Návod na úspěch ve Formuli 1 je triviálně jednoduchý. Vždy musíte porazit týmového kolegu a nejlépe rozdílem třídy, pak některého ze šampionů a nakonec získat titul sám.
Zní to jednoduše, ale opak je pravdou, může o tom hovořit celá plejáda jezdců, kteří vstoupili do Formule 1 jako budoucí mistři a odešli z ní s nepořízenou.
S odchodem sedminásobného šampiona Schumachera a jednonásobného šampiona Villeneuva nastává nová éra. Řada více či méně zkušených mladíků získala kontrakty a závodní sedačky. Jediným mistrem světa ve startovním poli sezony 2007 bude Fernando Alonso, jenž ho získal spolu s Renaultem dvakrát.
„Vždy jsem obdivoval sílu a vitalitu, se kterou se mládí prosazuje proti zkušenostem starších ročníků. Ve Formuli 1 je tento proces hodně rychlý, ale aby byl efektivní a všem srozumitelný, musí existovat nějaké měřítko. A právě tím měřítkem byl dosud Michael Schumacher,“ uvedl bývalý šéfinženýr oddělení aerodynamiky stáje Jordan Gary Anderson.
Podle něj si Schumacher zvolil pro svůj odchod ideální čas, a to i přesto, že mohl být ještě hodně konkurenceschopným a nebezpečným matadorem. „Rozhodl se sám, kdo ví, jak to cítil, možná si nebyl úplně jist. Snad mohl mít další fantastickou sezonu a nebo mohl propadnout, v každém případě teď musí mladí jezdci porazit Fernanda Alonsa.“
Španělovi ale předpovídá Gary Anderson velmi úspěšnou kariéru a pokud mu bude štěstí přát, mohl by být stejně fenomenální, jako Michael Schumacher. „Určitě vyhraje ještě celou řadu závodů a pokud bude mít McLaren dobré auto, tak i tituly, ale nemyslím si, že by pro něj bylo cílem překonat Schumachera v počtu titulů. Když to půjde, dokáže to když ne, trápit se tím nebude.“
Foto: Renault F1 Team
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.