Lewis Hamilton se připravuje na svoji debutovou sezonu. V rozhovoru srovnal vozy F1 a GP2, svoje konkurenty i dosavadní výsledky v McLarenu. Jak vnímá vztah s jedničkou stáje Fernandem Alonsem?
McLaren Mercedes se zdá být silným, jak to vidíte vy? Podle počtu kol jsme spokojení a neměli jsme příliš potíží. Z pohledu motoru se zdá také, že jsme silní. V běhu našeho programu jsme neměli mnoho překážek, ale uvědomujeme si, že stále je před námi do Austrálie mnoho práce, zdá se však, že jdeme správným směrem.
Jaký je největší rozdíl mezi vozy F1 a GP2? Tady máme kontrolu trakce, drážkované pneumatiky, větší přetížení a těžší je především brždění. Hodně jsem proto musel zapracovat na fyzičce, zvláště posílit krční svalstvo. Ale čím více jezdím, tím více si zvykám. Nejtěžší bylo poznat technické aspekty vozu, to byla nejtěžší část mé přípravy.
Co si myslíte o nové generaci? Myslím si, že pro F1 je dobré vidět na startu nové tváře. Přemýšlel jsem o tom při testu, je tu se mnou Nico Rosberg, také Robert Kubica. Závodili jsme spolu na motokárách a pamatuji si, že jsme všichni snili o F1. Je to úžasné, jsme tu a pracujeme pilně na tom, abychom mohli vyhrávat.
Dokončili jste test s lepším časem než váš týmový kolega... Tyto věci je těžké srovnávat a nic z toho nevyvozuji. Pracujeme na jiných programech. Na základě toho nelze říci, kdo je rychlejší, ale časy jsme si docela blízko.
Myslíte si, že budete mít nějakou nevýhodu díky tomu, že jste nezískal zkušenosti jako testovací jezdec? Ne, určitě ne. Měl jsem to štěstí, že jsem absolvoval 10-12 testovacích dní pře koncem sezony 2006 a nyní se účastním všech testů. Je to hodně kol, myslím si, že absence pozice testmana pro mne nebude mínusem.
Je Fernando dobrým učitelem? Je skvělé být v týmu právě s ním, neboť se toho od něj mohu mnoho dozvědět. Když porovnávám data, mohu vidět kde ztrácím a kde mohu získat a určitě mi pomohou jeho zkušenost na okruzích, které neznám.
Nový ročník šampionátu Formule 1 se chystá odstartovat a s ním přicházejí nové naděje a očekávání, které každá nová sezóna přináší.
Max Verstappen by mohl i bez dominantního vozu bojovat o titul, i kdyby měl k dispozici druhý nebo třetí nejrychlejší auto. Loňské problémy Red Bullu neohrozily jeho výkon, a jeho schopnost přizpůsobit se novým podmínkám by mohla být klíčová v nadcházející sezóně. Helmut Marko zdůraznil, že ačkoli McLaren vykázal silnou konkurenceschopnost, skutečné měřítko výkonnosti se ukáže až v závodech, kde Red Bull stále spoléhá na Verstappenovu genialitu.
Každý start nové sezóny Formule 1 je napínavý, ale stejně tak budí emoce i návrat populárního seriálu Drive to Survive. Lando Norris si však nebral servítky a odhalil, co mu na nové řadě vadí.
Sezóna Formule 1 2025 bude poslední pod současným cyklem pravidel, přičemž i přesto se letos některé předpisy mění. Přinášíme vám přehled všech klíčových informací, které byste měli vědět před startem nadcházejícího ročníku.
Lewis Hamilton se domnívá, že je „nejlépe připravený, jak jen může být“, s ohledem na krátkou dobu, kterou strávil u Ferrari, před jeho závodní premiérou v Austrálii,.
Šéf týmu Cadillac F1 zdůraznil, že výběr amerického jezdce do týmu bude záviset výhradně na jeho sportovních schopnostech a zásluhách, nikoli na národnosti. Tým se chce soustředit na kvalitu a výkon, a jakýkoli jezdec, který bude mít potenciál přispět k úspěchu, bude vítán bez ohledu na jeho původ.
Na Race of Champions v Sydney vyjádřila skupina významných osobností Formule 1 svou podporu Michaelu Schumacherovi a vyzvala sedminásobného mistra světa, aby "pokračoval v boji" během jeho dlouhé a náročné rehabilitace.
Nová kapitola v kariéře Lewise Hamiltona, který se připojil k Ferrari, vyvolává celosvětovou pozornost.
Streamovací platforma F1 TV, která pokrývá všechny závodní víkendy Formule 1, přichází týden před první Velkou cenou s významnou novinkou. Fanoušci budou mít nyní možnost předplatit F1 TV Premium, které nabízí zcela nové funkce a vylepšení pro ještě lepší zážitek ze sledování závodů.
Jody Egginton, dlouholetý technický ředitel Racing Bulls, odchází z Formule 1. Po téměř 30 letech v motorsportu, během nichž významně přispěl k technologickému rozvoji týmu, se nyní zaměří na inovace mimo samotnou F1. Tento krok znamená konec jeho působení v šampionátu, ale zůstává součástí širší rodiny Red Bullu.
Red Bull dal jasně najevo svou důvěru v Liama Lawsona, když mu poskytl příležitost v jeho první kompletní sezóně ve Formuli 1. Mladý Novozélanďan, který již při svých dosavadních startech prokázal talent a odhodlání, má před sebou velkou šanci potvrdit očekávání a ukázat, že je cennou investicí pro budoucnost týmu. Fanoušci věří, že Lawson dokáže naplno využít svou příležitost a stát se stabilním členem startovního pole.
V posledních týdnech se stále častěji spekuluje o možné obnovení používání motorů V10 ve Formuli 1. Tento návrat k ikonické technologii by mohl přinést zásadní změny ve výkonu a zvuku aut, což by jistě vzbudilo velký zájem mezi fanoušky i týmy.