Felipe Massa jako jeden z dvojice závodních pilotů týmu Ferrari očekává dobrou sezonu a těší se na úspěšnou spolupráci s Kimi Raikkonenem při vývoji vítězného vozu.
„Poprvé jsem viděl auto před Vánocemi, je velmi krásné a má mnoho pozitivních elementů, jsem opravdu velmi motivovaný tenhle vůz pilotovat. Sklon monokoku byl mírně změněn, ale zkoušel jsem již sedačku a myslím si, že to bude úplně v pořádku. Protože mám více zkušeností s vozy Ferrari, bude teď na mně, abych poskytl důležitou zpětnou vazbu konstruktérům a inženýrům. Zítra chceme zjistit, jestli vše pracuje jak má a pak budeme pokračovat ve vývoji v Mugellu,“ uvedl Felipe Massa.
Brazilec dále řekl, že měl vždy silné týmové kolegy, což je důležité a pro porovnání dobré. I od Michaela Schumachera se toho údajně hodně naučil a zvláště ve druhé části šampionátu enormně rostla jeho konkurenceschopnost. „Bude fajn pracovat s Kimim na přípravě vítězného vozu, ale musíme se ještě navzájem poznat. Měli jsme možnost se vidět před týdnem a vypadá to tak, že s ním mohu dobře spolupracovat.“
Hlavní změnou proti minulé sezoně bude podle Massy úbytek přilnavosti od pneumatik, ale konstruktéři se na tuto oblast zaměřili a nové nastavení vozu by tuto situaci mělo eliminovat co nejvíce.
„Michael je rád, že nám může pomáhat svými zkušenosti. Spolupráce bude totiž velmi důležitá. Kimi i já budeme přemýšlet o vítězství, ale je důležité mít vyrovnané výsledky už od začátku sezony, neboť budeme mít mnoho konkurentů, i ostatní týmy pracují usilovně a můžeme se dočkat i nějakého překvapení. Je důležité udržet naši dobrou práci na stejné úrovni jako dosud.“
Foto: Scuderia Ferrari
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.