Toyotu i Super Aguri dnes zbrzdily technické problémy jejich monopostů. V případě první stáje se s nimi potýkal Ralf Schumacher. V případě Super Aguri skončil dnešní test předčasně pro Anthonyho Davidsona.
Toyota se potýká dlouhodobě s nebývalou poruchovostí monopostu TF107, přesto se dnes Trullimu podařilo dokončit plánovaný program bez nejmenších technických problémů a odjezdil větší vzdálenost, než je délka samotné grand Prix.
„Dokončili jsme hodně okruhů, to je výborné po potížích, jež nás pronásledovaly včera. Mohli jsme tak ověřit řadu nových věcí na voze. Nebylo to dnes špatné, ale doufám, že zítra to bude ještě lepší,“ uvedl Ital, který zajel 12. čas dne.
Týmový kolega Ralf Schumacher zajel sice až 16. čas, ale jeho vůz sužovaly znovu problémy se spojkou, které ho zastavily už brzy po začátku testů. Poměrně rychle mechanici opravu zvládli, ale hodinu před koncem dne byl Ralf znovu v garáži a už definitivně.
„Měli jsme nějaké problémy, ale v podstatě jsme náš program zvládli. Dnes to byl můj poslední den těchto testů a bylo to docela obtížné, ale v příštím týdnu se vrátím a doufám, že se nám bude dařit lépe,“ dodal Schumacher. Schumachera zítra nahradí testman Franck Montagny.
Soukromý tým Super Aguri pracuje zatím stále s přechodným vozem, dnes poznával chování nových pneumatik Bridgestone v souvislosti se změnami nastavení šasi Anthony Davidson, jehož však zastavily dosud blíže nespecifikované technické problémy.
Nový ročník šampionátu Formule 1 se chystá odstartovat a s ním přicházejí nové naděje a očekávání, které každá nová sezóna přináší.
Max Verstappen by mohl i bez dominantního vozu bojovat o titul, i kdyby měl k dispozici druhý nebo třetí nejrychlejší auto. Loňské problémy Red Bullu neohrozily jeho výkon, a jeho schopnost přizpůsobit se novým podmínkám by mohla být klíčová v nadcházející sezóně. Helmut Marko zdůraznil, že ačkoli McLaren vykázal silnou konkurenceschopnost, skutečné měřítko výkonnosti se ukáže až v závodech, kde Red Bull stále spoléhá na Verstappenovu genialitu.
Každý start nové sezóny Formule 1 je napínavý, ale stejně tak budí emoce i návrat populárního seriálu Drive to Survive. Lando Norris si však nebral servítky a odhalil, co mu na nové řadě vadí.
Sezóna Formule 1 2025 bude poslední pod současným cyklem pravidel, přičemž i přesto se letos některé předpisy mění. Přinášíme vám přehled všech klíčových informací, které byste měli vědět před startem nadcházejícího ročníku.
Lewis Hamilton se domnívá, že je „nejlépe připravený, jak jen může být“, s ohledem na krátkou dobu, kterou strávil u Ferrari, před jeho závodní premiérou v Austrálii,.
Šéf týmu Cadillac F1 zdůraznil, že výběr amerického jezdce do týmu bude záviset výhradně na jeho sportovních schopnostech a zásluhách, nikoli na národnosti. Tým se chce soustředit na kvalitu a výkon, a jakýkoli jezdec, který bude mít potenciál přispět k úspěchu, bude vítán bez ohledu na jeho původ.
Na Race of Champions v Sydney vyjádřila skupina významných osobností Formule 1 svou podporu Michaelu Schumacherovi a vyzvala sedminásobného mistra světa, aby "pokračoval v boji" během jeho dlouhé a náročné rehabilitace.
Nová kapitola v kariéře Lewise Hamiltona, který se připojil k Ferrari, vyvolává celosvětovou pozornost.
Streamovací platforma F1 TV, která pokrývá všechny závodní víkendy Formule 1, přichází týden před první Velkou cenou s významnou novinkou. Fanoušci budou mít nyní možnost předplatit F1 TV Premium, které nabízí zcela nové funkce a vylepšení pro ještě lepší zážitek ze sledování závodů.
Jody Egginton, dlouholetý technický ředitel Racing Bulls, odchází z Formule 1. Po téměř 30 letech v motorsportu, během nichž významně přispěl k technologickému rozvoji týmu, se nyní zaměří na inovace mimo samotnou F1. Tento krok znamená konec jeho působení v šampionátu, ale zůstává součástí širší rodiny Red Bullu.
Red Bull dal jasně najevo svou důvěru v Liama Lawsona, když mu poskytl příležitost v jeho první kompletní sezóně ve Formuli 1. Mladý Novozélanďan, který již při svých dosavadních startech prokázal talent a odhodlání, má před sebou velkou šanci potvrdit očekávání a ukázat, že je cennou investicí pro budoucnost týmu. Fanoušci věří, že Lawson dokáže naplno využít svou příležitost a stát se stabilním členem startovního pole.
V posledních týdnech se stále častěji spekuluje o možné obnovení používání motorů V10 ve Formuli 1. Tento návrat k ikonické technologii by mohl přinést zásadní změny ve výkonu a zvuku aut, což by jistě vzbudilo velký zájem mezi fanoušky i týmy.