Fernando Alonso se v první kvalifikaci chopil role tahouna týmu a na startu bude stát vedle Räikkönenova Ferrari v první řadě. Lewis Hamilton čtvrtým místem rozhodně nezklamal.
Alonso se vešel do půlsekundy za svého tradičního soupeře, ale těsně za zády má soupeře nového - Heidfelda. Hamiltonova ztráta 0,25s na Alonsa není vzhledem k jeho zkušenostem vůbec špatná. Fanoušci McLarenu se zítra mohou těšit na velice zajímavý a napínavý závod.
Fernando Alonso, 2. místo Na dlouhé vzdálenosti je Ferrari dobře připraveno, byli zde velmi silní. Musím přiznat, že budou asi zítra o něco rychlejší a musíme najít rezervu, abychom je mohli porazit. Viděli jsme ale, že Felipe zůstal stát díky převodovce a zítra nás čeká dlouhých 58 kol. Musíme na Ferrari tvrdě tlačit a můžeme mít pak na pódiu prsty do V. Kvalifikaci šla dnes dobře. Ráno jsem měl nějaké problémy při hledání ideálního nastavení, ale tým odvedl skvělou práci. Pro start do sezony a zítřejší závod je to výborný výsledek. Měli bychom se snažit o vítězství. Máme druhou nejlepší pozici na startu a myslím si, že to můžeme dokázat. Lewis odvedl vynikající práci tento víkend a byl opravdu konkurenceschopný jak ve volných trénincích, tak kvalifikaci. Jestli půjde zítra vše dobře, můžeme získat hodně bodů.
Lewis Hamilton, 4. místo Mám obrovskou radost ze svého umístění v druhé řadě na startu své první grand prix! Musím moc poděkovat týmu, který pilně pracoval. Děkuji nejen našemu týmu tady, ale i lidem na naší základně. Na tento víkend jsem se připravoval dlouhých třináct let a teď si užívám každý okamžik. Myslím, že máme šanci odjet velmi dobrý závod. Chci předvést dobrý start a potom získat co nejvíce bodů pro tým i pro sebe. Nebudu nic předpovídat, protože stát se může naprosto cokoliv.
foto: McLaren MercedesFerrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.