GP Austrálie, nejrychlejší kola: Kimi Räikkönen po závodě prohlásil, že mohl klidně jet mnohem rychleji. Dokazuje to i jeho nejrychlejší kolo.
Nejrychlejší kola padala těsně před prvními a před druhými zastávkami v boxech a přestože piloti McLarenu v této době soupeřili mezi sebou a měli mnohem větší důvod jet na hraně než Räikkönen s Ferrari, zajel finský pilot v této době čas o více než sekundu lepší než druhý nejrychlejší Alonso!
McLareny se držely spolu od startu až do cíle a jejich vyrovnanost potvrzuje i minimální rozdíl v nejlepších časech. Hamilton na dvojnásobného šampiona v ničem neztratil, ve Formuli 1 se uvedl jako jen několik slavných hrdinů. Velkou pochvalu si jistě vysloužil i mladý Polák Robert Kubica, který se dostal před zkušeného Heidfelda a v nejrychlejším kole jej překonal o desetinu, bohužel musel odstoupit po technických potížích.
Massa jel s těžším vozem jen na jednu zastávku, navíc často za pomalejšími jezdci. Tím se vysvětluje velká ztráta na Räikkönena, ale přecejen, nejsou téměř 2s příliš moc, na to, že na rozdíl od Räikkönena měl po celý závod důvod uhánět kupředu?
Oproti kvalifikaci dnes na konkurenceschopnosti ztratilo Super Aguri a nejrychlejší kola obou pilotů jsou až v poslední části tabulky. Hodně kriticky bude muset výsledky příprav na novou sezónu hodnotit Honda. A u Williamsu? Nico Rosberg nedal sympatickému Rakušanovi nejmenší šanci.
Nejrychlejší kola Velké ceny Austrálie: pilot - tým - kolo - čas 1. Kimi Räikkönen - Ferrari - 41 - 1:25.235 2. Fernando Alonso - McLaren-Mercedes - 20 - 1:26.314 3. Lewis Hamilton - McLaren-Mercedes - 20 - 1:26.351 4. Robert Kubica - BMW - 19 - 1:26.642 5. Nico Rosberg - Williams - 40 - 1:26.721 6. Nick Heidfeld - BMW - 37 - 1:26.722 7. Giancarlo Fisichella - Renault - 18 - 1:26.892 8. Felipe Massa - Ferrari - 28 - 1:27.044 9. Mark Webber - Red Bull-Renault - 21 - 1:27.501 10. Heikki Kovalainen - Renault - 44 - 1:27.592 11. David Coulthard - Red Bull-Renault - 44 - 1:27.706 12. Ralf Schumacher - Toyota - 42 - 1:27.796 13. Jarno Trulli - Toyota - 45 - 1:28.034 14. Rubens Barrichello - Honda - 17 - 1:28.098 15. Vitantonio Liuzzi - STR-Ferrari - 44 - 1:28.282 16. Alexander Wurz - Williams - 24 - 1:28.303 17. Jenson Button - Honda - 42 - 1:28.387 18. Takuma Sato - Super Aguri-Honda - 20 - 1:28.487 19. Anthony Davidson - Super Aguri-Honda - 41 - 1:28.489 20. Adrian Sutil - Spyker-Ferrari - 40 - 1:28.687 21. Scott Speed - STR-Ferrari - 22 - 1:28.953 22. Christijan Albers - Spyker-Ferrari - 9 - 1:30.899
foto: Scuderia FerrariFerrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.