Spolumajitel stáje Scuderia Toro Rosso Gerhard Berger přiznal svoji angažovanost v jednáních o hnacích agregátech stáje Red Bull Racing a Scuderia Toto Rosso.
Na základě platného kontraktu měl startovat s motory Ferrari i v letošní sezoně hlavní tým býků Red Bull Racing. Adrian Newey však chtěl raději spolupracovat s Renaultem, který se zavázal poskytovat soukromému týmu stejné motory, jako má tovární stáj. Osmiválce Ferrari tak měly být postoupeny druhému týmu impéria Dietricha Mateschitze.
Šéf Maranella Jean Todt však s tímto krokem nesouhlasil a změnu platné smlouvy rok před jejím vypršením opakovaně odmítal. O důvodech můžeme pouze spekulovat, ale dá se předpokládat, že si Francouz přál raději “kontrolu“ nad áčkem Red Bull než béčkem v podobě Toro Rosso.
„Od samého počátku rozhovorů o motorech jsme chtěli Ferrari. Podle dostupných dat soudím, že je srovnatelný s Renaultem a velmi konkurenceschopný,“ uvedl nyní ale Gerhard Berger.
Rakušan v čele Toro Rosso totiž podle svých slov spoléhá na vazby, které s Ferrari trvají od dob jeho působení v týmu coby závodního jezdce. „Každý pracujeme na svém, ale pokud mi budou schopni pomoci, určitě to udělají.“
„Jsem přesvědčen o tom, že si Jean Todt i Ferrari váží našich vztahů a rozhodli se mi pomoci,“ dodal Gerhard Berger a dá se tak předpokládat, že možná právě jeho osobní intervence v této záležitosti mohly vedení Ferrari posunout k souhlasu s úpravou smlouvy o zákaznických motorech.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.