontrola prokluzu snadněji odhalitelná, FIA svým zákazem mnohé překvapila.
Stejně tak byl minimálně pro příští rok pohřben návrh na návrat ke slickům. Formule 1 setrvá i nadále u drážkovaných pneumatik, které redukovaly kontakt vozu s dráhou a tím i přilnavost z důvodu nižších rychlostí v zatáčkách. Cílem byla větší bezpečnost.
Minimální váha vozu zůstane i nadále na hodnotě 605 kilogramů. Snížení na 550 kg neprošlo a podobně skončil i návrh na zvětšení maximální šířky vozu ze současných 1800 mm na 2000 mm.
FIA naopak uvolnila ruce konstruktérům motorů. Zmrazení bylo zrušeno v případě spojky, hydraulického, olejového a benzínového čerpadla, dynama, systému vstřikování paliva, výfukového systému a svíček.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.