Sezona 2007 je v novodobé historii Renaultu první, kdy bude dodávat své motory dalšímu týmu, vyjma svého továrního. Red Bull Racing si od spolupráce slibuje velmi mnoho.
Zákaznické motory jsou ve Formuli 1 už poměrně dlouhodobou záležitostí, přesto panuje přesvědčení o tom, že takové agregáty jsou vždy o něco horší motorů používaných tovární stájí. Ať už jde o software a použité součástky či materiály s ohledem na postupný vývoj a aktualizace.
Red Bull používal v prvním roce svého působení v F1 motory Cosworth, loni kupoval Ferrari, ale spolupráce s italskou stájí nebyla hodnocena jako oboustranně výhodná a tým z Milton Keynes se dohodl pro rok 2007 s Renaultem.
„Agregát pro Red Bull Racing není žádnou druhou starší verzí našeho motoru pro tovární tým. Motor bude takřka identický,“ slibuje Denis Chavrier.
A pokud soukromý tým porazí tovární? „Bude to znamenat jen jedno, oddělení šasi udělalo špatnou práci a bude muset pracovat lépe.“
Takovým způsobem chtěl kdysi motivovat Niki Lauda stáj Jaguar, kde působil v roli šéfa týmu. Identické Cosworthy prodal konkurenčnímu Arrows, který Jaguar mohl i překonat, ale britská stáj záhy zkrachovala…
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.