Pravá ruka šéfa stáje McLaren Mercedes Rona Dennise Martin Whitmarsh prozradil před závodem v Austrálii, že znají letošní monopost lépe než znali jeho předchůdce kdy předtím. Pokud nebude na konci roku oceněn oběma tituly, bude to pro Woking zklamáním.
Jak postupovaly přípravy na sezonu 2007? Přípravy stále ještě pokračují, skončíme s nimi až ve čtvrtek večer. Na dráze jsme ale už skončili a najezdili s novým vozem nejvíce kilometrů ze všech týmů. Jak jsme čekali, vyskytlo se několik problémů, ale to je při tak velkých vzdálenostech přirozené. Pokud najedete s novým vozem 13 300 kilometrů, je logické, že někdy něco selže. Celkově jsme měli dobrou přípravu od samého začátku a stále jsme se zlepšovali. Dokonce i v posledním dni testů jsme učinili důležitý poznatek, na kterém budeme pracovat ve volných trénincích v pátek.
Jak je MP4-22 konkurenceschopný ve srovnání se soupeři? Díky nastalé situaci testovaly stáje pohromadě více než dříve, měli jsme tak možnost více porovnávat naše výkony, ale dívat se na časy na konci dne je chybou. Drželi jsme se našeho programu a já cítím, že jsme konkurenceschopní. Jak jsme silní v testech není podstatné, rozhodující bude výkonnost v Austrálii a dalších 16 závodech.
MP4-22 dokončil 13 300 testovacích kilometrů, co jste se o něm dozvěděli? Většinu poznatků si chceme přirozeně nechat jen pro sebe. Víme, že se musíme zlepšovat průběžně po celou sezonu, ale už nyní známe vůz před prvním závodem lépe, než kdy předtím v případě jeho předchůdců.
Jak se vyvíjel vztah s Bridgestone? Organizace i klíčoví technici zůstali beze změny, takže je to pro nás po letech vlastně obnovení partnerství. Stáje startující v minulých sezonach s Bridgestone měly výhodu, ale Bridgestone udělal dobrou práci pro všechny týmy a necítíme se nijak znevýhodněni.
Hodně se v médiích mluvilo o tom, že je vaše příprava na sezonu velmi dobrá, co vy na to? Doufám, že si všichni myslí, že vyhrajeme šampionát a doufám, že mají pravdu. Do prvního závodu nejdeme s tímto předpokladem, ale naším cílem je vyhrát oba tituly a budeme zklamaní, pokud se nám to nepodaří.
Jak spolu vycházejí piloti? Naši dva noví závodní piloti i stávající testovací piloti pracovali velmi dobře. Fernando, Lewis, Pedro a Gary spolupracují velmi úzce, lépe než tomu bylo po nějakou dobu v minulosti. Panuje mezi nimi velmi dobrý duch spolupráce, jsou motivovaní a jsou to týmoví hráči.
Nový ročník šampionátu Formule 1 se chystá odstartovat a s ním přicházejí nové naděje a očekávání, které každá nová sezóna přináší.
Max Verstappen by mohl i bez dominantního vozu bojovat o titul, i kdyby měl k dispozici druhý nebo třetí nejrychlejší auto. Loňské problémy Red Bullu neohrozily jeho výkon, a jeho schopnost přizpůsobit se novým podmínkám by mohla být klíčová v nadcházející sezóně. Helmut Marko zdůraznil, že ačkoli McLaren vykázal silnou konkurenceschopnost, skutečné měřítko výkonnosti se ukáže až v závodech, kde Red Bull stále spoléhá na Verstappenovu genialitu.
Každý start nové sezóny Formule 1 je napínavý, ale stejně tak budí emoce i návrat populárního seriálu Drive to Survive. Lando Norris si však nebral servítky a odhalil, co mu na nové řadě vadí.
Sezóna Formule 1 2025 bude poslední pod současným cyklem pravidel, přičemž i přesto se letos některé předpisy mění. Přinášíme vám přehled všech klíčových informací, které byste měli vědět před startem nadcházejícího ročníku.
Lewis Hamilton se domnívá, že je „nejlépe připravený, jak jen může být“, s ohledem na krátkou dobu, kterou strávil u Ferrari, před jeho závodní premiérou v Austrálii,.
Šéf týmu Cadillac F1 zdůraznil, že výběr amerického jezdce do týmu bude záviset výhradně na jeho sportovních schopnostech a zásluhách, nikoli na národnosti. Tým se chce soustředit na kvalitu a výkon, a jakýkoli jezdec, který bude mít potenciál přispět k úspěchu, bude vítán bez ohledu na jeho původ.
Na Race of Champions v Sydney vyjádřila skupina významných osobností Formule 1 svou podporu Michaelu Schumacherovi a vyzvala sedminásobného mistra světa, aby "pokračoval v boji" během jeho dlouhé a náročné rehabilitace.
Nová kapitola v kariéře Lewise Hamiltona, který se připojil k Ferrari, vyvolává celosvětovou pozornost.
Streamovací platforma F1 TV, která pokrývá všechny závodní víkendy Formule 1, přichází týden před první Velkou cenou s významnou novinkou. Fanoušci budou mít nyní možnost předplatit F1 TV Premium, které nabízí zcela nové funkce a vylepšení pro ještě lepší zážitek ze sledování závodů.
Jody Egginton, dlouholetý technický ředitel Racing Bulls, odchází z Formule 1. Po téměř 30 letech v motorsportu, během nichž významně přispěl k technologickému rozvoji týmu, se nyní zaměří na inovace mimo samotnou F1. Tento krok znamená konec jeho působení v šampionátu, ale zůstává součástí širší rodiny Red Bullu.
Red Bull dal jasně najevo svou důvěru v Liama Lawsona, když mu poskytl příležitost v jeho první kompletní sezóně ve Formuli 1. Mladý Novozélanďan, který již při svých dosavadních startech prokázal talent a odhodlání, má před sebou velkou šanci potvrdit očekávání a ukázat, že je cennou investicí pro budoucnost týmu. Fanoušci věří, že Lawson dokáže naplno využít svou příležitost a stát se stabilním členem startovního pole.
V posledních týdnech se stále častěji spekuluje o možné obnovení používání motorů V10 ve Formuli 1. Tento návrat k ikonické technologii by mohl přinést zásadní změny ve výkonu a zvuku aut, což by jistě vzbudilo velký zájem mezi fanoušky i týmy.