Nic netrvá věčně a Formule 1 je co do rychlosti vývoje změn na špici. Kdo zaspí, ztrácí půdu pod nohama. Letos startuje s novou strukturou Ferrari a všichni s napětím očekávají, jak to dopadne.
Renault má za sebou dvě sezony korunované ziskem obou titulů. Přestože o svého šampiona Alonsa přišel, nelze čekat, že se technická stránka týmu zhroutí. Francouzská stáj zatím dokazuje, že se se všemi personálními změnami, a to i nepříznivými, dokázala rychle vyrovnat.
Vzpomeňme na odchod Mika Gascoyna k Toyotě, mnozí očekávali, že půjde tým s výkony dolů, ale poměrně neznámý a málo se na veřejnosti ukazující Bob Bell dovedl technická oddělení ke stavbě vozů, jež získaly tituly mistra světa v jednotlivcích i týmech.
Kromě šéfa stáje Briatoreho patří mezi základní kameny i šéfinženýr Pat Symonds, který ale předal část svých povinností na Alana Permana, šéfinženýra pro závody. Tento krok ale není veden z důvodu plánovaného odchodu či postupu do úzkého managementu týmu.
„Nejsem manažer, jsem inženýr a to je má síla. Změny ve struktuře byly provedeny z toho důvodu, abychom dali šanci mladým lidem, kteří mají velký potenciál. My starší tu nechce být navěky,“ uvedl Symonds, jenž je zastáncem postupné výměny lidí a odsoudil razantní změnu, kterou učinil technický ředitel Williamsu Patrick Head, když se narychlo vzdal funkce a jeho nástupce Sam Michael neměl možnost přebírat povinnosti a zodpovědnost postupně.
Symonds zůstává i nadále v úzkém spojení s týmem, a to jak při závodech, tak v továrně, ale bude se více angažovat v jednáních s konkurenčními týmy a Mezinárodní automobilovou federací na přípravě nových technických předpisů a pravidel.
„Formuli 1 čekají v následujících letech výrazné změny a já chci být u toho. Chci nabídnout názory a pohledy na chystané změny ze strany techniky. Pokud nastavíme dobrá pravidla, nebude to dobré jen pro Renault, ale pro celou Formuli 1.“
Foto: Renault F1 Team
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.