Bernie Ecclestone sice fakticky komerční práva k Formuli 1 nevlastní, přesto je kontroluje a pevně královně motoristického sportu vládne. Formuli 1 čekají od příští sezony velké změny a Brit navrhuje i změnu bodovacího systému.
Přestože je F1 statistikami svázána více než který jiný šampionát, ke změnám bodovacího systému v minulosti již několikrát došlo. Původní bodové ohodnocení prvních pěti jezdců v cíli bylo později rozšířeno na šest a poměrně nedávno na osm.
Ecclestone však není spokojen s jen dvoubodovým rozdílem za první a druhé místo a chce jezdce ještě více motivovat.
„Vítěz by mohl získat 12 bodů a nebo je tu možnost, že by se pro zisk titulu mistra světa body nepočítaly a rozhodoval by počet vítězství,“ měl uvést nejnověji Ecclestone, což vyvolalo bouřlivou diskusi fanoušků s převládajícím kritickým tónem.
Snad aby si je udobřil, alespoň ty evropské, Ecclestone znovu potvrdil zájem o závody při umělém osvětlení. Týká se to především podniků v Austrálii, Japonsku a Východní Asii.
„Závody na východ od Evropy musí sledovat Evropané velmi brzy ráno. Pokud by se závodilo večer, vyhovovalo by to jak divákům na tamním okruhu, tak lidem v Evropě.“
Ecclestone je přesvědčen o tom, že pokud by byl přímý přenos úvodního podniku sezony v Austrálii pro Evropany v přijatelnější dobu, v televizi by je sledovalo výrazně více lidí.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.