Použití rok starých vozů soukromými týmy je poměrně horkým tématem a panují na tuto problematiku dva naprosto odlišné pohledy a názory.
Používání zákaznických šasi je současnou dohodou Concorde Agreement zakázáno. Od sezony 2008 ale bude s nejvyšší pravděpodobností povoleno. To je však až za rok a v příští sezoně by mohly některé týmy uspořit značnou část peněz, pokud by mohly startovat se starším vozem od úspěšného týmu.
Touto cestou se chtěl vydat Dietrich Mateschitz s dvěma stájemi Red Bull a Toro Rosso. Obdobně je zaměřen i Super Aguri spolupracující s Hondou. Přestože Gerhard Berger, spolumajitel Toro Rosso, slibuje vlastní šasi konstruované ve Faenze, málokdo věří tomu, že si bude stáj připravovat vlastní šasi, když bude používat navíc úplně identické motory, se kterými letos startoval jeho sesterský Red Bull.
Kritika vzešla především od týmu Spyker a Williams, které zvažovaly žalobu na Super Aguri a Toro Rosso. Včera se měli zástupci všech týmů sejít v Jerezu a diskutovat o nastalé situaci.
Něco málo informací údajně z jednání uniklo a většina týmů se proti zákaznickým šasi formálně postavila, ale kompromisu jsou obě strany nakloněny. Toro Rosso a Super Aguri by podle nejmenovaného zdroje mohly využít letošního vozu od Red Bull a Hondy, ale musely by se šampionátu účastnit pouze do počtu, tedy bez mistrovských bodů a nároku na finanční odměny.
Další vývoj v této věci bude jistě zajímavý, neboť takové řešení nemůže být pro obě stáje zajímavé, ale není jasné, kam až jsou aktéři ochotni ustoupit. V podstatě se však dá říci, že oba týmy pykají za nový přístup proto, protože jejich konkurenti jsou minimálně o rok zpět. Podobná situace se dá totiž čekat i u dalších továrních týmů a jejich soukromých satelitů, jako třeba Toyota – Williams, Ferrari – Spyker.
V roce 2008 vstoupí do boje nový tým Prodrive a jeho majitel David Richards od začátku počítá s kupí staršího vozu. Údajně má už dvě nabídky k dispozici. Jedna by měla být spojena s McLaren Mercedes, ale o druhé není zatím známo nic. Jisté je však to, že BMW nemá zatím žádného slabšího partnera, který by byl nápomocen cennými daty z testů či závodů.
Foto: Red Bull; Super Aguri Formula 1
Lewis Hamilton má za sebou první dva tréninky na Velkou cenu Austrálie jako jezdec Ferrari. Po slabším výkonu v prvním tréninku se Hamilton v druhém zlepšil a zajel pátý nejlepší čas. Vasseur klade důraz na Hamiltonovu integraci do týmu.
Lewis Hamilton měl náročný debut za Ferrari během Velké ceny Austrálie. Jeho příchod k týmu z Maranella se stal hlavním tématem víkendu na trati v Albert Parku.
Charles Leclerc zajel v druhém pátečním tréninku na Velkou cenu Austrálie nejrychlejší čas, čímž předstihl oba jezdce McLarenu. Trénink byl plný zajímavých momentů, které naznačují vyrovnaný boj a nepředvídatelný vývoj celého víkendu.
Sezóna Formule 1 konečně odstartovala v Melbourne, kde Velká cena Austrálie slibuje napínavý souboj. Odborníci se pokusili předpovědět, kdo má největší šanci na vítězství v úvodním závodě roku.
Lando Norris si v samotném závěru prvního tréninku při startu sezóny F1 2025 v Melbourne zajistil nejrychlejší čas a odsunul Carlose Sainze na druhou příčku. Lewis Hamilton se ve svém debutu za Ferrari musel spokojit až s 12. místem.
Oficiální trailer k dlouho očekávanému filmu "F1", ve kterém si Brad Pitt zahraje hlavní roli, byl konečně zveřejněn. Trailer byl vydán ve spolupráci Apple TV, Warner Bros a Formule 1.
Zimní přestávka je za námi a první trénink na Velkou cenu Austrálie začíná už za pár hodin. Předtím ale Formule 1 stihla naladit fanoušky novou znělkou k letošnímu 75. ročníku mistrovství světa.
Lewis Hamilton tvrdí, že neprožívá žádný tlak na to, aby dokazoval svou hodnotu, když se poprvé představí za volantem Ferrari na úvodním závodě sezóny v Austrálii. Přesto bude mít silnou konkurenci, a tak je otázkou, jak se legendární jezdec vyrovná s novými výzvami v novém týmu.
Lando Norris má před sebou největší výzvu kariéry – boj o titul mistra světa F1 v roce 2025. Přesto zůstává opatrný a své šance hodnotí s rozvahou.
Lewis Hamilton zahajuje novou éru své kariéry ve Formuli 1, když poprvé oblékne barvy Ferrari při Velké ceně Austrálie. Společně s ním se na startovním roštu objeví řada dalších jezdců v nových týmech, ale právě Hamiltonův debut v ikonickém rudém monopostu budí největší pozornost.
Toto Wolff, šéf Mercedesu, uvedl, že již nejedná o přestupu Maxe Verstappena z Red Bullu. Po spekulacích o změně týmu pro Verstappena se Mercedes zaměřuje na jiné strategické cíle.
George Russell přiznal, že nečeká, že by byl rychlejší než jeho nový týmový kolega, nováček Andrea Kimi Antonelli. Britský jezdec tvrdí, že se dnes necítí rychlejší než při svém debutu ve Formuli 1 v roce 2019, a jedinou výhodou, kterou přináší, jsou zkušenosti nasbírané během šesti let v šampionátu.