Ricardo Zonta se v ukončeném testu v Jerezu svezl poprvé s monopostem Renault po jeho přestupu do francouzské stáje z Toyoty. Soustředil se na aerodynamiku a porovnal pro média i pneumatiky.
Ricardo, jak to šlo při prvním testu pro Renault? Vše bylo v pořádku. První den byl o aklimatizaci, příjemné poloze ve voze a studiu odlišných procedur v monopostu. Ve druhém dni začala práce od podlahy a soustředil jsem se na testy aerodynamiky pro blížící se závody. Jezdil jsem s nízkým přítlakem, hlavní cílem bylo vyzkoušet různá nastavení a ujet co možná největší vzdálenost.
Jak jste se v R27 cítil? Je to pro mne nový vůz, musel jsem trochu přizpůsobit styl jízdy a jiná je i přilnavost nových pneumatik. Ve voze jsem se ale cítil dobře a v dalších testech to bude ještě lepší. Byl to velmi příjemný první test a setkal jsem se navíc s lidmi, se kterými budu pracovat celý rok.
Zmínil jste se o pneumatikách. Bridgestone dobře znáte, jak jsou odlišné ty pro sezonu 2007? Nové pneumatiky jsou naprosto jiné. S těmi starými jsme měli velmi dobrou přilnavost už v prvním kole. Teď už tomu tak není. Grip je výrazně nižší, gumy jsou tvrdší. Zpočátku jsem byl zbytečně agresivní, ale rychle jsem pochopil, že je potřeba jezdit jemněji, aby šlo dostat z pneumatik to nejlepší. Je to malá změna a rychle jsem si na ni zvykl.
Jaká je atmosféra v týmu? Všichni jsou velice přátelští. V Enstone jsem byl už dříve kvůli tvarování sedačky, takže se s mnoha lidmi už znám. Všichni mi vysvětlili, jak tým pracuje a já mohl hned začít s testy. Myslím si, že jsme odvedli tento týden dobrou práci.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.