Mark Webber znovu zazářil ve své rodné Austrálii, zatímco David Coulthard vypadl s nejpomalejší šesticí. Vozy Red Bull tak odstartují ze 7. a 19. příčky.
Webberovi se v Austrálii obvykle daří, místní fanoušci nikdy nezapomenou na jeho slavný dojezd na pátém místě při svém debutu v F1 s Minardi. Australský pilot zajel jen o trochu pomalejší čas než Fisichella s Renaultem, se stejným motorem. Zato Coulthard se bude znovu trápit v druhé polovině startovního pole.
Mark Webber, 7. místo Sedmé místo jsem opravdu nečekal, je to skvělé. Včera jsme ztratili čas s převodovkou, ale hoši na tom přes noc zapracovali a je to za námi. V zimě jsme hodně testovali, chtěli jsme být konkurenceschopní od prvního závodu, a to také jsme. Zítra je před námi dlouhá cesta, uvidíme jestli můžeme odjet celý závod. Měla by to být napínavá grand prix.
David Coulthard, 19. místo První a druhý sektor šly dobře, ale v patnácté zatáčce bylo hodně prachu a moje pneumatiky ztratily přilnavost, v poslední zatáčce jsem se potom dostal mimo ideální stopu a ztratil hodně času. Tak mizerný výsledek jsem nečekal, ale taková je realita. Teď se zaměřím na závod a pokusím se získat maximum.
foto: GEPA pictures GmbHFerrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.