GP Austrálie, nejrychlejší kola: Kimi Räikkönen po závodě prohlásil, že mohl klidně jet mnohem rychleji. Dokazuje to i jeho nejrychlejší kolo.
Nejrychlejší kola padala těsně před prvními a před druhými zastávkami v boxech a přestože piloti McLarenu v této době soupeřili mezi sebou a měli mnohem větší důvod jet na hraně než Räikkönen s Ferrari, zajel finský pilot v této době čas o více než sekundu lepší než druhý nejrychlejší Alonso!
McLareny se držely spolu od startu až do cíle a jejich vyrovnanost potvrzuje i minimální rozdíl v nejlepších časech. Hamilton na dvojnásobného šampiona v ničem neztratil, ve Formuli 1 se uvedl jako jen několik slavných hrdinů. Velkou pochvalu si jistě vysloužil i mladý Polák Robert Kubica, který se dostal před zkušeného Heidfelda a v nejrychlejším kole jej překonal o desetinu, bohužel musel odstoupit po technických potížích.
Massa jel s těžším vozem jen na jednu zastávku, navíc často za pomalejšími jezdci. Tím se vysvětluje velká ztráta na Räikkönena, ale přecejen, nejsou téměř 2s příliš moc, na to, že na rozdíl od Räikkönena měl po celý závod důvod uhánět kupředu?
Oproti kvalifikaci dnes na konkurenceschopnosti ztratilo Super Aguri a nejrychlejší kola obou pilotů jsou až v poslední části tabulky. Hodně kriticky bude muset výsledky příprav na novou sezónu hodnotit Honda. A u Williamsu? Nico Rosberg nedal sympatickému Rakušanovi nejmenší šanci.
Nejrychlejší kola Velké ceny Austrálie: pilot - tým - kolo - čas 1. Kimi Räikkönen - Ferrari - 41 - 1:25.235 2. Fernando Alonso - McLaren-Mercedes - 20 - 1:26.314 3. Lewis Hamilton - McLaren-Mercedes - 20 - 1:26.351 4. Robert Kubica - BMW - 19 - 1:26.642 5. Nico Rosberg - Williams - 40 - 1:26.721 6. Nick Heidfeld - BMW - 37 - 1:26.722 7. Giancarlo Fisichella - Renault - 18 - 1:26.892 8. Felipe Massa - Ferrari - 28 - 1:27.044 9. Mark Webber - Red Bull-Renault - 21 - 1:27.501 10. Heikki Kovalainen - Renault - 44 - 1:27.592 11. David Coulthard - Red Bull-Renault - 44 - 1:27.706 12. Ralf Schumacher - Toyota - 42 - 1:27.796 13. Jarno Trulli - Toyota - 45 - 1:28.034 14. Rubens Barrichello - Honda - 17 - 1:28.098 15. Vitantonio Liuzzi - STR-Ferrari - 44 - 1:28.282 16. Alexander Wurz - Williams - 24 - 1:28.303 17. Jenson Button - Honda - 42 - 1:28.387 18. Takuma Sato - Super Aguri-Honda - 20 - 1:28.487 19. Anthony Davidson - Super Aguri-Honda - 41 - 1:28.489 20. Adrian Sutil - Spyker-Ferrari - 40 - 1:28.687 21. Scott Speed - STR-Ferrari - 22 - 1:28.953 22. Christijan Albers - Spyker-Ferrari - 9 - 1:30.899
foto: Scuderia FerrariPenalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.