Expilot Williamsu a McLarenu vysvětlil pravý důvod, proč dal vale šampionátu s nejlepší technikou, který je snem snad každého kluka, jenž se nechá zlákat motorismem.
Juan Pablo Montoya se nepohodl s McLarenem v průběhu druhého roku spolupráce a odešel nejen ze stáje, ale z Formule 1 jako takové.
„V posledních měsících jsem měl seriózní nabídku z Toro Rosso, Red Bull, Williamsu i Toyoty. Jsou to stáje o kterých si myslím, že budou konkurenceschopné,“ uvedl Kolumbijec, ale dodal, že žádná z nich nebude mít v krátké době vítězný vůz. „A bez toho by titul mistra světa nezískal ani Schumacher, Senna nebo Prost.“
Vítěz sedmi závodů Grand Prix i nadále tvrdí, že byly hlavním důvodem odchodu nudné závody, politické zákulisí a málo zábavy, především pak v McLarenu. „Abych mohl dělat práci na nejlepší úrovni, potřebuji se jí bavit a mít kolem sebe lidi, kteří ve mne věří. V McLarenu tomu tak v závěru naší spolupráce nebylo. Věřím tomu, že jsem měl talent na zisk titulu mistra světa, ale možnosti volby auta a týmu ukázaly, že ho již nikdy nezískám. Za takových podmínek je lepší zaměřit pozornost jinam.“
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.