Spolumajitel stáje Scuderia Toro Rosso Gerhard Berger přiznal svoji angažovanost v jednáních o hnacích agregátech stáje Red Bull Racing a Scuderia Toto Rosso.
Na základě platného kontraktu měl startovat s motory Ferrari i v letošní sezoně hlavní tým býků Red Bull Racing. Adrian Newey však chtěl raději spolupracovat s Renaultem, který se zavázal poskytovat soukromému týmu stejné motory, jako má tovární stáj. Osmiválce Ferrari tak měly být postoupeny druhému týmu impéria Dietricha Mateschitze.
Šéf Maranella Jean Todt však s tímto krokem nesouhlasil a změnu platné smlouvy rok před jejím vypršením opakovaně odmítal. O důvodech můžeme pouze spekulovat, ale dá se předpokládat, že si Francouz přál raději “kontrolu“ nad áčkem Red Bull než béčkem v podobě Toro Rosso.
„Od samého počátku rozhovorů o motorech jsme chtěli Ferrari. Podle dostupných dat soudím, že je srovnatelný s Renaultem a velmi konkurenceschopný,“ uvedl nyní ale Gerhard Berger.
Rakušan v čele Toro Rosso totiž podle svých slov spoléhá na vazby, které s Ferrari trvají od dob jeho působení v týmu coby závodního jezdce. „Každý pracujeme na svém, ale pokud mi budou schopni pomoci, určitě to udělají.“
„Jsem přesvědčen o tom, že si Jean Todt i Ferrari váží našich vztahů a rozhodli se mi pomoci,“ dodal Gerhard Berger a dá se tak předpokládat, že možná právě jeho osobní intervence v této záležitosti mohly vedení Ferrari posunout k souhlasu s úpravou smlouvy o zákaznických motorech.
Nový ročník šampionátu Formule 1 se chystá odstartovat a s ním přicházejí nové naděje a očekávání, které každá nová sezóna přináší.
Max Verstappen by mohl i bez dominantního vozu bojovat o titul, i kdyby měl k dispozici druhý nebo třetí nejrychlejší auto. Loňské problémy Red Bullu neohrozily jeho výkon, a jeho schopnost přizpůsobit se novým podmínkám by mohla být klíčová v nadcházející sezóně. Helmut Marko zdůraznil, že ačkoli McLaren vykázal silnou konkurenceschopnost, skutečné měřítko výkonnosti se ukáže až v závodech, kde Red Bull stále spoléhá na Verstappenovu genialitu.
Každý start nové sezóny Formule 1 je napínavý, ale stejně tak budí emoce i návrat populárního seriálu Drive to Survive. Lando Norris si však nebral servítky a odhalil, co mu na nové řadě vadí.
Sezóna Formule 1 2025 bude poslední pod současným cyklem pravidel, přičemž i přesto se letos některé předpisy mění. Přinášíme vám přehled všech klíčových informací, které byste měli vědět před startem nadcházejícího ročníku.
Lewis Hamilton se domnívá, že je „nejlépe připravený, jak jen může být“, s ohledem na krátkou dobu, kterou strávil u Ferrari, před jeho závodní premiérou v Austrálii,.
Šéf týmu Cadillac F1 zdůraznil, že výběr amerického jezdce do týmu bude záviset výhradně na jeho sportovních schopnostech a zásluhách, nikoli na národnosti. Tým se chce soustředit na kvalitu a výkon, a jakýkoli jezdec, který bude mít potenciál přispět k úspěchu, bude vítán bez ohledu na jeho původ.
Na Race of Champions v Sydney vyjádřila skupina významných osobností Formule 1 svou podporu Michaelu Schumacherovi a vyzvala sedminásobného mistra světa, aby "pokračoval v boji" během jeho dlouhé a náročné rehabilitace.
Nová kapitola v kariéře Lewise Hamiltona, který se připojil k Ferrari, vyvolává celosvětovou pozornost.
Streamovací platforma F1 TV, která pokrývá všechny závodní víkendy Formule 1, přichází týden před první Velkou cenou s významnou novinkou. Fanoušci budou mít nyní možnost předplatit F1 TV Premium, které nabízí zcela nové funkce a vylepšení pro ještě lepší zážitek ze sledování závodů.
Jody Egginton, dlouholetý technický ředitel Racing Bulls, odchází z Formule 1. Po téměř 30 letech v motorsportu, během nichž významně přispěl k technologickému rozvoji týmu, se nyní zaměří na inovace mimo samotnou F1. Tento krok znamená konec jeho působení v šampionátu, ale zůstává součástí širší rodiny Red Bullu.
Red Bull dal jasně najevo svou důvěru v Liama Lawsona, když mu poskytl příležitost v jeho první kompletní sezóně ve Formuli 1. Mladý Novozélanďan, který již při svých dosavadních startech prokázal talent a odhodlání, má před sebou velkou šanci potvrdit očekávání a ukázat, že je cennou investicí pro budoucnost týmu. Fanoušci věří, že Lawson dokáže naplno využít svou příležitost a stát se stabilním členem startovního pole.
V posledních týdnech se stále častěji spekuluje o možné obnovení používání motorů V10 ve Formuli 1. Tento návrat k ikonické technologii by mohl přinést zásadní změny ve výkonu a zvuku aut, což by jistě vzbudilo velký zájem mezi fanoušky i týmy.