Šéf McLarenu Ron Dennis pokračuje ve chvále dvojnásobného šampiona Fernanda Alonsa, nového pilota stříbrných šípů. Rozpoznal u něj totiž schopnosti těch největších jezdců Formule 1.
McLaren patří od sedmdesátých let dvacátého století mezi nejlepší a neúspěšnější týmu startovního pole a v jeho vozech jezdila celá plejáda špičkových pilotů a mistrů světa. Vzpomeňme na Fittipaldiho, Hunta, Laudu, Prosta, Sennu a Häkkinena.
„Jezdci F1 jsou špičkami ve svém oboru, ale přesto jsou mezi nimi rozdíly,“ vysvětlil nejnověji Ron Dennis a dodal, že nejen rychlost a inteligence jsou rozhodujícími faktory. Velice záleží také na technických znalostech a komunikaci.
„Alonso si naklonil lidi ve Wokingu ihned při prvním setkání. Umí říci přesně co chce, proč to chce a jaký to bude mít přínos. V tomto směru je perfektní. S ním jsem si zavzpomínal na spolupráci s Laudou, Prostem a Sennou.“
Pro fanoušky McLarenu máme zásadní poznatek. Stačí si vzpomenout, jak suverénní byly vozy se jmenovanými jezdci za volantem…
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.