Bývalý závodník a současný majitel týmu startujícího v sérii IndyCar Michael Andretti komentuje plány svého syna Marca, který má za sebou druhý test se stájí Honda Racing.
Marco Andretti sice nedosáhl žádného překvapujícího času, přesto jsou s jeho výkony u Hondy spokojeni a mladý pilot se rozhovořil o plánech na přestup do Formule 1. Takové plány mu jeho otec schvaluje, ale přirozeně má obavu o synovu kariéru. Sám vstoupil do F1 v roce 1993 s McLarenem a po špatných výkonech jeho kariéra ve Formuli 1 rychle skončila.
„Tehdy jsem měl těžký rok a bylo předurčeno selhat,“ uvedl Michael Andretti, který se poprvé posadil do vozu z Wokingu jen týden před startem sezony. „A to je právě to, co bych nechtěl, aby se stalo Marcovi. Jestli bude mít někdy něco společného s F1, pak si chci být jistý, že bude moci ve svém první závodě bojovat o vítězství. Je mladý a na přestup musí být stoprocentně připravený.“
Marco se chystá k další sezoně v IRL a cílem je vítězství v Indy 500, ale zdá se, že jeho otec má pro něj během krátké doby jiné plány. Michael Andretti chce poněkud překvapivě posadit Marca do vozu NASCAR proto, aby získal co možná nejvíce zkušeností.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.