Koncem sezóny oznámilo Ferrari odchod svého technického ředitele, současně s ukončením závodní kariéry Michaela Schumachera.
Ještě máme rok 2006 a Ross Brawn už vidí, že mimo závodní okruhy žít neumí. Za rok se chce vrátit do služeb Ferrari a není pochyb o tom, že italská stáj jej s radostí uvítá. Vrátí se i Michael Schumacher, který s Brawnem vybojoval tolik vítězství? Brawn by se mohl v roce 2008 stát šéfem stáje.
Ross Brawn v rozhovoru pro britskou televizi ITV: "Cítil jsem, že desátý rok s Ferrari byl milníkem, a že by bylo dobré vzít si v dvaapadesáti letech roční dovolenou. Potom přijde nová výzva a doufám, že u Ferrari. Těch deset let bylo fantastických, byla to skvělá příležitost, obrovská zkušenost. Cítím, že potřebuji novou výzvu.
S Michaelem (Schumacherem) jsme se na ukončení práce nedomlouvali. Je to náhoda, že jsme se rozhodli skončit současně. Samozřejmě by vše bylo jednodušší, kdyby nás zrovna nečekalo tolik změn kolem Michaelova odchodu. Naši lidé se budou se muset učit pracovat s Kimim, extrémně rychlým pilotem, ale úplně jiným, než jaký byl Michael.
A abych se přiznal, také bych chtěl být u toho. Chtěl bych pracovat s Kimim. Ale oni to zvládnou. Všichni u Ferrari umějí vyhrávat, vědí jak ke všemu přistupovat. Dají do toho všechno."
Foto: Scuderia Ferrari
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.