Pravá ruka šéfa stáje McLaren Mercedes Rona Dennise Martin Whitmarsh prozradil před závodem v Austrálii, že znají letošní monopost lépe než znali jeho předchůdce kdy předtím. Pokud nebude na konci roku oceněn oběma tituly, bude to pro Woking zklamáním.
Jak postupovaly přípravy na sezonu 2007? Přípravy stále ještě pokračují, skončíme s nimi až ve čtvrtek večer. Na dráze jsme ale už skončili a najezdili s novým vozem nejvíce kilometrů ze všech týmů. Jak jsme čekali, vyskytlo se několik problémů, ale to je při tak velkých vzdálenostech přirozené. Pokud najedete s novým vozem 13 300 kilometrů, je logické, že někdy něco selže. Celkově jsme měli dobrou přípravu od samého začátku a stále jsme se zlepšovali. Dokonce i v posledním dni testů jsme učinili důležitý poznatek, na kterém budeme pracovat ve volných trénincích v pátek.
Jak je MP4-22 konkurenceschopný ve srovnání se soupeři? Díky nastalé situaci testovaly stáje pohromadě více než dříve, měli jsme tak možnost více porovnávat naše výkony, ale dívat se na časy na konci dne je chybou. Drželi jsme se našeho programu a já cítím, že jsme konkurenceschopní. Jak jsme silní v testech není podstatné, rozhodující bude výkonnost v Austrálii a dalších 16 závodech.
MP4-22 dokončil 13 300 testovacích kilometrů, co jste se o něm dozvěděli? Většinu poznatků si chceme přirozeně nechat jen pro sebe. Víme, že se musíme zlepšovat průběžně po celou sezonu, ale už nyní známe vůz před prvním závodem lépe, než kdy předtím v případě jeho předchůdců.
Jak se vyvíjel vztah s Bridgestone? Organizace i klíčoví technici zůstali beze změny, takže je to pro nás po letech vlastně obnovení partnerství. Stáje startující v minulých sezonach s Bridgestone měly výhodu, ale Bridgestone udělal dobrou práci pro všechny týmy a necítíme se nijak znevýhodněni.
Hodně se v médiích mluvilo o tom, že je vaše příprava na sezonu velmi dobrá, co vy na to? Doufám, že si všichni myslí, že vyhrajeme šampionát a doufám, že mají pravdu. Do prvního závodu nejdeme s tímto předpokladem, ale naším cílem je vyhrát oba tituly a budeme zklamaní, pokud se nám to nepodaří.
Jak spolu vycházejí piloti? Naši dva noví závodní piloti i stávající testovací piloti pracovali velmi dobře. Fernando, Lewis, Pedro a Gary spolupracují velmi úzce, lépe než tomu bylo po nějakou dobu v minulosti. Panuje mezi nimi velmi dobrý duch spolupráce, jsou motivovaní a jsou to týmoví hráči.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.