Pilot Williamsu Nico Rosberg se připravuje na svoji druhou sezonu ve Formuli 1. Úvod loňské debutové sezony mu vyšel skvěle, ale poté šlo vše už jen z kopce dolů.
Šampion GP2 2005 získal ihned angažmá jako závodní pilot. Stejně tak i Hamilton, ale například Kovalainen rok testoval a získával především technické zkušenosti. Bude zajímavé sledovat, jak se těmto třem pilotům bude dařit v letošním roce.
Rosberga ale nečeká v žádném případě snadná sezona. Williams loni propadl a mnoho se představám o dramatickém zlepšení přes jedinou zimu věřit nedá. Jeho týmovým kolegou bude Alex Wurz, který je sice považován za jednoho z nejlepších testmanů, ale žádný tým mu dlouho nechtěl svěřit závodní vůz.
„Mám radost, že je týmovým kolegou Alex, neboť je technickými znalostmi obdivuhodný, velmi dobře spolu vycházíme a věřím tomu, že tým můžeme dostat zase nahoru,“ uvedl Nico.
Pokud však chce pomýšlet na další rozvoj kariéry a přestup do některé tovární stáje, musí vedle Rakušana zazářit rozdílem tříd, ať už se to projeví v bodovém hodnocení nebo rozdílem pozic na startu a v cíli. Neuspěje-li, další šanci již pravděpodobně k prosazení nedostane…
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.