Před Grand Prix Austrálie poradil Felipe Massa fanouškům, aby si na něj vsadili. Kdo dal na jeho radu, prodělal.
Brazilský pilot se během let testování pro Ferrari a loňské závodní sezóny po boku Michaela Schumachera vypracoval v uznávaného pilota a díky dobrým výsledkům v předsezónních testech jej mnozí dokonce tipují na prvního porazitele Kimiho Räikkönena, zvaného jako "Ice-Man", ale někdy také jako "zabiják týmových kolegů" (rychlostí). V Austrálii doplatil Massa na vadnou převodovku a následnou výměnu motoru a musel se prokousávat z poslední řady na startu až na konečnou šestou pozici. Kvůli rozdílné strategii lze časy obou pilotů Ferrari těžko srovnávat.
Felipe Massa na svých oficiálních www stránkách: "Po Austrálii se v médiích mluví o tom, jak svělý závod jsem odjel. Souhlasím, že jsem jel výborně, ale s výsledkem víkendu nejsem moc spokojený. Byla to smůla. Hned od startu jsem byl schopen se probojovávat dopředu. Teď se snažím myslet na příští závody a těším se do Sepangu, kde budu určitě vpředu. Kdybych v Austrálii startoval vpředu, dopadl by závod jinak, lépe pro mě. Podstatné je, že jsme schopni hned od začátku sezóny sbírat body za každých podmínek. To jsme loni nedokázali a na konci sezóny nám to chybělo."
foto: Scuderia FerrariS rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.
Jeden z klubů, které stály u zrodu FIA, nedávno překvapivě ostře zaútočil na prezidenta této organizace, Mohammeda Ben Sulayema. Tento krok vyvolal nečekané vlny kritiky a přinesl do vedení mezinárodní automobilové federace napětí, které dosud nebylo veřejně známo.
Oscar Piastri v hektickém světě Formule 1 zaujímá svým neotřesitelným klidem a vyrovnaností. Tato schopnost mu pomáhá zvládat tlak a dělat správná rozhodnutí v boji o mistrovský titul.
Přestup Lewise Hamiltona k Ferrari zůstává pro Davida Coultharda záhadou, protože podle něj znamenal nečekaný konec dlouholetého a velmi úspěšného partnerství s Mercedesem bez zjevného důvodu.
Helmut Marko přiznal, že původně nevěřil, že by se Max Verstappen mohl stát jedním z velikánů F1. Dnes už ale uznává, že trojnásobný šampion překonal veškerá očekávání svou disciplínou i vyspělostí.
Sezona 2025 Formule 1 právě začala, ale pozornost už směřuje k novým pravidlům pro rok 2026, kdy Red Bull převezme výrobu motorů ve spolupráci s Fordem, který zdůrazňuje význam elektrifikace.
Lance Stroll se po úspěšném zákroku na zraněné ruce vrací na startovní rošt Formule 1 a o víkendu pojede domácí Velkou cenu Kanady v Montrealu.
Ferrari podle zákulisních informací plánuje už v červnu ukončit vývoj letošního vozu SF-25 a zaměřit se na monopost pro sezonu 2026, kdy F1 vstoupí do nové technické éry. Tím dává najevo, že v letošní titul už příliš nevěří, a volí strategii s důrazem na budoucnost – i za cenu rizika, že konkurence letos ještě zrychlí.
Lando Norris označil své souboje s Maxem Verstappenem za férové a zdůraznil, že podle něj Nizozemec neudělal nic, co by překročilo pravidla. Svým vyjádřením se snaží uklidnit situaci a projevit respekt k agresivnímu, ale stále legitimnímu závodnímu stylu soupeře.
Oscar Piastri si ve Formuli 1 získává pověst klidného a soustředěného jezdce, který svým projevem připomíná legendárního Kimiho Räikkönena. Komentátor Jolyon Palmer v něm vidí budoucího šampiona díky jeho schopnosti zachovat chladnou hlavu a proměňovat slabiny ve výhody.
FIA oficiálně schválila žádost Red Bullu o udělení superlicence pro talentovaného juniora F2 Arvida Lindblada. Tento krok potvrzuje, že Red Bull s mladým Britem počítá ve vážných závodních plánech už v blízké budoucnosti.