Dnešní kvalifikační klání pro sebe získal rozhodným způsobem Kimi Raikkonen s Ferrari, jenž vybojoval pro zítřejší první závod sezony dvanácté pole position. V první řadě ho doplní obhájce titulu Alonso. Druhá řada patří Heidfeldovi a Hamiltonovi.
1. Kimi Raikkonen, Ferrari Myslím si, že máme připraven dobrý balík, pro zítřejší závod si věříme a vše jde zatím správným směrem. Neměl jsem dnes žádné problémy, vše je v pořádku, ale zítra se může stát mnoho věcí. Budeme se snažit dát ze sebe to nejlepší, ale soupeři se budou snažit nás určitě porazit. Zítra to bude vyrovnané, ale dáme do závodu vše. Vůz byl výborný. Včera to tak dobré nebylo, ale našli jsme vhodné nastavení. Náš výsledek není tak dobrý, jak jsme chtěli, neboť Felipe měl nějaké problémy, ale doufejme, že je můžeme vyřešit.
2. Fernando Alonso, McLaren Mercedes Na dlouhé vzdálenosti je Ferrari dobře připraveno, byli zde velmi silní. Musím přiznat, že budou asi zítra o něco rychlejší a musíme najít rezervu, abychom je mohli porazit. Viděli jsme ale, že Felipe zůstal stát díky převodovce a zítra nás čeká dlouhých 58 kol. Musíme na Ferrari tvrdě tlačit a můžeme mít pak na pódiu prsty do V. Kvalifikaci šla dnes dobře. Ráno jsem měl nějaké problémy při hledání ideálního nastavení, ale tým odvedl skvělou práci. Pro start do sezony a zítřejší závod je to výborný výsledek. Měli bychom se snažit o vítězství. Máme druhou nejlepší pozici na startu a myslím si, že to můžeme dokázat. Lewis odvedl vynikající práci tento víkend a byl opravdu konkurenceschopný jak ve volných trénincích, tak kvalifikaci. jestli půjde zítra vše dobře, můžeme získat hodně bodů.
3. Nich Heidfeld, BMW Sauber Dnešní výsledek je takový, v jaký jsme doufali po volných trénincích, ale osobně jsem moc nevěřil, že bych mohl být na třetím místě. Byl jsem si jistý umístěním v Top10, tak pátý, šestý. Vidím stále vepředu Ferrari tak jak jsme čekali, ale překvapilo mne, že není rychlý Renault, kterého jsme zde čekal. Uvidíme ale zítra, zatím nevíme kolik má kdo paliva. Se spolehlivostí vozu jsem spokojen. Mluvil jsem po našich potížích při zimních testech s lidmi z týmu a ujistili mne, že jdeme správným směrem. Ztratili jsme sice něco času, ale co se počítá je zítřejší závod. Co se týče mého přání, rád bych tu zítra seděl zase.
Nový ročník šampionátu Formule 1 se chystá odstartovat a s ním přicházejí nové naděje a očekávání, které každá nová sezóna přináší.
Max Verstappen by mohl i bez dominantního vozu bojovat o titul, i kdyby měl k dispozici druhý nebo třetí nejrychlejší auto. Loňské problémy Red Bullu neohrozily jeho výkon, a jeho schopnost přizpůsobit se novým podmínkám by mohla být klíčová v nadcházející sezóně. Helmut Marko zdůraznil, že ačkoli McLaren vykázal silnou konkurenceschopnost, skutečné měřítko výkonnosti se ukáže až v závodech, kde Red Bull stále spoléhá na Verstappenovu genialitu.
Každý start nové sezóny Formule 1 je napínavý, ale stejně tak budí emoce i návrat populárního seriálu Drive to Survive. Lando Norris si však nebral servítky a odhalil, co mu na nové řadě vadí.
Sezóna Formule 1 2025 bude poslední pod současným cyklem pravidel, přičemž i přesto se letos některé předpisy mění. Přinášíme vám přehled všech klíčových informací, které byste měli vědět před startem nadcházejícího ročníku.
Lewis Hamilton se domnívá, že je „nejlépe připravený, jak jen může být“, s ohledem na krátkou dobu, kterou strávil u Ferrari, před jeho závodní premiérou v Austrálii,.
Šéf týmu Cadillac F1 zdůraznil, že výběr amerického jezdce do týmu bude záviset výhradně na jeho sportovních schopnostech a zásluhách, nikoli na národnosti. Tým se chce soustředit na kvalitu a výkon, a jakýkoli jezdec, který bude mít potenciál přispět k úspěchu, bude vítán bez ohledu na jeho původ.
Na Race of Champions v Sydney vyjádřila skupina významných osobností Formule 1 svou podporu Michaelu Schumacherovi a vyzvala sedminásobného mistra světa, aby "pokračoval v boji" během jeho dlouhé a náročné rehabilitace.
Nová kapitola v kariéře Lewise Hamiltona, který se připojil k Ferrari, vyvolává celosvětovou pozornost.
Streamovací platforma F1 TV, která pokrývá všechny závodní víkendy Formule 1, přichází týden před první Velkou cenou s významnou novinkou. Fanoušci budou mít nyní možnost předplatit F1 TV Premium, které nabízí zcela nové funkce a vylepšení pro ještě lepší zážitek ze sledování závodů.
Jody Egginton, dlouholetý technický ředitel Racing Bulls, odchází z Formule 1. Po téměř 30 letech v motorsportu, během nichž významně přispěl k technologickému rozvoji týmu, se nyní zaměří na inovace mimo samotnou F1. Tento krok znamená konec jeho působení v šampionátu, ale zůstává součástí širší rodiny Red Bullu.
Red Bull dal jasně najevo svou důvěru v Liama Lawsona, když mu poskytl příležitost v jeho první kompletní sezóně ve Formuli 1. Mladý Novozélanďan, který již při svých dosavadních startech prokázal talent a odhodlání, má před sebou velkou šanci potvrdit očekávání a ukázat, že je cennou investicí pro budoucnost týmu. Fanoušci věří, že Lawson dokáže naplno využít svou příležitost a stát se stabilním členem startovního pole.
V posledních týdnech se stále častěji spekuluje o možné obnovení používání motorů V10 ve Formuli 1. Tento návrat k ikonické technologii by mohl přinést zásadní změny ve výkonu a zvuku aut, což by jistě vzbudilo velký zájem mezi fanoušky i týmy.