Lewis Hamilton se připravuje na svoji debutovou sezonu. V rozhovoru srovnal vozy F1 a GP2, svoje konkurenty i dosavadní výsledky v McLarenu. Jak vnímá vztah s jedničkou stáje Fernandem Alonsem?
McLaren Mercedes se zdá být silným, jak to vidíte vy? Podle počtu kol jsme spokojení a neměli jsme příliš potíží. Z pohledu motoru se zdá také, že jsme silní. V běhu našeho programu jsme neměli mnoho překážek, ale uvědomujeme si, že stále je před námi do Austrálie mnoho práce, zdá se však, že jdeme správným směrem.
Jaký je největší rozdíl mezi vozy F1 a GP2? Tady máme kontrolu trakce, drážkované pneumatiky, větší přetížení a těžší je především brždění. Hodně jsem proto musel zapracovat na fyzičce, zvláště posílit krční svalstvo. Ale čím více jezdím, tím více si zvykám. Nejtěžší bylo poznat technické aspekty vozu, to byla nejtěžší část mé přípravy.
Co si myslíte o nové generaci? Myslím si, že pro F1 je dobré vidět na startu nové tváře. Přemýšlel jsem o tom při testu, je tu se mnou Nico Rosberg, také Robert Kubica. Závodili jsme spolu na motokárách a pamatuji si, že jsme všichni snili o F1. Je to úžasné, jsme tu a pracujeme pilně na tom, abychom mohli vyhrávat.
Dokončili jste test s lepším časem než váš týmový kolega... Tyto věci je těžké srovnávat a nic z toho nevyvozuji. Pracujeme na jiných programech. Na základě toho nelze říci, kdo je rychlejší, ale časy jsme si docela blízko.
Myslíte si, že budete mít nějakou nevýhodu díky tomu, že jste nezískal zkušenosti jako testovací jezdec? Ne, určitě ne. Měl jsem to štěstí, že jsem absolvoval 10-12 testovacích dní pře koncem sezony 2006 a nyní se účastním všech testů. Je to hodně kol, myslím si, že absence pozice testmana pro mne nebude mínusem.
Je Fernando dobrým učitelem? Je skvělé být v týmu právě s ním, neboť se toho od něj mohu mnoho dozvědět. Když porovnávám data, mohu vidět kde ztrácím a kde mohu získat a určitě mi pomohou jeho zkušenost na okruzích, které neznám.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.