Jen jedna společnost může mít poměrně dobrý přehled o skutečném rozložení sil ve startovním poli - od letošního roku monopolní dodavatel pneumatik, japonský Bridgestone.
Formule 1 má za sebou všechny velké předsezónní testy a týmy se pomalu chystají na odlet do australského Melbourne na první grand prix nové sezóny. Kees van de Grint, předseda Bridgestone Motorsport, hodnotí testy:
"Viděli jsme velký pokrok v tom, jak týmy porozuměly našim pneumatikám. Na výkonech to bylo znát, jak jsme také předpokládali. Potvrdilo se i naše očekávané chování pneumatik. V prvních dnech byly výhodně měkké pneumatiky, ale později na pogumované trati přestaly tvrdé pneumatiky ztrácet. Dobré je, že bylo tepleji, než jsme předpokládali, a přesto se na našich pneumatikách neobjevil žádný defekt. Ještě zajímavější budou testy v Malajsii.
Odpověděli jsme týmům na všechny jejich otázky a mohli jsme nádherně pozorovat, jak všichni dokázali s novými poznatky pracovat. Se všemi týmy se pracovalo dobře. Myslím, že v Austrálii se můžeme těšit na hodně dobré závodění. Skutečnou rychlost jednotlivých vozů poznáme až při závodě, ale z testů víme jistě, že to bude hodně vyrovnané a vzrušující."
Foto: annimages.comFerrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.