Jen jedna společnost může mít poměrně dobrý přehled o skutečném rozložení sil ve startovním poli - od letošního roku monopolní dodavatel pneumatik, japonský Bridgestone.
Formule 1 má za sebou všechny velké předsezónní testy a týmy se pomalu chystají na odlet do australského Melbourne na první grand prix nové sezóny. Kees van de Grint, předseda Bridgestone Motorsport, hodnotí testy:
"Viděli jsme velký pokrok v tom, jak týmy porozuměly našim pneumatikám. Na výkonech to bylo znát, jak jsme také předpokládali. Potvrdilo se i naše očekávané chování pneumatik. V prvních dnech byly výhodně měkké pneumatiky, ale později na pogumované trati přestaly tvrdé pneumatiky ztrácet. Dobré je, že bylo tepleji, než jsme předpokládali, a přesto se na našich pneumatikách neobjevil žádný defekt. Ještě zajímavější budou testy v Malajsii.
Odpověděli jsme týmům na všechny jejich otázky a mohli jsme nádherně pozorovat, jak všichni dokázali s novými poznatky pracovat. Se všemi týmy se pracovalo dobře. Myslím, že v Austrálii se můžeme těšit na hodně dobré závodění. Skutečnou rychlost jednotlivých vozů poznáme až při závodě, ale z testů víme jistě, že to bude hodně vyrovnané a vzrušující."
Foto: annimages.comMax Verstappen si dopřává luxus na nejvyšší úrovni. Po nedávném přírůstku v podobě superjachty si nyní pořídil i nový soukromý tryskáč. Šampion F1 tak rozšiřuje svou flotilu exkluzivních dopravních prostředků.
Bernie Ecclestone nevěří v dlouhou budoucnost Lewise Hamiltona ve Ferrari. Podle něj sedminásobný šampion nevydrží v týmu ani dva roky a kritizuje i jeho extravagantní styl oblékání.
Toto Wolff má jasnou vizi pro budoucnost týmu Mercedes. Po příchodu mladého Antonelliho, v kombinaci s novou značkou, chce tým znovu zaujmout místo na vrcholu Formule 1 a začít znovu vyhrávat.
Lewis Hamilton zůstává nejoblíbenějším jezdcem ve světě Formule 1, a to v takové míře, že jeho fanouškovská základna překračuje i hranice rivalit. Bývalý mistr světa Nico Rosberg prozradil, že jeho vlastní dcery fandí čerstvé posile Ferrari, čímž naznačil, že Hamiltonova popularita sahá až do jeho nejbližšího okolí.
Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že když se slavný pilot dozvěděl o novém partnerství týmu s Adidas pro sezónu F1 2025, střídaly se u něj slzy se smíchem.
Piero Ferrari, syn slavného Enza Ferrariho, podle PlanetF1 jasně odmítl spekulace, že by Lewis Hamilton přišel do Scuderie příliš pozdě. Podle něj má britský šampion stále co nabídnout a věk není překážkou úspěchu.
Jenson Button prošel během své kariéry ve Formuli 1 mnoha výzvami, a zatímco v roce 2007 závodil za Hondu, jeho šance na úspěch byly minimální.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.