Před Grand Prix Austrálie poradil Felipe Massa fanouškům, aby si na něj vsadili. Kdo dal na jeho radu, prodělal.
Brazilský pilot se během let testování pro Ferrari a loňské závodní sezóny po boku Michaela Schumachera vypracoval v uznávaného pilota a díky dobrým výsledkům v předsezónních testech jej mnozí dokonce tipují na prvního porazitele Kimiho Räikkönena, zvaného jako "Ice-Man", ale někdy také jako "zabiják týmových kolegů" (rychlostí). V Austrálii doplatil Massa na vadnou převodovku a následnou výměnu motoru a musel se prokousávat z poslední řady na startu až na konečnou šestou pozici. Kvůli rozdílné strategii lze časy obou pilotů Ferrari těžko srovnávat.
Felipe Massa na svých oficiálních www stránkách: "Po Austrálii se v médiích mluví o tom, jak svělý závod jsem odjel. Souhlasím, že jsem jel výborně, ale s výsledkem víkendu nejsem moc spokojený. Byla to smůla. Hned od startu jsem byl schopen se probojovávat dopředu. Teď se snažím myslet na příští závody a těším se do Sepangu, kde budu určitě vpředu. Kdybych v Austrálii startoval vpředu, dopadl by závod jinak, lépe pro mě. Podstatné je, že jsme schopni hned od začátku sezóny sbírat body za každých podmínek. To jsme loni nedokázali a na konci sezóny nám to chybělo."
foto: Scuderia FerrariFerrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.