Dnes odpoledne zveřejnila skupina McLaren Group informaci, že se novým vlastníkem části jejich akcií stala společnost Bahrajn Mumtalakat Holding.
Jedná se o naprosto nečekanou informaci, která překvapila mnohé odborníky na Formuli 1. Arabská společnost, plně vlastněná bahrajnskou královskou rodinou, koupila polovinu akcií kontrolovaných Ronem Dennisem a Mansourem Ojjehem.
Nové majetkové uspořádání McLaren Group je následující. 40% kontroluje DaimlerChrysler, 30% Bahrajn Mumtalakat, 15% Ron Dennis a 15% Mansour Ojjeh (TAG Group).
Přestože je smlouva o prodeji podílů podepsána, v platnost vstoupí asi až za šest týdnů, kdy je očekáváno potvrzení kontraktu i podle práv pro hospodářskou soutěž.
Zatím není známo stanovisko Mercedesu, hlavního akcionáře skupiny. Obecně se totiž soudilo, že pokud dojde k prodeji akcií kontrolovaných Dennisem a Ojjehem, půjde o rozšíření vlivu německé automobilky.
Proč došlo k prodeji části podílů čtvrtému subjektu? Je tento krok namířený proti možnému převzetí celé skupiny, a tím i týmu Formule 1 automobilkou? Nebo jde o zákulisní hru Mercedesu, který se snaží snížit cenu akcií jejich rozdrobením mezi více menších subjektů?
V každém případě se však pozice stáje nemění. I nadále je v ekonomickém vzestupu a zájmu sponzorů. Ron Dennis sliboval zajištění dostatečných finančních prostředků minimálně na deset let a pokud Arabové zaplatili úvěr na novou supermoderní centrálu týmu ve Wokingu, je McLaren Group bez dluhů a zázemí má perfektně připraveno.
Další podstatnou věcí z informace vyplývající je skutečnost, že čekatelé na “stříbrné šípy“ musí ještě čekat a příznivci McLarenu naopak nemusí mít obavy, že by ze závodních tratí zmizela další legenda…
Foto: McLaren Mercedes
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.