Německo-švýcarská stáj vykročila do sezóny nejlépe v historii Saberu. Nick Heidfeld bude startovat třetí, Robert Kubica pátý.
Otázkou je množství paliva v nádrži, ale z loňských zkušeností můžeme, zvláště u BMW, počítat s rozumnou strategií. Pokud vozy vydrží a pilotům se podaří udržet v dobrém stavu pneumatiky, což se jim při testech dařilo, mohou oba bojovat o stupně vítězů.
Nick Heidfeld, 3. místo Je to jednoduše skvělý výsledek. Věděl jsem, že máme na první desítku, ale první pětkou jsem si jist nebyl. Dařilo se nám celou zimu, ale až do prvního závodu svoji skutečnou rychlost nemůžete znát. Dnes už jsem si jistější i spolehlivostí našeho auta, protože vím, na čem tým pracoval v Bahrajnu, a pomohlo to. A to ještě auto dnes nebylo ideálně nastaveno, hlavně s plnou nádrží to nebylo ono. Vypadá to, že Ferrari je stále daleko před námi. Uvidíme, čeho můžeme dosáhnout zítra.
Robert Kubica, 5. místo Vypadá to, že jsme tam, kde jsme si mysleli, že budeme. To je moc dobrá zpráva. Kvalifikace šla dobře. V druhé části jsem byl rychlý, ale potom mě zdržely pomalejší vozy. Ale to nemá na nic vliv. Bohužel v poslední části jsem propásl možnost odjet ještě jedno rychlé kolo o pouhou sekundu. Bohužel, takové je závodění. Musíte to riskout na poslední chvíli, někdy to vyjde, jindy ne.
Foto: BMW MotorsportS rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.
Jeden z klubů, které stály u zrodu FIA, nedávno překvapivě ostře zaútočil na prezidenta této organizace, Mohammeda Ben Sulayema. Tento krok vyvolal nečekané vlny kritiky a přinesl do vedení mezinárodní automobilové federace napětí, které dosud nebylo veřejně známo.
Oscar Piastri v hektickém světě Formule 1 zaujímá svým neotřesitelným klidem a vyrovnaností. Tato schopnost mu pomáhá zvládat tlak a dělat správná rozhodnutí v boji o mistrovský titul.
Přestup Lewise Hamiltona k Ferrari zůstává pro Davida Coultharda záhadou, protože podle něj znamenal nečekaný konec dlouholetého a velmi úspěšného partnerství s Mercedesem bez zjevného důvodu.
Helmut Marko přiznal, že původně nevěřil, že by se Max Verstappen mohl stát jedním z velikánů F1. Dnes už ale uznává, že trojnásobný šampion překonal veškerá očekávání svou disciplínou i vyspělostí.
Sezona 2025 Formule 1 právě začala, ale pozornost už směřuje k novým pravidlům pro rok 2026, kdy Red Bull převezme výrobu motorů ve spolupráci s Fordem, který zdůrazňuje význam elektrifikace.
Lance Stroll se po úspěšném zákroku na zraněné ruce vrací na startovní rošt Formule 1 a o víkendu pojede domácí Velkou cenu Kanady v Montrealu.
Ferrari podle zákulisních informací plánuje už v červnu ukončit vývoj letošního vozu SF-25 a zaměřit se na monopost pro sezonu 2026, kdy F1 vstoupí do nové technické éry. Tím dává najevo, že v letošní titul už příliš nevěří, a volí strategii s důrazem na budoucnost – i za cenu rizika, že konkurence letos ještě zrychlí.
Lando Norris označil své souboje s Maxem Verstappenem za férové a zdůraznil, že podle něj Nizozemec neudělal nic, co by překročilo pravidla. Svým vyjádřením se snaží uklidnit situaci a projevit respekt k agresivnímu, ale stále legitimnímu závodnímu stylu soupeře.
Oscar Piastri si ve Formuli 1 získává pověst klidného a soustředěného jezdce, který svým projevem připomíná legendárního Kimiho Räikkönena. Komentátor Jolyon Palmer v něm vidí budoucího šampiona díky jeho schopnosti zachovat chladnou hlavu a proměňovat slabiny ve výhody.
FIA oficiálně schválila žádost Red Bullu o udělení superlicence pro talentovaného juniora F2 Arvida Lindblada. Tento krok potvrzuje, že Red Bull s mladým Britem počítá ve vážných závodních plánech už v blízké budoucnosti.