GP Austrálie, nejrychlejší kola: Kimi Räikkönen po závodě prohlásil, že mohl klidně jet mnohem rychleji. Dokazuje to i jeho nejrychlejší kolo.
Nejrychlejší kola padala těsně před prvními a před druhými zastávkami v boxech a přestože piloti McLarenu v této době soupeřili mezi sebou a měli mnohem větší důvod jet na hraně než Räikkönen s Ferrari, zajel finský pilot v této době čas o více než sekundu lepší než druhý nejrychlejší Alonso!
McLareny se držely spolu od startu až do cíle a jejich vyrovnanost potvrzuje i minimální rozdíl v nejlepších časech. Hamilton na dvojnásobného šampiona v ničem neztratil, ve Formuli 1 se uvedl jako jen několik slavných hrdinů. Velkou pochvalu si jistě vysloužil i mladý Polák Robert Kubica, který se dostal před zkušeného Heidfelda a v nejrychlejším kole jej překonal o desetinu, bohužel musel odstoupit po technických potížích.
Massa jel s těžším vozem jen na jednu zastávku, navíc často za pomalejšími jezdci. Tím se vysvětluje velká ztráta na Räikkönena, ale přecejen, nejsou téměř 2s příliš moc, na to, že na rozdíl od Räikkönena měl po celý závod důvod uhánět kupředu?
Oproti kvalifikaci dnes na konkurenceschopnosti ztratilo Super Aguri a nejrychlejší kola obou pilotů jsou až v poslední části tabulky. Hodně kriticky bude muset výsledky příprav na novou sezónu hodnotit Honda. A u Williamsu? Nico Rosberg nedal sympatickému Rakušanovi nejmenší šanci.
Nejrychlejší kola Velké ceny Austrálie: pilot - tým - kolo - čas 1. Kimi Räikkönen - Ferrari - 41 - 1:25.235 2. Fernando Alonso - McLaren-Mercedes - 20 - 1:26.314 3. Lewis Hamilton - McLaren-Mercedes - 20 - 1:26.351 4. Robert Kubica - BMW - 19 - 1:26.642 5. Nico Rosberg - Williams - 40 - 1:26.721 6. Nick Heidfeld - BMW - 37 - 1:26.722 7. Giancarlo Fisichella - Renault - 18 - 1:26.892 8. Felipe Massa - Ferrari - 28 - 1:27.044 9. Mark Webber - Red Bull-Renault - 21 - 1:27.501 10. Heikki Kovalainen - Renault - 44 - 1:27.592 11. David Coulthard - Red Bull-Renault - 44 - 1:27.706 12. Ralf Schumacher - Toyota - 42 - 1:27.796 13. Jarno Trulli - Toyota - 45 - 1:28.034 14. Rubens Barrichello - Honda - 17 - 1:28.098 15. Vitantonio Liuzzi - STR-Ferrari - 44 - 1:28.282 16. Alexander Wurz - Williams - 24 - 1:28.303 17. Jenson Button - Honda - 42 - 1:28.387 18. Takuma Sato - Super Aguri-Honda - 20 - 1:28.487 19. Anthony Davidson - Super Aguri-Honda - 41 - 1:28.489 20. Adrian Sutil - Spyker-Ferrari - 40 - 1:28.687 21. Scott Speed - STR-Ferrari - 22 - 1:28.953 22. Christijan Albers - Spyker-Ferrari - 9 - 1:30.899
foto: Scuderia FerrariToto Wolff má jasnou vizi pro budoucnost týmu Mercedes. Po příchodu mladého Antonelliho, v kombinaci s novou značkou, chce tým znovu zaujmout místo na vrcholu Formule 1 a začít znovu vyhrávat.
Lewis Hamilton zůstává nejoblíbenějším jezdcem ve světě Formule 1, a to v takové míře, že jeho fanouškovská základna překračuje i hranice rivalit. Bývalý mistr světa Nico Rosberg prozradil, že jeho vlastní dcery fandí čerstvé posile Ferrari, čímž naznačil, že Hamiltonova popularita sahá až do jeho nejbližšího okolí.
Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že když se slavný pilot dozvěděl o novém partnerství týmu s Adidas pro sezónu F1 2025, střídaly se u něj slzy se smíchem.
Piero Ferrari, syn slavného Enza Ferrariho, podle PlanetF1 jasně odmítl spekulace, že by Lewis Hamilton přišel do Scuderie příliš pozdě. Podle něj má britský šampion stále co nabídnout a věk není překážkou úspěchu.
Jenson Button prošel během své kariéry ve Formuli 1 mnoha výzvami, a zatímco v roce 2007 závodil za Hondu, jeho šance na úspěch byly minimální.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.