Američan Scott Speed loňskými výkony reklamu svému příjmení zrovna neudělal, ale představě Evropanů o Američanech dává svými posledními prohlášeními plně za pravdu.
Speed má za sebou první sezonu ve Formuli 1 a v průběh celého roku byl stále ve stínu zkušenějšího týmového kolegy Liuzziho. Vedení stáje Toro Rosso však nepotvrdilo pro rok 2007 zatím ani jednoho z nich. Američan však nepochybuje a tvrdě trénuje.
„Teď je nejlepší příležitost pro dobrou fyzickou přípravu. Trávím hodně času v posilovně, pracuji především na výdrži a jezdím na motokárách.“
O možnosti, že by neměl letos za Toro Rosso závodit, vůbec neuvažuje. „Já vím, že jezdit budu. Nevím, proč s potvrzením Gerhard váhá, ale mluvil jsem s Dietrichem Mateschitzem a jsem si naprosto jistý. S Red Bull probíhá spolupráce výborně, podle toho co vím já, tak se jezdecká sestava u Toro Rosso měnit nebude.“
A jaké jsou ambice? Opravdu vysoké. Speed očekává boj v úplně jiné třídě a umístění v Top 10 by měla být častá, občas by měl být stroj STR02 Ferrari i v Top 5! „Dokud nebudeme mít nové auto, je těžké dělat předpovědi, ale od nového vozu čekám opravdu hodně. Šasi i motor budou na výborné úrovni.“
Foto: GEPA pictures GmbH
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.