Nic netrvá věčně a Formule 1 je co do rychlosti vývoje změn na špici. Kdo zaspí, ztrácí půdu pod nohama. Letos startuje s novou strukturou Ferrari a všichni s napětím očekávají, jak to dopadne.
Renault má za sebou dvě sezony korunované ziskem obou titulů. Přestože o svého šampiona Alonsa přišel, nelze čekat, že se technická stránka týmu zhroutí. Francouzská stáj zatím dokazuje, že se se všemi personálními změnami, a to i nepříznivými, dokázala rychle vyrovnat.
Vzpomeňme na odchod Mika Gascoyna k Toyotě, mnozí očekávali, že půjde tým s výkony dolů, ale poměrně neznámý a málo se na veřejnosti ukazující Bob Bell dovedl technická oddělení ke stavbě vozů, jež získaly tituly mistra světa v jednotlivcích i týmech.
Kromě šéfa stáje Briatoreho patří mezi základní kameny i šéfinženýr Pat Symonds, který ale předal část svých povinností na Alana Permana, šéfinženýra pro závody. Tento krok ale není veden z důvodu plánovaného odchodu či postupu do úzkého managementu týmu.
„Nejsem manažer, jsem inženýr a to je má síla. Změny ve struktuře byly provedeny z toho důvodu, abychom dali šanci mladým lidem, kteří mají velký potenciál. My starší tu nechce být navěky,“ uvedl Symonds, jenž je zastáncem postupné výměny lidí a odsoudil razantní změnu, kterou učinil technický ředitel Williamsu Patrick Head, když se narychlo vzdal funkce a jeho nástupce Sam Michael neměl možnost přebírat povinnosti a zodpovědnost postupně.
Symonds zůstává i nadále v úzkém spojení s týmem, a to jak při závodech, tak v továrně, ale bude se více angažovat v jednáních s konkurenčními týmy a Mezinárodní automobilovou federací na přípravě nových technických předpisů a pravidel.
„Formuli 1 čekají v následujících letech výrazné změny a já chci být u toho. Chci nabídnout názory a pohledy na chystané změny ze strany techniky. Pokud nastavíme dobrá pravidla, nebude to dobré jen pro Renault, ale pro celou Formuli 1.“
Foto: Renault F1 Team
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.