V dopoledním tréninku se oba piloti dostali do první desítky, Anthony Davidson byl dokonce čtvrtý. A co více - málem se oba dostali do první destíky i v kvalifikaci.
Takuma Sato to dokázal, bude startovat desátý. To se vůbec nelíbí Spykeru, který bude mít oba vozy v poslední řadě, a který měl být přitom nejbližším soupeřem Super Aguri. Japonská stáj je obviňována používáním dílů šasi od Hondy, což je v F1 zakázáno.
Adrian Sutil, pilot Spykeru, pro Premiere: "Vůbec mě jejich rychlost nepřekvapuje, protože jejich auto je loňská Honda s několika vylepšeními. Je to pro nás opravdu špatné, protože oni jsou naši soupeři."
V souvislosti s nepotvrzenými zákaznickými šasi Super Aguri či Toro Rosso se před sezonou dlouze spekulovalo o možné žalobě některých stájí, především právě Spykeru a Williamsu.
Spyker má mít údajně žalobu připravenu na čas po zítřejším závodě, ale autosport.com přinesl informace o tom, že dnešní výsledek Super Aguri situaci vyhrotil natolik, že žaloba proti soukromé japonské stáji bude podána co nevidět. Šéf Spykeru Kolles tuto informace od nejmenovaného zdroje nepotvrdil, ale ani nevyvrátil.
Zajímavé je, že oba vozy Super Aguri byly v kvalifikaci rychlejší než obě Hondy.
Foto: Spyker F1Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.