Pilot továrního týmu Honda považuje letošní sezonu za hodně těžkou, neboť se cítil před jejím začátkem favoritem na titul a později nebyl schopen ani bodovat. Pro rok 2007 je ale znovu optimistou.
Jak byste charakterizoval sezonu 2006?Před sezonou jsme očekávali, že budeme bojovat o titul. Při testech jsme byli překvapeni naší rychlostí. V Bahrajnu jsme byli rychlí, ale nedařilo se nám na startu, další čtyři závody jsme byli konkurenceschopní, ale pak to šlo dolů, jak konkurence zlepšovala aerodynamiku a podle mého i motory. Později se situace otočila a Maďarsko bylo nejvýznamnější událostí sezony.
Byla situace o to těžší, že jste byl před sezonou takovým optimistou?V každém případě to bylo těžké. Když vstupujete do sezony s tím, že máte na titul a pak sotva získáte nějaký ten bod, to je opravdu těžké. Uvědomili jsme si ale kde nejsme silní a pracovali na tom, v Německu jsme už byli zase konkurenceschopní. Dobré bylo, že jsme situaci obrátili, špatné bylo, že jsme nebyli v takové pozici už na startu sezony.
Co se změní přestupem k Bridgestone?Myslím si, že bude mít Renault a McLaren těžší práci a bude je to stát více času. Oni měli hodně nedotáčivé vozy, my spíše neutrální, a to je cesta, po které jde Bridgestone. Vůbec se nebojím, víme co máme dělat. V minulosti jsme přestoupili od Bridgestone k Michelin, teď je to pouze obráceně.
Další top týmy mají nové piloty, bude to pro Hondu výhoda?Určitě, McLaren má dva nové jezdce, Ferrari a Renault po jednom, bude to pro ně těžké. My však pokračujeme tam, kde jsme skončili, známe způsob práce uvnitř týmu a měli bychom být silní hned od úvodu sezony.
Jak rychle si podle vás zvyknou Kimi a Fernando na nové týmy?Rychleji si myslím zvykne Kimi. Fernando potřebuje díky jeho stylu hodně nedotáčivý vůz, a takové nastavení se hledá obtížněji. On je ale velmi talentovaný a nastavení si nejde, je jen otázkou, kolik času na to bude potřebovat.
Foto: Honda Racing F1
Lewis Hamilton má za sebou první dva tréninky na Velkou cenu Austrálie jako jezdec Ferrari. Po slabším výkonu v prvním tréninku se Hamilton v druhém zlepšil a zajel pátý nejlepší čas. Vasseur klade důraz na Hamiltonovu integraci do týmu.
Lewis Hamilton měl náročný debut za Ferrari během Velké ceny Austrálie. Jeho příchod k týmu z Maranella se stal hlavním tématem víkendu na trati v Albert Parku.
Charles Leclerc zajel v druhém pátečním tréninku na Velkou cenu Austrálie nejrychlejší čas, čímž předstihl oba jezdce McLarenu. Trénink byl plný zajímavých momentů, které naznačují vyrovnaný boj a nepředvídatelný vývoj celého víkendu.
Sezóna Formule 1 konečně odstartovala v Melbourne, kde Velká cena Austrálie slibuje napínavý souboj. Odborníci se pokusili předpovědět, kdo má největší šanci na vítězství v úvodním závodě roku.
Lando Norris si v samotném závěru prvního tréninku při startu sezóny F1 2025 v Melbourne zajistil nejrychlejší čas a odsunul Carlose Sainze na druhou příčku. Lewis Hamilton se ve svém debutu za Ferrari musel spokojit až s 12. místem.
Oficiální trailer k dlouho očekávanému filmu "F1", ve kterém si Brad Pitt zahraje hlavní roli, byl konečně zveřejněn. Trailer byl vydán ve spolupráci Apple TV, Warner Bros a Formule 1.
Zimní přestávka je za námi a první trénink na Velkou cenu Austrálie začíná už za pár hodin. Předtím ale Formule 1 stihla naladit fanoušky novou znělkou k letošnímu 75. ročníku mistrovství světa.
Lewis Hamilton tvrdí, že neprožívá žádný tlak na to, aby dokazoval svou hodnotu, když se poprvé představí za volantem Ferrari na úvodním závodě sezóny v Austrálii. Přesto bude mít silnou konkurenci, a tak je otázkou, jak se legendární jezdec vyrovná s novými výzvami v novém týmu.
Lando Norris má před sebou největší výzvu kariéry – boj o titul mistra světa F1 v roce 2025. Přesto zůstává opatrný a své šance hodnotí s rozvahou.
Lewis Hamilton zahajuje novou éru své kariéry ve Formuli 1, když poprvé oblékne barvy Ferrari při Velké ceně Austrálie. Společně s ním se na startovním roštu objeví řada dalších jezdců v nových týmech, ale právě Hamiltonův debut v ikonickém rudém monopostu budí největší pozornost.
Toto Wolff, šéf Mercedesu, uvedl, že již nejedná o přestupu Maxe Verstappena z Red Bullu. Po spekulacích o změně týmu pro Verstappena se Mercedes zaměřuje na jiné strategické cíle.
George Russell přiznal, že nečeká, že by byl rychlejší než jeho nový týmový kolega, nováček Andrea Kimi Antonelli. Britský jezdec tvrdí, že se dnes necítí rychlejší než při svém debutu ve Formuli 1 v roce 2019, a jedinou výhodou, kterou přináší, jsou zkušenosti nasbírané během šesti let v šampionátu.