Co má společného pilot Red Bull Mark Webber a šéf stáje McLaren Ron Dennis? Mercedes.
Australan podával v mezinárodním šampionátu FIA F3000 poměrně průměrné výkony a do Formule 1 nastoupil v roce 2002 pravděpodobně především díky tomu, že tým Minardi tehdy vlastnil jeho krajan Paul Stoddart.
V úspěšném prvním závodě, navíc domácím, ihned bodoval a své týmové kolegy v Minardi a následně Jaguaru profesně zlikvidoval. Ve Williamsu ale jeho akcie prudce srazil k zemi Heidfeld a letos proti nezkušenému Rosbergovi také neexceloval. Podle samotného jezdce však mohl dávno startovat za špičkový McLaren.
Mark startoval v rámci svých juniorských let ve vytrvalostních závodech FIA GT s Mercedesem a nikoliv neúspěšně. Titul však s Berndem Schneiderem nevybojovali. V roce 1998 je předčili týmoví kolegové Ludwig a Zonta. O rok později po nehodě v Le Mans seriál výrobce s trojcípou hvězdou ve znaku opustil.
„Pracovat pro Mercedes bylo velmi příjemné, respektovali mne a měl jsem jejich plnou podporu, hodně jsem se u nich naučil. Proč jsme nespolupracovali i v F1? Jednoduché, u McLarenu moje jméno nikdy nikdo nevzpomněl, jezdce si vybíral vždy jen Ron Dennis,“ uvedl Mark Webber.
Australan soudí, že platit dnešní situace tehdy, byla by jeho kariéra úspěšnější, dnes totiž hovoří Mercedes do chodu týmu z Wokingu výraznějším slovem…
Foto: GEPA pictures GmbH.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.