Heikki Kovalainen a Lewis Hamilton se psychicky připravují na svůj první závodní start v F1. Málokomu se podaří debutovat s vozem, jehož cílem je zisk poháru konstruktérů.
V tom mají nováčci na jedné straně výhodu, na druhé straně budou muset počítat s velkým tlakem, nejen ze strany médií. Heikki Kovalainen si o místo u Renaultu po odchodu Alonsa řekl solidními výkony v testech a titulem vicemistra GP2 v předminulé sezóně. To Lewis Hamilton si prvenství v GP2 ujít nenechal a zamířil rovnou do závodního kokpitu F1 se stájí McLaren.
Heikki Kovalainen (Renault): "Počítám s těžkým závodem. Připravuji se na všechny situace, jaké mohou nastat, a vím, že budu muset jet na limitu. Musíme s týmem najít perfektní nastavení, abychom z vozu dostali maximum. Z mého pohledu je cílem hlavně dokončení závodu a zisk aspoň několika bodů. Myslím, že to by byl slušný začátek. Dobrá změna je nový páteční program, hlavně pro nováčka jako já, který nezná tamní okruh. Myslím, že na nastavení auta budeme mít dostatek času, stejně tak jako na naučení tratě. Potom se nemusíme obávat kvalifikace."
Lewis Hamilton (McLaren): "Opravdu se těším. Není snadné zvyknout si na pocit, že mě právě čeká první start v F1. Je to něco, co jsem si přál mnoho let. S bratrem jsme vždycky hráli F1 na počítači a teď budu v jednom z aut v těch hrách! Každý rok jsem se těšil na první grand prix, a letos se mohu těšit na svůj start. Je to mnoho různých pocitů, ale především je to vzrušující. Těším se a budu se snažit odvést co nejlepší práci. Mým cílem v Austrálii je dokončení závodu, pokud možno na bodech. Bylo by to hezké, ale nebude to snadné."
Formule 1 má letos pouze tři nováčky - Hamiltona s Kovalainenem a ještě Adriana Sutila u stáje Spyker. Tak trochu mezi nováčky, kteří si však již vyzkoušeli závod, ale ještě ne celou sezónu, patří loňský debutant Kubica a zkušený testman a náhradník Davidson.
Toto Wolff má jasnou vizi pro budoucnost týmu Mercedes. Po příchodu mladého Antonelliho, v kombinaci s novou značkou, chce tým znovu zaujmout místo na vrcholu Formule 1 a začít znovu vyhrávat.
Lewis Hamilton zůstává nejoblíbenějším jezdcem ve světě Formule 1, a to v takové míře, že jeho fanouškovská základna překračuje i hranice rivalit. Bývalý mistr světa Nico Rosberg prozradil, že jeho vlastní dcery fandí čerstvé posile Ferrari, čímž naznačil, že Hamiltonova popularita sahá až do jeho nejbližšího okolí.
Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že když se slavný pilot dozvěděl o novém partnerství týmu s Adidas pro sezónu F1 2025, střídaly se u něj slzy se smíchem.
Piero Ferrari, syn slavného Enza Ferrariho, podle PlanetF1 jasně odmítl spekulace, že by Lewis Hamilton přišel do Scuderie příliš pozdě. Podle něj má britský šampion stále co nabídnout a věk není překážkou úspěchu.
Jenson Button prošel během své kariéry ve Formuli 1 mnoha výzvami, a zatímco v roce 2007 závodil za Hondu, jeho šance na úspěch byly minimální.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.