AKTUALIZOVÁNO; Druhý díl našeho seriálu fotografií z místa konání prvního závodu letošní sezony zachycuje sobotní dění na okruhu v melbournském Albert Park.
Jako první přišly tentokrát na řadu fotografie ostře sledovaného týmu McLaren Mercedes, který se v dnešní kvalifikaci vrátil znovu na výsluní a obsadil dvě místa v prvních dvou řadách.
Neméně vyhledávanými fotografiemi jsou jistě ty, které zachycují dění týmu Scuderia Ferrari. Italská stáj dnes zaznamenala pole position i první technické problémy v průběhu závodního víkendu. Tváře vyjadřují ledový klid a radost z výsledku v případě Kimi Raikkonena byla vpravdě severská.
Největším překvapením první kvalifikace letošního roku je bezesporu umístění obou vozů stáje Super Aguri uprostřed startovního pole, což všichni členové týmu řádne slavili. Nejvíce pak pochopitelně Takuma Sato, jenž se kvalifikoval do první desítky.
Největším zklamáním byl na druhé straně výkon továrního týmu automobilky Honda, Barrichello se neprobojoval ani ze základní skupiny kvalifikace do dalších bojů a nezbývá než hledat řešení třeba právě v elektronice, jež je na snímku. Třetím japonským týmem současného startovního pole je Toyota, která bezesporu dnes v kvalifikaci také překvapila a spokojený Ralf Schumacher věnoval čas svým fanouškům při autogramiádě.
Williams si od dnešní kvalifikace sliboval více a své zklamání po jejím skončení netajil. Oranžovo černý holandský Spyker zatím drží pomyslného černého petra tohoto víkendu těsně za vozy týmu Scuderia Toro Rosso.
Právě u Toro Rosso probíhala dnes válečná porada, které se kromě špičky týmu Gerharda Bergera a Franze Tosta zúčastnili bývalí piloti F1 Niki Lauda a Hans Joachim Stuck. Pomineme-li Super Aguri, bylo dnes nejveseleji u Red Bull Racing. Pitbabes kroužily kolem Davida Coultharda a vyčkávaly příchodu druhé jezdecké hvězdy Marka Webbera. Domáci pilot se však raději soustředil na své povinnosti a kvalifikoval se do první desítky, zatímco Coulthardovi zůstaly jen oči pro pláč. Kromě mizerného času se totiž jeho obdivovatelky rozprchly po boxech, kde jim inženýři ochotně vysvětlovali záludnosti volantu formule 1. Zda s úspěchem není jasné a výrazy tváří tomu ani nenapovídají...
Nový ročník šampionátu Formule 1 se chystá odstartovat a s ním přicházejí nové naděje a očekávání, které každá nová sezóna přináší.
Max Verstappen by mohl i bez dominantního vozu bojovat o titul, i kdyby měl k dispozici druhý nebo třetí nejrychlejší auto. Loňské problémy Red Bullu neohrozily jeho výkon, a jeho schopnost přizpůsobit se novým podmínkám by mohla být klíčová v nadcházející sezóně. Helmut Marko zdůraznil, že ačkoli McLaren vykázal silnou konkurenceschopnost, skutečné měřítko výkonnosti se ukáže až v závodech, kde Red Bull stále spoléhá na Verstappenovu genialitu.
Každý start nové sezóny Formule 1 je napínavý, ale stejně tak budí emoce i návrat populárního seriálu Drive to Survive. Lando Norris si však nebral servítky a odhalil, co mu na nové řadě vadí.
Sezóna Formule 1 2025 bude poslední pod současným cyklem pravidel, přičemž i přesto se letos některé předpisy mění. Přinášíme vám přehled všech klíčových informací, které byste měli vědět před startem nadcházejícího ročníku.
Lewis Hamilton se domnívá, že je „nejlépe připravený, jak jen může být“, s ohledem na krátkou dobu, kterou strávil u Ferrari, před jeho závodní premiérou v Austrálii,.
Šéf týmu Cadillac F1 zdůraznil, že výběr amerického jezdce do týmu bude záviset výhradně na jeho sportovních schopnostech a zásluhách, nikoli na národnosti. Tým se chce soustředit na kvalitu a výkon, a jakýkoli jezdec, který bude mít potenciál přispět k úspěchu, bude vítán bez ohledu na jeho původ.
Na Race of Champions v Sydney vyjádřila skupina významných osobností Formule 1 svou podporu Michaelu Schumacherovi a vyzvala sedminásobného mistra světa, aby "pokračoval v boji" během jeho dlouhé a náročné rehabilitace.
Nová kapitola v kariéře Lewise Hamiltona, který se připojil k Ferrari, vyvolává celosvětovou pozornost.
Streamovací platforma F1 TV, která pokrývá všechny závodní víkendy Formule 1, přichází týden před první Velkou cenou s významnou novinkou. Fanoušci budou mít nyní možnost předplatit F1 TV Premium, které nabízí zcela nové funkce a vylepšení pro ještě lepší zážitek ze sledování závodů.
Jody Egginton, dlouholetý technický ředitel Racing Bulls, odchází z Formule 1. Po téměř 30 letech v motorsportu, během nichž významně přispěl k technologickému rozvoji týmu, se nyní zaměří na inovace mimo samotnou F1. Tento krok znamená konec jeho působení v šampionátu, ale zůstává součástí širší rodiny Red Bullu.
Red Bull dal jasně najevo svou důvěru v Liama Lawsona, když mu poskytl příležitost v jeho první kompletní sezóně ve Formuli 1. Mladý Novozélanďan, který již při svých dosavadních startech prokázal talent a odhodlání, má před sebou velkou šanci potvrdit očekávání a ukázat, že je cennou investicí pro budoucnost týmu. Fanoušci věří, že Lawson dokáže naplno využít svou příležitost a stát se stabilním členem startovního pole.
V posledních týdnech se stále častěji spekuluje o možné obnovení používání motorů V10 ve Formuli 1. Tento návrat k ikonické technologii by mohl přinést zásadní změny ve výkonu a zvuku aut, což by jistě vzbudilo velký zájem mezi fanoušky i týmy.