Ricardo Zonta se v ukončeném testu v Jerezu svezl poprvé s monopostem Renault po jeho přestupu do francouzské stáje z Toyoty. Soustředil se na aerodynamiku a porovnal pro média i pneumatiky.
Ricardo, jak to šlo při prvním testu pro Renault? Vše bylo v pořádku. První den byl o aklimatizaci, příjemné poloze ve voze a studiu odlišných procedur v monopostu. Ve druhém dni začala práce od podlahy a soustředil jsem se na testy aerodynamiky pro blížící se závody. Jezdil jsem s nízkým přítlakem, hlavní cílem bylo vyzkoušet různá nastavení a ujet co možná největší vzdálenost.
Jak jste se v R27 cítil? Je to pro mne nový vůz, musel jsem trochu přizpůsobit styl jízdy a jiná je i přilnavost nových pneumatik. Ve voze jsem se ale cítil dobře a v dalších testech to bude ještě lepší. Byl to velmi příjemný první test a setkal jsem se navíc s lidmi, se kterými budu pracovat celý rok.
Zmínil jste se o pneumatikách. Bridgestone dobře znáte, jak jsou odlišné ty pro sezonu 2007? Nové pneumatiky jsou naprosto jiné. S těmi starými jsme měli velmi dobrou přilnavost už v prvním kole. Teď už tomu tak není. Grip je výrazně nižší, gumy jsou tvrdší. Zpočátku jsem byl zbytečně agresivní, ale rychle jsem pochopil, že je potřeba jezdit jemněji, aby šlo dostat z pneumatik to nejlepší. Je to malá změna a rychle jsem si na ni zvykl.
Jaká je atmosféra v týmu? Všichni jsou velice přátelští. V Enstone jsem byl už dříve kvůli tvarování sedačky, takže se s mnoha lidmi už znám. Všichni mi vysvětlili, jak tým pracuje a já mohl hned začít s testy. Myslím si, že jsme odvedli tento týden dobrou práci.
Lando Norris má v plánu bojovat o titul mistra světa v roce 2025 a vyzvat Maxe Verstappena o sesazení z trůnu. Pokud se mu to podaří, nejen že překazí Verstappenovu snahu o pátý titul v řadě, ale také zhatí jeho ambice vyrovnat historický rekord Michaela Schumachera.
Velká cena Austrálie znamená pro tým Williams začátek nové kapitoly. S cílem vrátit se mezi lídry F1 je tento závod pro tým naprosto klíčový.
Nový ročník šampionátu Formule 1 se chystá odstartovat a s ním přicházejí nové naděje a očekávání, které každá nová sezóna přináší.
Max Verstappen by mohl i bez dominantního vozu bojovat o titul, i kdyby měl k dispozici druhý nebo třetí nejrychlejší auto. Loňské problémy Red Bullu neohrozily jeho výkon, a jeho schopnost přizpůsobit se novým podmínkám by mohla být klíčová v nadcházející sezóně. Helmut Marko zdůraznil, že ačkoli McLaren vykázal silnou konkurenceschopnost, skutečné měřítko výkonnosti se ukáže až v závodech, kde Red Bull stále spoléhá na Verstappenovu genialitu.
Každý start nové sezóny Formule 1 je napínavý, ale stejně tak budí emoce i návrat populárního seriálu Drive to Survive. Lando Norris si však nebral servítky a odhalil, co mu na nové řadě vadí.
Sezóna Formule 1 2025 bude poslední pod současným cyklem pravidel, přičemž i přesto se letos některé předpisy mění. Přinášíme vám přehled všech klíčových informací, které byste měli vědět před startem nadcházejícího ročníku.
Lewis Hamilton se domnívá, že je „nejlépe připravený, jak jen může být“, s ohledem na krátkou dobu, kterou strávil u Ferrari, před jeho závodní premiérou v Austrálii,.
Šéf týmu Cadillac F1 zdůraznil, že výběr amerického jezdce do týmu bude záviset výhradně na jeho sportovních schopnostech a zásluhách, nikoli na národnosti. Tým se chce soustředit na kvalitu a výkon, a jakýkoli jezdec, který bude mít potenciál přispět k úspěchu, bude vítán bez ohledu na jeho původ.
Na Race of Champions v Sydney vyjádřila skupina významných osobností Formule 1 svou podporu Michaelu Schumacherovi a vyzvala sedminásobného mistra světa, aby "pokračoval v boji" během jeho dlouhé a náročné rehabilitace.
Nová kapitola v kariéře Lewise Hamiltona, který se připojil k Ferrari, vyvolává celosvětovou pozornost.
Streamovací platforma F1 TV, která pokrývá všechny závodní víkendy Formule 1, přichází týden před první Velkou cenou s významnou novinkou. Fanoušci budou mít nyní možnost předplatit F1 TV Premium, které nabízí zcela nové funkce a vylepšení pro ještě lepší zážitek ze sledování závodů.
Jody Egginton, dlouholetý technický ředitel Racing Bulls, odchází z Formule 1. Po téměř 30 letech v motorsportu, během nichž významně přispěl k technologickému rozvoji týmu, se nyní zaměří na inovace mimo samotnou F1. Tento krok znamená konec jeho působení v šampionátu, ale zůstává součástí širší rodiny Red Bullu.