Pilot továrního týmu Honda považuje letošní sezonu za hodně těžkou, neboť se cítil před jejím začátkem favoritem na titul a později nebyl schopen ani bodovat. Pro rok 2007 je ale znovu optimistou.
Jak byste charakterizoval sezonu 2006?Před sezonou jsme očekávali, že budeme bojovat o titul. Při testech jsme byli překvapeni naší rychlostí. V Bahrajnu jsme byli rychlí, ale nedařilo se nám na startu, další čtyři závody jsme byli konkurenceschopní, ale pak to šlo dolů, jak konkurence zlepšovala aerodynamiku a podle mého i motory. Později se situace otočila a Maďarsko bylo nejvýznamnější událostí sezony.
Byla situace o to těžší, že jste byl před sezonou takovým optimistou?V každém případě to bylo těžké. Když vstupujete do sezony s tím, že máte na titul a pak sotva získáte nějaký ten bod, to je opravdu těžké. Uvědomili jsme si ale kde nejsme silní a pracovali na tom, v Německu jsme už byli zase konkurenceschopní. Dobré bylo, že jsme situaci obrátili, špatné bylo, že jsme nebyli v takové pozici už na startu sezony.
Co se změní přestupem k Bridgestone?Myslím si, že bude mít Renault a McLaren těžší práci a bude je to stát více času. Oni měli hodně nedotáčivé vozy, my spíše neutrální, a to je cesta, po které jde Bridgestone. Vůbec se nebojím, víme co máme dělat. V minulosti jsme přestoupili od Bridgestone k Michelin, teď je to pouze obráceně.
Další top týmy mají nové piloty, bude to pro Hondu výhoda?Určitě, McLaren má dva nové jezdce, Ferrari a Renault po jednom, bude to pro ně těžké. My však pokračujeme tam, kde jsme skončili, známe způsob práce uvnitř týmu a měli bychom být silní hned od úvodu sezony.
Jak rychle si podle vás zvyknou Kimi a Fernando na nové týmy?Rychleji si myslím zvykne Kimi. Fernando potřebuje díky jeho stylu hodně nedotáčivý vůz, a takové nastavení se hledá obtížněji. On je ale velmi talentovaný a nastavení si nejde, je jen otázkou, kolik času na to bude potřebovat.
Foto: Honda Racing F1
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.
George Russell potvrdil, že prodloužení smlouvy s Mercedesem pro rok 2026 je jen otázkou času. Po týdnech spekulací tak naznačil, že jeho budoucnost u týmu je prakticky jistá.
Alex Albon se dopustil technického omylu ohledně F1 vozu, na což ho veřejně upozornil šéf týmu James Vowles. Ten situaci pojal s nadsázkou, ale připomněl důležitost přesného porozumění vozu i u zkušených jezdců.
Fernando Alonso dojel v Maďarsku pátý po překvapivě silném výkonu, ale netuší, odkud se zlepšení Aston Martinu vzalo. Tým zatím nemá jasné vysvětlení, čím si formu na Hungaroringu zasloužil.
Red Bull vyzdvihl Maxe Verstappena za to, že během Velké ceny Maďarska donutil Lewise Hamiltona vyjet mimo trať. Verstappenova agresivní jízda ukázala jeho neústupný tlak na soupeře.
Šéf McLarenu Zak Brown přivítal jmenování Laurenta Mekiese do čela Red Bull Racing a vyzdvihl jeho zkušenosti a schopnosti vést tým. Podle něj taková změna posílí konkurenci, která prospívá celé Formuli 1.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur zůstává klidný ohledně motivace Lewise Hamiltona, přestože po nevydařeném víkendu v Maďarsku označil sám sebe za „naprosto k ničemu“. Podle Vasseura Hamilton ví, co dělá, a těžké chvíle ho vždy posunuly dál.
Charles Leclerc vyjádřil důvěru ve svého týmového kolegu Lewise Hamiltona a věří, že se po letní přestávce vrátí ve formě. Podle něj má Hamilton stále potřebné schopnosti, aby znovu ukázal svou sílu.
Lando Norris vyhrál Velkou cenu Maďarska po strategickém souboji s týmovým kolegou Oscarem Piastrim, zatímco FIA zahájila vyšetřování incidentu mezi Maxem Verstappenem a Lewisem Hamiltonem. McLaren si připsal už sedmé "double" vítězství v sezóně, třetí skončil George Russell. Zklamaný a frustrovaný Charles Leclerc se musel spokojit se čtvrtou pozicí.
„V pozadí se děje spousta věcí, které nejsou skvělé,“ prohlásil Lewis Hamilton po dvanáctém místě na Velké ceně Maďarska F1. Brit se odmítl podrobněji vyjádřit k dřívějším slovům o „výměně jezdce“ a k incidentu s Maxem Verstappenem, který považuje za bezvýznamný.
Max Verstappen z Red Bullu se po Velké ceně Maďarska pozastavil nad rozhodnutím sportovních komisařů FIA vyšetřovat jeho souboj s Lewisem Hamiltonem. Podle trojnásobného mistra světa se v inkriminované situaci „nic nestalo“ a nechápe, proč se k vyšetřování přistoupilo.