O rozpočet, tj. o půl sekundy na kolo. Tak to vidí Peter Sauber, zakladatel a po celá devadesátá léta majitel a šéf stáje z Hinwilu.
Peter Sauber měl vždy nos na dobré piloty a nikdy nezažil totální propadák, přestože vždy hospodařil se skromným rozpočtem. Nejlepší sezónu zažily, tehdy zeleno-modro-bílé, vozy Sauber s motory Ferrari v roce 2001, kdy tým angažoval prověřeného Heidfelda a podceňovaného Räikkönena. Od té doby to šlo se Sauberem z kopce, do F1 ve velkém nastoupily automobilky a začaly "závody v utrácení". Sauber nakonec neměl na výběr a svůj tým prodal německé automobilce BMW. A zlepšení bylo hned znát, přestože většina zaměstnanců je dodnes na svých místech. Přišly peníze, lepší vybavení, zajímavější technologie.
Peter Sauber pro švýcarské noviny Blick: "Po celá léta našeho soukromého týmu jsme se potýkali s omezenými možnostmi. Rozpočet nám vždy bránil ve vyhoupnutí se na absolutní špičku. Ale vždy jsem věděl, že zaměstnávám samé schopné lidi. Dnes je to vidět."
Foto: Sauber F1 TeamHaas oslaví svou 200. Grand Prix speciálním zbarvením vozu během závodu v Kanadě. Po nepovedeném víkendu ve Španělsku doufá, že jubileum přinese nový impuls a návrat ke konkurenceschopnosti.
Formule 1 představila kalendář pro rok 2026, ve kterém debutuje Madrid a naopak chybí tradiční Imola.
Mercedes už naplno pracuje na nové éře Formule 1, která odstartuje v roce 2026 zásadní změnou technických pravidel. Podle Simoneho Restyho v ní vidí nejen obrovskou výzvu, ale i šanci vrátit se na vrchol, pokud tým správně odhadne vývojový směr.
Red Bull potvrdil, že má připravený nouzový plán pro případ jednozávodního zákazu startu Maxe Verstappena ve Formuli 1. I když je jeho absence nepravděpodobná, tým chce být připravený minimalizovat dopady na šampionát.
Velká cena Kanady je proslulá proměnlivým počasím, které často způsobuje chaos a mění závodní strategie. I letos panuje nejistota zda dorazí déšť, protože v Montréalu nikdy nevíte co přinese další oblak.
Situace Lewise Hamiltona ve Ferrari nabírá na vážnosti, protože sedminásobný mistr světa se zatím nedokázal plně sžít se svým novým vozem pro sezónu F1 2025.
Dvojnásobný mistr světa F1 a bývalý pilot McLarenu Mika Häkkinen vyjádřil překvapení nad tím, že Max Verstappen během Velké ceny Španělska nijak nezpochybnil rozhodnutí týmu Red Bull obout tvrdou směs pneumatik. Podle Fina bylo neobvyklé, že jezdec jeho kalibru nepokusil strategii více ovlivnit.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.