Co má společného pilot Red Bull Mark Webber a šéf stáje McLaren Ron Dennis? Mercedes.
Australan podával v mezinárodním šampionátu FIA F3000 poměrně průměrné výkony a do Formule 1 nastoupil v roce 2002 pravděpodobně především díky tomu, že tým Minardi tehdy vlastnil jeho krajan Paul Stoddart.
V úspěšném prvním závodě, navíc domácím, ihned bodoval a své týmové kolegy v Minardi a následně Jaguaru profesně zlikvidoval. Ve Williamsu ale jeho akcie prudce srazil k zemi Heidfeld a letos proti nezkušenému Rosbergovi také neexceloval. Podle samotného jezdce však mohl dávno startovat za špičkový McLaren.
Mark startoval v rámci svých juniorských let ve vytrvalostních závodech FIA GT s Mercedesem a nikoliv neúspěšně. Titul však s Berndem Schneiderem nevybojovali. V roce 1998 je předčili týmoví kolegové Ludwig a Zonta. O rok později po nehodě v Le Mans seriál výrobce s trojcípou hvězdou ve znaku opustil.
„Pracovat pro Mercedes bylo velmi příjemné, respektovali mne a měl jsem jejich plnou podporu, hodně jsem se u nich naučil. Proč jsme nespolupracovali i v F1? Jednoduché, u McLarenu moje jméno nikdy nikdo nevzpomněl, jezdce si vybíral vždy jen Ron Dennis,“ uvedl Mark Webber.
Australan soudí, že platit dnešní situace tehdy, byla by jeho kariéra úspěšnější, dnes totiž hovoří Mercedes do chodu týmu z Wokingu výraznějším slovem…
Foto: GEPA pictures GmbH.
Oficiální trailer k dlouho očekávanému filmu "F1", ve kterém si Brad Pitt zahraje hlavní roli, byl konečně zveřejněn. Trailer byl vydán ve spolupráci Apple TV, Warner Bros a Formule 1.
Zimní přestávka je za námi a první trénink na Velkou cenu Austrálie začíná už za pár hodin. Předtím ale Formule 1 stihla naladit fanoušky novou znělkou k letošnímu 75. ročníku mistrovství světa.
Lewis Hamilton tvrdí, že neprožívá žádný tlak na to, aby dokazoval svou hodnotu, když se poprvé představí za volantem Ferrari na úvodním závodě sezóny v Austrálii. Přesto bude mít silnou konkurenci, a tak je otázkou, jak se legendární jezdec vyrovná s novými výzvami v novém týmu.
Lando Norris má před sebou největší výzvu kariéry – boj o titul mistra světa F1 v roce 2025. Přesto zůstává opatrný a své šance hodnotí s rozvahou.
Lewis Hamilton zahajuje novou éru své kariéry ve Formuli 1, když poprvé oblékne barvy Ferrari při Velké ceně Austrálie. Společně s ním se na startovním roštu objeví řada dalších jezdců v nových týmech, ale právě Hamiltonův debut v ikonickém rudém monopostu budí největší pozornost.
Toto Wolff, šéf Mercedesu, uvedl, že již nejedná o přestupu Maxe Verstappena z Red Bullu. Po spekulacích o změně týmu pro Verstappena se Mercedes zaměřuje na jiné strategické cíle.
George Russell přiznal, že nečeká, že by byl rychlejší než jeho nový týmový kolega, nováček Andrea Kimi Antonelli. Britský jezdec tvrdí, že se dnes necítí rychlejší než při svém debutu ve Formuli 1 v roce 2019, a jedinou výhodou, kterou přináší, jsou zkušenosti nasbírané během šesti let v šampionátu.
McLaren věří, že rivalita mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim nebude ohrožovat týmovou spolupráci v boji o titul. Oba jezdci loni pomohli McLarenu k šesti vítězstvím a prvnímu titulu v Poháru konstruktérů po 26 letech. Po úspěšných testech v Bahrajnu je Norris favoritem.
Liam Lawson, který nahradil Sergia Péreze v Red Bullu, ví, že hned neporazí Maxe Verstappena, ale chce využít jeho zkušenosti k co nejrychlejšímu zlepšení. I když první dojmy z vozu RB21 byly pozitivní, Lawson přiznal, že kvůli omezenému času na testování nemá dostatek informací pro hlubší hodnocení.
Lando Norris má v plánu bojovat o titul mistra světa v roce 2025 a vyzvat Maxe Verstappena o sesazení z trůnu. Pokud se mu to podaří, nejen že překazí Verstappenovu snahu o pátý titul v řadě, ale také zhatí jeho ambice vyrovnat historický rekord Michaela Schumachera.
Velká cena Austrálie znamená pro tým Williams začátek nové kapitoly. S cílem vrátit se mezi lídry F1 je tento závod pro tým naprosto klíčový.
Nový ročník šampionátu Formule 1 se chystá odstartovat a s ním přicházejí nové naděje a očekávání, které každá nová sezóna přináší.