Vedoucí technik Scuderia Ferrari Nigel Stepney hovořil už při závěrečném podniku minulé sezony GP Brazílie o plánované přestávce, kterou však nedostal.
Nedávné informace hovořily o jeho plánech opustit Ferrari proto, že je nové vedení stáje neprofesionální a chaotické.
Dobře informovaný zdroj ze Stepneyho blízkosti uvedl, že plán vzdání se jeho úkolů nebyl spojený se současnou situací ve Ferrari a už vůbec ne otázkou posledních týdnů. Šéftechnik Ferrari měl chtít už loni v říjnu roční pauzu podobnou té, kterou má letos dlouholetý technický ředitel Ross Brawn.
„Myslím si, že vidí nový systém ve Ferrari po odchodu Schumachera i Brawna extrémně chaotickým. Možná je toto označení příliš silné, ale se změnami je jasně nespokojen,“ uvedl nejmenovaný zdroj.
Podle nepotvrzených informací je však návrat Ross Brawna do sezony 2008 hotovou věcí a spekuluje se pouze zda na post technického ředitele, či šéfa týmu. Stepney má malé dítě a toužil zřejmě přečkat rok do příchodu svého dlouholetého nadřízeného také mimo Formuli 1.
Ať už ale byly pohnutky k jeho prohlášení ledajaké, tiskový mluvčí označil veškeré spekulace o odchodu Stepneyho nepravdivými. „Nigel má platnou smlouvu do konce roku 2007.“
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.