Sir Frank Williams pohrozil třeba i soudem každému, kdo zajde příliš daleko ve snaze využívat součásti vozů jiných týmů, kromě motorů.
Formuli 1 vládnou automobilky a dva týmy v podstatě nasazují čtyři vozy. Red Bull má svůj "juniorský" tým Toro Rosso a Honda podporuje a čím dál více spolupracuje se Super Aguri. "B" týmy se snaží využívat know-how i techniku svých větších bratrů a FIA se od roku 2008 chystá povolit používání zákaznických šasi.
Frank Williams pro britský Autosport: "Max (Mosley, prezident FIA) by nám měl říct, jestli se budou pravidla měnit. Podepsali jsme concordskou smlouvu na rok 2008, jejíž součástí zákaznická šasi nebyla. Dozvěděl jsem se o tom jen tak na večeři s Maxem v prosinci. Řekl mi: Musíš si Franku uvědomit, že tvoje postupy jsou minulostí. Říkám mu: Co tím myslíš? A Max: Teď tu budou automobilky a B týmy."
Především týmy Williams a Spyker podezírají své soupeře od Toro Rosso a Super Aguri z obcházení pravidel. Zakladatel, spolumajitel a šéf stáje Williams na ně bez váhání zaútočí soudní cestou, pokud nebudou používat vlastní techniku. Williamsovi se nelíbí také plány Davida Richardse na vstup do F1 s týmem Prodrive ve spolupráci s McLarenem a Mercedesem.
Frank Williams: "Když jste konstruktér, stavíte si svoje závodní auta. Tak to bylo v F1 po celá desetiletí. Pravidla jsou jasná. Když si koupíte auto od McLarenu, pak nejste konstruktér. A v tom případě chceme, aby přišli o body a peníze."
David Richards: "Frank k tomu má jediný důvod. Zjišťuje, že jeho obchodní model nemá budoucnost. Zaměstnává 600 lidí, kteří mu bez pomoci automobilky připravují auto. Situace se změnila. Potřebujeme, aby i chudší týmy mohly mít auta jako Ferrari, aby i noví piloti mohli závodit o přední příčky. O to nám jde."
Foto: WilliamsF1 TeamGeorge Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.