Šéf francouzského Renaultu si nebere servítky když se pustí do kritiky, a ta dnes dopadla na hlavu Heikki Kovalainena plnou vahou. Fin si představoval svůj debut při závodě F1 určitě úplně jinak.
Po třináctém místě v kvalifikaci se v úvodu závodu posunoval vpřed, ale když se už na bodované pozici snažil dostihnout před ním jedoucího Ralfa Schumachera, udělal první divákům viditelnou chybu, která skončila výletem mimo trať, hodinami a propadem za Massu. V závěru závodu byl Fin ještě jednou mimo tratě.
„Kovalainen měl dnes otřesný závod,“ uvedl Briatore. „Musí se vrátit do reality, on dnes udělal téměř vše špatně. Nic nešlo dobře. Já vím, byl to jeho první závod, ale to v případě Hamiltona také. Máme před sebou čtrnáct dní, během kterých musí změnit svůj postoj a dělat věci lépe, protože je to v jeho silách.“
Mistrovský Renault se po odchodu Alonsa propadl dolů. Tušilo se to po testech a dnešní závod předpoklady plně potvrdil. Jediné body získal Fisichella za páté místo. Ital si však na rozdíl od svého nového kolegy vysloužil pochvalu.
„V první části závodu byl výborný, ale neměl dnes dobré auto, jsme slabí, musíme pracovat více než ostatní. Ve druhé části ztratil mnoho času za pomalejšími jezdci. Ve třetí měl měkké gumy a udržel Massu za zády. Dovezl body a dnes neměl možnost udělat více. Na boj s Ferrari a McLarenem v tuto chvíli nemáme.“
Briatore přiznal, že Renault má problémy s využitím potenciálu pneumatik, ale v Bahrajnu by měl mít vůz R27 upravenou aerodynamiku a snad i lepší formu.
Nový ročník šampionátu Formule 1 se chystá odstartovat a s ním přicházejí nové naděje a očekávání, které každá nová sezóna přináší.
Max Verstappen by mohl i bez dominantního vozu bojovat o titul, i kdyby měl k dispozici druhý nebo třetí nejrychlejší auto. Loňské problémy Red Bullu neohrozily jeho výkon, a jeho schopnost přizpůsobit se novým podmínkám by mohla být klíčová v nadcházející sezóně. Helmut Marko zdůraznil, že ačkoli McLaren vykázal silnou konkurenceschopnost, skutečné měřítko výkonnosti se ukáže až v závodech, kde Red Bull stále spoléhá na Verstappenovu genialitu.
Každý start nové sezóny Formule 1 je napínavý, ale stejně tak budí emoce i návrat populárního seriálu Drive to Survive. Lando Norris si však nebral servítky a odhalil, co mu na nové řadě vadí.
Sezóna Formule 1 2025 bude poslední pod současným cyklem pravidel, přičemž i přesto se letos některé předpisy mění. Přinášíme vám přehled všech klíčových informací, které byste měli vědět před startem nadcházejícího ročníku.
Lewis Hamilton se domnívá, že je „nejlépe připravený, jak jen může být“, s ohledem na krátkou dobu, kterou strávil u Ferrari, před jeho závodní premiérou v Austrálii,.
Šéf týmu Cadillac F1 zdůraznil, že výběr amerického jezdce do týmu bude záviset výhradně na jeho sportovních schopnostech a zásluhách, nikoli na národnosti. Tým se chce soustředit na kvalitu a výkon, a jakýkoli jezdec, který bude mít potenciál přispět k úspěchu, bude vítán bez ohledu na jeho původ.
Na Race of Champions v Sydney vyjádřila skupina významných osobností Formule 1 svou podporu Michaelu Schumacherovi a vyzvala sedminásobného mistra světa, aby "pokračoval v boji" během jeho dlouhé a náročné rehabilitace.
Nová kapitola v kariéře Lewise Hamiltona, který se připojil k Ferrari, vyvolává celosvětovou pozornost.
Streamovací platforma F1 TV, která pokrývá všechny závodní víkendy Formule 1, přichází týden před první Velkou cenou s významnou novinkou. Fanoušci budou mít nyní možnost předplatit F1 TV Premium, které nabízí zcela nové funkce a vylepšení pro ještě lepší zážitek ze sledování závodů.
Jody Egginton, dlouholetý technický ředitel Racing Bulls, odchází z Formule 1. Po téměř 30 letech v motorsportu, během nichž významně přispěl k technologickému rozvoji týmu, se nyní zaměří na inovace mimo samotnou F1. Tento krok znamená konec jeho působení v šampionátu, ale zůstává součástí širší rodiny Red Bullu.
Red Bull dal jasně najevo svou důvěru v Liama Lawsona, když mu poskytl příležitost v jeho první kompletní sezóně ve Formuli 1. Mladý Novozélanďan, který již při svých dosavadních startech prokázal talent a odhodlání, má před sebou velkou šanci potvrdit očekávání a ukázat, že je cennou investicí pro budoucnost týmu. Fanoušci věří, že Lawson dokáže naplno využít svou příležitost a stát se stabilním členem startovního pole.
V posledních týdnech se stále častěji spekuluje o možné obnovení používání motorů V10 ve Formuli 1. Tento návrat k ikonické technologii by mohl přinést zásadní změny ve výkonu a zvuku aut, což by jistě vzbudilo velký zájem mezi fanoušky i týmy.