Heikki Kovalainen a Lewis Hamilton se psychicky připravují na svůj první závodní start v F1. Málokomu se podaří debutovat s vozem, jehož cílem je zisk poháru konstruktérů.
V tom mají nováčci na jedné straně výhodu, na druhé straně budou muset počítat s velkým tlakem, nejen ze strany médií. Heikki Kovalainen si o místo u Renaultu po odchodu Alonsa řekl solidními výkony v testech a titulem vicemistra GP2 v předminulé sezóně. To Lewis Hamilton si prvenství v GP2 ujít nenechal a zamířil rovnou do závodního kokpitu F1 se stájí McLaren.
Heikki Kovalainen (Renault): "Počítám s těžkým závodem. Připravuji se na všechny situace, jaké mohou nastat, a vím, že budu muset jet na limitu. Musíme s týmem najít perfektní nastavení, abychom z vozu dostali maximum. Z mého pohledu je cílem hlavně dokončení závodu a zisk aspoň několika bodů. Myslím, že to by byl slušný začátek. Dobrá změna je nový páteční program, hlavně pro nováčka jako já, který nezná tamní okruh. Myslím, že na nastavení auta budeme mít dostatek času, stejně tak jako na naučení tratě. Potom se nemusíme obávat kvalifikace."
Lewis Hamilton (McLaren): "Opravdu se těším. Není snadné zvyknout si na pocit, že mě právě čeká první start v F1. Je to něco, co jsem si přál mnoho let. S bratrem jsme vždycky hráli F1 na počítači a teď budu v jednom z aut v těch hrách! Každý rok jsem se těšil na první grand prix, a letos se mohu těšit na svůj start. Je to mnoho různých pocitů, ale především je to vzrušující. Těším se a budu se snažit odvést co nejlepší práci. Mým cílem v Austrálii je dokončení závodu, pokud možno na bodech. Bylo by to hezké, ale nebude to snadné."
Formule 1 má letos pouze tři nováčky - Hamiltona s Kovalainenem a ještě Adriana Sutila u stáje Spyker. Tak trochu mezi nováčky, kteří si však již vyzkoušeli závod, ale ještě ne celou sezónu, patří loňský debutant Kubica a zkušený testman a náhradník Davidson.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.
Jeden z klubů, které stály u zrodu FIA, nedávno překvapivě ostře zaútočil na prezidenta této organizace, Mohammeda Ben Sulayema. Tento krok vyvolal nečekané vlny kritiky a přinesl do vedení mezinárodní automobilové federace napětí, které dosud nebylo veřejně známo.
Oscar Piastri v hektickém světě Formule 1 zaujímá svým neotřesitelným klidem a vyrovnaností. Tato schopnost mu pomáhá zvládat tlak a dělat správná rozhodnutí v boji o mistrovský titul.
Přestup Lewise Hamiltona k Ferrari zůstává pro Davida Coultharda záhadou, protože podle něj znamenal nečekaný konec dlouholetého a velmi úspěšného partnerství s Mercedesem bez zjevného důvodu.
Helmut Marko přiznal, že původně nevěřil, že by se Max Verstappen mohl stát jedním z velikánů F1. Dnes už ale uznává, že trojnásobný šampion překonal veškerá očekávání svou disciplínou i vyspělostí.
Sezona 2025 Formule 1 právě začala, ale pozornost už směřuje k novým pravidlům pro rok 2026, kdy Red Bull převezme výrobu motorů ve spolupráci s Fordem, který zdůrazňuje význam elektrifikace.
Lance Stroll se po úspěšném zákroku na zraněné ruce vrací na startovní rošt Formule 1 a o víkendu pojede domácí Velkou cenu Kanady v Montrealu.
Ferrari podle zákulisních informací plánuje už v červnu ukončit vývoj letošního vozu SF-25 a zaměřit se na monopost pro sezonu 2026, kdy F1 vstoupí do nové technické éry. Tím dává najevo, že v letošní titul už příliš nevěří, a volí strategii s důrazem na budoucnost – i za cenu rizika, že konkurence letos ještě zrychlí.
Lando Norris označil své souboje s Maxem Verstappenem za férové a zdůraznil, že podle něj Nizozemec neudělal nic, co by překročilo pravidla. Svým vyjádřením se snaží uklidnit situaci a projevit respekt k agresivnímu, ale stále legitimnímu závodnímu stylu soupeře.
Oscar Piastri si ve Formuli 1 získává pověst klidného a soustředěného jezdce, který svým projevem připomíná legendárního Kimiho Räikkönena. Komentátor Jolyon Palmer v něm vidí budoucího šampiona díky jeho schopnosti zachovat chladnou hlavu a proměňovat slabiny ve výhody.
FIA oficiálně schválila žádost Red Bullu o udělení superlicence pro talentovaného juniora F2 Arvida Lindblada. Tento krok potvrzuje, že Red Bull s mladým Britem počítá ve vážných závodních plánech už v blízké budoucnosti.