Světová rada pro motorsport Mezinárodní automobilové federace zasedala ve středu v Paříži a Formuli čekají od příštího roku změny. Nastanou ovšem tam, kde si to týmy nepřály, naopak FIA zakázala změny stájemi navrhované.
Od příštího roku budou všechny vozy Formule 1 vybaveny standardní elektronickou řídící jednotkou (ECU) a díky ní se FIA vrátila ke své dávné snaze o zákaz kontroly prokluzu. Historie této kauzy sahá do úvodu devadesátých let minulého století. Nadřízený orgán ji následně v roce 1993 zakázal, ale neustále se spekulovalo o tom, že ji některé týmy používají. FIA proto i na nátlak továrních týmů v roce 2001 kontrolu prokluzu povolila. Díky standardní ECU bude případná kontrola prokluzu snadněji odhalitelná, FIA svým zákazem mnohé překvapila.
Stejně tak byl minimálně pro příští rok pohřben návrh na návrat ke slickům. Formule 1 setrvá i nadále u drážkovaných pneumatik, které redukovaly kontakt vozu s dráhou a tím i přilnavost z důvodu nižších rychlostí v zatáčkách. Cílem byla větší bezpečnost.
Minimální váha vozu zůstane i nadále na hodnotě 605 kilogramů. Snížení na 550 kg neprošlo a podobně skončil i návrh na zvětšení maximální šířky vozu ze současných 1800 mm na 2000 mm.
FIA naopak uvolnila ruce konstruktérům motorů. Zmrazení bylo zrušeno v případě spojky, hydraulického, olejového a benzínového čerpadla, dynama, systému vstřikování paliva, výfukového systému a svíček.
Nový ročník šampionátu Formule 1 se chystá odstartovat a s ním přicházejí nové naděje a očekávání, které každá nová sezóna přináší.
Max Verstappen by mohl i bez dominantního vozu bojovat o titul, i kdyby měl k dispozici druhý nebo třetí nejrychlejší auto. Loňské problémy Red Bullu neohrozily jeho výkon, a jeho schopnost přizpůsobit se novým podmínkám by mohla být klíčová v nadcházející sezóně. Helmut Marko zdůraznil, že ačkoli McLaren vykázal silnou konkurenceschopnost, skutečné měřítko výkonnosti se ukáže až v závodech, kde Red Bull stále spoléhá na Verstappenovu genialitu.
Každý start nové sezóny Formule 1 je napínavý, ale stejně tak budí emoce i návrat populárního seriálu Drive to Survive. Lando Norris si však nebral servítky a odhalil, co mu na nové řadě vadí.
Sezóna Formule 1 2025 bude poslední pod současným cyklem pravidel, přičemž i přesto se letos některé předpisy mění. Přinášíme vám přehled všech klíčových informací, které byste měli vědět před startem nadcházejícího ročníku.
Lewis Hamilton se domnívá, že je „nejlépe připravený, jak jen může být“, s ohledem na krátkou dobu, kterou strávil u Ferrari, před jeho závodní premiérou v Austrálii,.
Šéf týmu Cadillac F1 zdůraznil, že výběr amerického jezdce do týmu bude záviset výhradně na jeho sportovních schopnostech a zásluhách, nikoli na národnosti. Tým se chce soustředit na kvalitu a výkon, a jakýkoli jezdec, který bude mít potenciál přispět k úspěchu, bude vítán bez ohledu na jeho původ.
Na Race of Champions v Sydney vyjádřila skupina významných osobností Formule 1 svou podporu Michaelu Schumacherovi a vyzvala sedminásobného mistra světa, aby "pokračoval v boji" během jeho dlouhé a náročné rehabilitace.
Nová kapitola v kariéře Lewise Hamiltona, který se připojil k Ferrari, vyvolává celosvětovou pozornost.
Streamovací platforma F1 TV, která pokrývá všechny závodní víkendy Formule 1, přichází týden před první Velkou cenou s významnou novinkou. Fanoušci budou mít nyní možnost předplatit F1 TV Premium, které nabízí zcela nové funkce a vylepšení pro ještě lepší zážitek ze sledování závodů.
Jody Egginton, dlouholetý technický ředitel Racing Bulls, odchází z Formule 1. Po téměř 30 letech v motorsportu, během nichž významně přispěl k technologickému rozvoji týmu, se nyní zaměří na inovace mimo samotnou F1. Tento krok znamená konec jeho působení v šampionátu, ale zůstává součástí širší rodiny Red Bullu.
Red Bull dal jasně najevo svou důvěru v Liama Lawsona, když mu poskytl příležitost v jeho první kompletní sezóně ve Formuli 1. Mladý Novozélanďan, který již při svých dosavadních startech prokázal talent a odhodlání, má před sebou velkou šanci potvrdit očekávání a ukázat, že je cennou investicí pro budoucnost týmu. Fanoušci věří, že Lawson dokáže naplno využít svou příležitost a stát se stabilním členem startovního pole.
V posledních týdnech se stále častěji spekuluje o možné obnovení používání motorů V10 ve Formuli 1. Tento návrat k ikonické technologii by mohl přinést zásadní změny ve výkonu a zvuku aut, což by jistě vzbudilo velký zájem mezi fanoušky i týmy.