Pilot továrního týmu Honda považuje letošní sezonu za hodně těžkou, neboť se cítil před jejím začátkem favoritem na titul a později nebyl schopen ani bodovat. Pro rok 2007 je ale znovu optimistou.
Jak byste charakterizoval sezonu 2006?Před sezonou jsme očekávali, že budeme bojovat o titul. Při testech jsme byli překvapeni naší rychlostí. V Bahrajnu jsme byli rychlí, ale nedařilo se nám na startu, další čtyři závody jsme byli konkurenceschopní, ale pak to šlo dolů, jak konkurence zlepšovala aerodynamiku a podle mého i motory. Později se situace otočila a Maďarsko bylo nejvýznamnější událostí sezony.
Byla situace o to těžší, že jste byl před sezonou takovým optimistou?V každém případě to bylo těžké. Když vstupujete do sezony s tím, že máte na titul a pak sotva získáte nějaký ten bod, to je opravdu těžké. Uvědomili jsme si ale kde nejsme silní a pracovali na tom, v Německu jsme už byli zase konkurenceschopní. Dobré bylo, že jsme situaci obrátili, špatné bylo, že jsme nebyli v takové pozici už na startu sezony.
Co se změní přestupem k Bridgestone?Myslím si, že bude mít Renault a McLaren těžší práci a bude je to stát více času. Oni měli hodně nedotáčivé vozy, my spíše neutrální, a to je cesta, po které jde Bridgestone. Vůbec se nebojím, víme co máme dělat. V minulosti jsme přestoupili od Bridgestone k Michelin, teď je to pouze obráceně.
Další top týmy mají nové piloty, bude to pro Hondu výhoda?Určitě, McLaren má dva nové jezdce, Ferrari a Renault po jednom, bude to pro ně těžké. My však pokračujeme tam, kde jsme skončili, známe způsob práce uvnitř týmu a měli bychom být silní hned od úvodu sezony.
Jak rychle si podle vás zvyknou Kimi a Fernando na nové týmy?Rychleji si myslím zvykne Kimi. Fernando potřebuje díky jeho stylu hodně nedotáčivý vůz, a takové nastavení se hledá obtížněji. On je ale velmi talentovaný a nastavení si nejde, je jen otázkou, kolik času na to bude potřebovat.
Foto: Honda Racing F1
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.