V dopoledním tréninku se oba piloti dostali do první desítky, Anthony Davidson byl dokonce čtvrtý. A co více - málem se oba dostali do první destíky i v kvalifikaci.
Takuma Sato to dokázal, bude startovat desátý. To se vůbec nelíbí Spykeru, který bude mít oba vozy v poslední řadě, a který měl být přitom nejbližším soupeřem Super Aguri. Japonská stáj je obviňována používáním dílů šasi od Hondy, což je v F1 zakázáno.
Adrian Sutil, pilot Spykeru, pro Premiere: "Vůbec mě jejich rychlost nepřekvapuje, protože jejich auto je loňská Honda s několika vylepšeními. Je to pro nás opravdu špatné, protože oni jsou naši soupeři."
V souvislosti s nepotvrzenými zákaznickými šasi Super Aguri či Toro Rosso se před sezonou dlouze spekulovalo o možné žalobě některých stájí, především právě Spykeru a Williamsu.
Spyker má mít údajně žalobu připravenu na čas po zítřejším závodě, ale autosport.com přinesl informace o tom, že dnešní výsledek Super Aguri situaci vyhrotil natolik, že žaloba proti soukromé japonské stáji bude podána co nevidět. Šéf Spykeru Kolles tuto informace od nejmenovaného zdroje nepotvrdil, ale ani nevyvrátil.
Zajímavé je, že oba vozy Super Aguri byly v kvalifikaci rychlejší než obě Hondy.
Foto: Spyker F1S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.
Jeden z klubů, které stály u zrodu FIA, nedávno překvapivě ostře zaútočil na prezidenta této organizace, Mohammeda Ben Sulayema. Tento krok vyvolal nečekané vlny kritiky a přinesl do vedení mezinárodní automobilové federace napětí, které dosud nebylo veřejně známo.
Oscar Piastri v hektickém světě Formule 1 zaujímá svým neotřesitelným klidem a vyrovnaností. Tato schopnost mu pomáhá zvládat tlak a dělat správná rozhodnutí v boji o mistrovský titul.
Přestup Lewise Hamiltona k Ferrari zůstává pro Davida Coultharda záhadou, protože podle něj znamenal nečekaný konec dlouholetého a velmi úspěšného partnerství s Mercedesem bez zjevného důvodu.
Helmut Marko přiznal, že původně nevěřil, že by se Max Verstappen mohl stát jedním z velikánů F1. Dnes už ale uznává, že trojnásobný šampion překonal veškerá očekávání svou disciplínou i vyspělostí.
Sezona 2025 Formule 1 právě začala, ale pozornost už směřuje k novým pravidlům pro rok 2026, kdy Red Bull převezme výrobu motorů ve spolupráci s Fordem, který zdůrazňuje význam elektrifikace.
Lance Stroll se po úspěšném zákroku na zraněné ruce vrací na startovní rošt Formule 1 a o víkendu pojede domácí Velkou cenu Kanady v Montrealu.
Ferrari podle zákulisních informací plánuje už v červnu ukončit vývoj letošního vozu SF-25 a zaměřit se na monopost pro sezonu 2026, kdy F1 vstoupí do nové technické éry. Tím dává najevo, že v letošní titul už příliš nevěří, a volí strategii s důrazem na budoucnost – i za cenu rizika, že konkurence letos ještě zrychlí.
Lando Norris označil své souboje s Maxem Verstappenem za férové a zdůraznil, že podle něj Nizozemec neudělal nic, co by překročilo pravidla. Svým vyjádřením se snaží uklidnit situaci a projevit respekt k agresivnímu, ale stále legitimnímu závodnímu stylu soupeře.
Oscar Piastri si ve Formuli 1 získává pověst klidného a soustředěného jezdce, který svým projevem připomíná legendárního Kimiho Räikkönena. Komentátor Jolyon Palmer v něm vidí budoucího šampiona díky jeho schopnosti zachovat chladnou hlavu a proměňovat slabiny ve výhody.
FIA oficiálně schválila žádost Red Bullu o udělení superlicence pro talentovaného juniora F2 Arvida Lindblada. Tento krok potvrzuje, že Red Bull s mladým Britem počítá ve vážných závodních plánech už v blízké budoucnosti.