Mark Webber znovu zazářil ve své rodné Austrálii, zatímco David Coulthard vypadl s nejpomalejší šesticí. Vozy Red Bull tak odstartují ze 7. a 19. příčky.
Webberovi se v Austrálii obvykle daří, místní fanoušci nikdy nezapomenou na jeho slavný dojezd na pátém místě při svém debutu v F1 s Minardi. Australský pilot zajel jen o trochu pomalejší čas než Fisichella s Renaultem, se stejným motorem. Zato Coulthard se bude znovu trápit v druhé polovině startovního pole.
Mark Webber, 7. místo Sedmé místo jsem opravdu nečekal, je to skvělé. Včera jsme ztratili čas s převodovkou, ale hoši na tom přes noc zapracovali a je to za námi. V zimě jsme hodně testovali, chtěli jsme být konkurenceschopní od prvního závodu, a to také jsme. Zítra je před námi dlouhá cesta, uvidíme jestli můžeme odjet celý závod. Měla by to být napínavá grand prix.
David Coulthard, 19. místo První a druhý sektor šly dobře, ale v patnácté zatáčce bylo hodně prachu a moje pneumatiky ztratily přilnavost, v poslední zatáčce jsem se potom dostal mimo ideální stopu a ztratil hodně času. Tak mizerný výsledek jsem nečekal, ale taková je realita. Teď se zaměřím na závod a pokusím se získat maximum.
foto: GEPA pictures GmbHS rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.
Jeden z klubů, které stály u zrodu FIA, nedávno překvapivě ostře zaútočil na prezidenta této organizace, Mohammeda Ben Sulayema. Tento krok vyvolal nečekané vlny kritiky a přinesl do vedení mezinárodní automobilové federace napětí, které dosud nebylo veřejně známo.
Oscar Piastri v hektickém světě Formule 1 zaujímá svým neotřesitelným klidem a vyrovnaností. Tato schopnost mu pomáhá zvládat tlak a dělat správná rozhodnutí v boji o mistrovský titul.
Přestup Lewise Hamiltona k Ferrari zůstává pro Davida Coultharda záhadou, protože podle něj znamenal nečekaný konec dlouholetého a velmi úspěšného partnerství s Mercedesem bez zjevného důvodu.
Helmut Marko přiznal, že původně nevěřil, že by se Max Verstappen mohl stát jedním z velikánů F1. Dnes už ale uznává, že trojnásobný šampion překonal veškerá očekávání svou disciplínou i vyspělostí.
Sezona 2025 Formule 1 právě začala, ale pozornost už směřuje k novým pravidlům pro rok 2026, kdy Red Bull převezme výrobu motorů ve spolupráci s Fordem, který zdůrazňuje význam elektrifikace.
Lance Stroll se po úspěšném zákroku na zraněné ruce vrací na startovní rošt Formule 1 a o víkendu pojede domácí Velkou cenu Kanady v Montrealu.
Ferrari podle zákulisních informací plánuje už v červnu ukončit vývoj letošního vozu SF-25 a zaměřit se na monopost pro sezonu 2026, kdy F1 vstoupí do nové technické éry. Tím dává najevo, že v letošní titul už příliš nevěří, a volí strategii s důrazem na budoucnost – i za cenu rizika, že konkurence letos ještě zrychlí.
Lando Norris označil své souboje s Maxem Verstappenem za férové a zdůraznil, že podle něj Nizozemec neudělal nic, co by překročilo pravidla. Svým vyjádřením se snaží uklidnit situaci a projevit respekt k agresivnímu, ale stále legitimnímu závodnímu stylu soupeře.
Oscar Piastri si ve Formuli 1 získává pověst klidného a soustředěného jezdce, který svým projevem připomíná legendárního Kimiho Räikkönena. Komentátor Jolyon Palmer v něm vidí budoucího šampiona díky jeho schopnosti zachovat chladnou hlavu a proměňovat slabiny ve výhody.
FIA oficiálně schválila žádost Red Bullu o udělení superlicence pro talentovaného juniora F2 Arvida Lindblada. Tento krok potvrzuje, že Red Bull s mladým Britem počítá ve vážných závodních plánech už v blízké budoucnosti.