Sir Frank Williams pohrozil třeba i soudem každému, kdo zajde příliš daleko ve snaze využívat součásti vozů jiných týmů, kromě motorů.
Formuli 1 vládnou automobilky a dva týmy v podstatě nasazují čtyři vozy. Red Bull má svůj "juniorský" tým Toro Rosso a Honda podporuje a čím dál více spolupracuje se Super Aguri. "B" týmy se snaží využívat know-how i techniku svých větších bratrů a FIA se od roku 2008 chystá povolit používání zákaznických šasi.
Frank Williams pro britský Autosport: "Max (Mosley, prezident FIA) by nám měl říct, jestli se budou pravidla měnit. Podepsali jsme concordskou smlouvu na rok 2008, jejíž součástí zákaznická šasi nebyla. Dozvěděl jsem se o tom jen tak na večeři s Maxem v prosinci. Řekl mi: Musíš si Franku uvědomit, že tvoje postupy jsou minulostí. Říkám mu: Co tím myslíš? A Max: Teď tu budou automobilky a B týmy."
Především týmy Williams a Spyker podezírají své soupeře od Toro Rosso a Super Aguri z obcházení pravidel. Zakladatel, spolumajitel a šéf stáje Williams na ně bez váhání zaútočí soudní cestou, pokud nebudou používat vlastní techniku. Williamsovi se nelíbí také plány Davida Richardse na vstup do F1 s týmem Prodrive ve spolupráci s McLarenem a Mercedesem.
Frank Williams: "Když jste konstruktér, stavíte si svoje závodní auta. Tak to bylo v F1 po celá desetiletí. Pravidla jsou jasná. Když si koupíte auto od McLarenu, pak nejste konstruktér. A v tom případě chceme, aby přišli o body a peníze."
David Richards: "Frank k tomu má jediný důvod. Zjišťuje, že jeho obchodní model nemá budoucnost. Zaměstnává 600 lidí, kteří mu bez pomoci automobilky připravují auto. Situace se změnila. Potřebujeme, aby i chudší týmy mohly mít auta jako Ferrari, aby i noví piloti mohli závodit o přední příčky. O to nám jde."
Foto: WilliamsF1 TeamFerrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.