GP Austrálie, kvalifikace: Kimi Räikkönen nenechal nikoho na pochybách a bezpečně si pohlídal první místo na startovním roštu pro zítřejší závod.
V poslední minutě se viditelně snažil Fernando Alonso s McLarenem, ale mohl porazit všechny kromě Kimiho Räikkönena a jeho perfektně připraveného Ferrari. Felipe Massa s druhým Ferrari měl smůlu v druhé patnáctiminutovce, když musel po selhání převodovky zastavit a bez času tak zůstal na 16. pozici.
Nováček Lewis Hamilton prozatím splnil svůj úkol a se ztrátou tří desetin na úřadujícího šampiona vybojoval druhou řadu na startu. Svoji rychlost z testů potvrzují třetím a pátým místem piloti BMW. Naopak Renaultu se moc nedaří, Kovalainen nedokázal držet krok s nejrychlejšími už v druhé fázi kvalifikace a fisichella neměl šanci bojovat s BMW.
Do první desítky se nakonec protlačila i už třetím rokem neustále vyrovnaná dvojice pilotů Toyoty, sezónu znovu lépe zahájil Trulli, který navíc pobavil diváky, když z boxů odjel i s nasazeným zadním zvedákem.
Překvapením první kvalifikace je ovšem jednoznačně mladá stáj Super Aguri. Takuma Sato postoupil do první desítky a Anthony Davidson zůstal jen těsně za ním, obě Super Aguri budou startovat daleko před Hondami!
Nejnevyrovnanější dvojici utvořili Webber s Coulthardem u Red Bullu. Coulthard podcenil poslední minutu z první části kvalfikace a zůstal v předposlední řadě mezi piloty Toro Rosso, zatímco Webber se protlačil až do TOP-10, kde porazil obě Toyoty. Startovní rošt uzavírá Spyker.
Závod odstartuje zítra ve 4:00 našeho času.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.