Nic netrvá věčně a Formule 1 je co do rychlosti vývoje změn na špici. Kdo zaspí, ztrácí půdu pod nohama. Letos startuje s novou strukturou Ferrari a všichni s napětím očekávají, jak to dopadne.
Renault má za sebou dvě sezony korunované ziskem obou titulů. Přestože o svého šampiona Alonsa přišel, nelze čekat, že se technická stránka týmu zhroutí. Francouzská stáj zatím dokazuje, že se se všemi personálními změnami, a to i nepříznivými, dokázala rychle vyrovnat.
Vzpomeňme na odchod Mika Gascoyna k Toyotě, mnozí očekávali, že půjde tým s výkony dolů, ale poměrně neznámý a málo se na veřejnosti ukazující Bob Bell dovedl technická oddělení ke stavbě vozů, jež získaly tituly mistra světa v jednotlivcích i týmech.
Kromě šéfa stáje Briatoreho patří mezi základní kameny i šéfinženýr Pat Symonds, který ale předal část svých povinností na Alana Permana, šéfinženýra pro závody. Tento krok ale není veden z důvodu plánovaného odchodu či postupu do úzkého managementu týmu.
„Nejsem manažer, jsem inženýr a to je má síla. Změny ve struktuře byly provedeny z toho důvodu, abychom dali šanci mladým lidem, kteří mají velký potenciál. My starší tu nechce být navěky,“ uvedl Symonds, jenž je zastáncem postupné výměny lidí a odsoudil razantní změnu, kterou učinil technický ředitel Williamsu Patrick Head, když se narychlo vzdal funkce a jeho nástupce Sam Michael neměl možnost přebírat povinnosti a zodpovědnost postupně.
Symonds zůstává i nadále v úzkém spojení s týmem, a to jak při závodech, tak v továrně, ale bude se více angažovat v jednáních s konkurenčními týmy a Mezinárodní automobilovou federací na přípravě nových technických předpisů a pravidel.
„Formuli 1 čekají v následujících letech výrazné změny a já chci být u toho. Chci nabídnout názory a pohledy na chystané změny ze strany techniky. Pokud nastavíme dobrá pravidla, nebude to dobré jen pro Renault, ale pro celou Formuli 1.“
Foto: Renault F1 Team
Oficiální trailer k dlouho očekávanému filmu "F1", ve kterém si Brad Pitt zahraje hlavní roli, byl konečně zveřejněn. Trailer byl vydán ve spolupráci Apple TV, Warner Bros a Formule 1.
Zimní přestávka je za námi a první trénink na Velkou cenu Austrálie začíná už za pár hodin. Předtím ale Formule 1 stihla naladit fanoušky novou znělkou k letošnímu 75. ročníku mistrovství světa.
Lewis Hamilton tvrdí, že neprožívá žádný tlak na to, aby dokazoval svou hodnotu, když se poprvé představí za volantem Ferrari na úvodním závodě sezóny v Austrálii. Přesto bude mít silnou konkurenci, a tak je otázkou, jak se legendární jezdec vyrovná s novými výzvami v novém týmu.
Lando Norris má před sebou největší výzvu kariéry – boj o titul mistra světa F1 v roce 2025. Přesto zůstává opatrný a své šance hodnotí s rozvahou.
Lewis Hamilton zahajuje novou éru své kariéry ve Formuli 1, když poprvé oblékne barvy Ferrari při Velké ceně Austrálie. Společně s ním se na startovním roštu objeví řada dalších jezdců v nových týmech, ale právě Hamiltonův debut v ikonickém rudém monopostu budí největší pozornost.
Toto Wolff, šéf Mercedesu, uvedl, že již nejedná o přestupu Maxe Verstappena z Red Bullu. Po spekulacích o změně týmu pro Verstappena se Mercedes zaměřuje na jiné strategické cíle.
George Russell přiznal, že nečeká, že by byl rychlejší než jeho nový týmový kolega, nováček Andrea Kimi Antonelli. Britský jezdec tvrdí, že se dnes necítí rychlejší než při svém debutu ve Formuli 1 v roce 2019, a jedinou výhodou, kterou přináší, jsou zkušenosti nasbírané během šesti let v šampionátu.
McLaren věří, že rivalita mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim nebude ohrožovat týmovou spolupráci v boji o titul. Oba jezdci loni pomohli McLarenu k šesti vítězstvím a prvnímu titulu v Poháru konstruktérů po 26 letech. Po úspěšných testech v Bahrajnu je Norris favoritem.
Liam Lawson, který nahradil Sergia Péreze v Red Bullu, ví, že hned neporazí Maxe Verstappena, ale chce využít jeho zkušenosti k co nejrychlejšímu zlepšení. I když první dojmy z vozu RB21 byly pozitivní, Lawson přiznal, že kvůli omezenému času na testování nemá dostatek informací pro hlubší hodnocení.
Lando Norris má v plánu bojovat o titul mistra světa v roce 2025 a vyzvat Maxe Verstappena o sesazení z trůnu. Pokud se mu to podaří, nejen že překazí Verstappenovu snahu o pátý titul v řadě, ale také zhatí jeho ambice vyrovnat historický rekord Michaela Schumachera.
Velká cena Austrálie znamená pro tým Williams začátek nové kapitoly. S cílem vrátit se mezi lídry F1 je tento závod pro tým naprosto klíčový.
Nový ročník šampionátu Formule 1 se chystá odstartovat a s ním přicházejí nové naděje a očekávání, které každá nová sezóna přináší.