Návod na úspěch ve Formuli 1 je triviálně jednoduchý. Vždy musíte porazit týmového kolegu a nejlépe rozdílem třídy, pak některého ze šampionů a nakonec získat titul sám.
Zní to jednoduše, ale opak je pravdou, může o tom hovořit celá plejáda jezdců, kteří vstoupili do Formule 1 jako budoucí mistři a odešli z ní s nepořízenou.
S odchodem sedminásobného šampiona Schumachera a jednonásobného šampiona Villeneuva nastává nová éra. Řada více či méně zkušených mladíků získala kontrakty a závodní sedačky. Jediným mistrem světa ve startovním poli sezony 2007 bude Fernando Alonso, jenž ho získal spolu s Renaultem dvakrát.
„Vždy jsem obdivoval sílu a vitalitu, se kterou se mládí prosazuje proti zkušenostem starších ročníků. Ve Formuli 1 je tento proces hodně rychlý, ale aby byl efektivní a všem srozumitelný, musí existovat nějaké měřítko. A právě tím měřítkem byl dosud Michael Schumacher,“ uvedl bývalý šéfinženýr oddělení aerodynamiky stáje Jordan Gary Anderson.
Podle něj si Schumacher zvolil pro svůj odchod ideální čas, a to i přesto, že mohl být ještě hodně konkurenceschopným a nebezpečným matadorem. „Rozhodl se sám, kdo ví, jak to cítil, možná si nebyl úplně jist. Snad mohl mít další fantastickou sezonu a nebo mohl propadnout, v každém případě teď musí mladí jezdci porazit Fernanda Alonsa.“
Španělovi ale předpovídá Gary Anderson velmi úspěšnou kariéru a pokud mu bude štěstí přát, mohl by být stejně fenomenální, jako Michael Schumacher. „Určitě vyhraje ještě celou řadu závodů a pokud bude mít McLaren dobré auto, tak i tituly, ale nemyslím si, že by pro něj bylo cílem překonat Schumachera v počtu titulů. Když to půjde, dokáže to když ne, trápit se tím nebude.“
Foto: Renault F1 Team
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.