Na včerejším zasedání byly přijaty plány, které dříve projednali zástupci automobilek zúčastněných v F1 s Mezinárodní automobilovou federací.
Je známo, že by se měla od roku 2008 Formule 1 výrazně změnit, skončí totiž platnost dosavadní dohody zúčastněných stran v F1. Včerejší jednání potvrdilo plánovanou redukci přítlaku od aerodynamických prvků, zároveň byly odmítnuty CDG křídla. Snadnějšímu předjíždění bude napomáhat využítí krátkodobého většího výkonu získaného z energie vytvořené při brždění nebo tepla od motorů.
V roce 2008 by měly být zakázány dílčí spoilery upravující proudění vzduchu kolem vozu a omezeno využívání aerodynamických tunelů.
O sezonu později by měl být přítlak zmenšen proti současnému stavu o 50% a měly by být přijata další opatření ke zlepšení předjíždění. O rok později by měla vejít v platnost nová pravidla upravující aerodynamiku vozů tak, aby se poznatky z vývoje daly lépe využít v automobilovém průmyslu.
V roce 2011 by nás měla čekat změna hnacích agregátů, limitovaná spotřeba a použití biopaliva. Jednat se bude o nízkoobjemové turbomotory a jejich životnost bude muset být minimálně čtyři závody.
Včerejší jednání senátu Mezinárodní automobilové federace však ukázalo jednu důležitou skutečnost. Kromě snahy o úsporu nákladů na provoz týmu F1 a dramatičtější závody, jsou změny zaměřeny na využívání poznatků z vývoje přímo v automobilovém průmyslu, FIA tedy očividně přijala za vlastní požadavky automobilek zúčastněných v současné Formuli 1 zastupovaných asociací GPMA…
Foto: Scuderia Ferrari
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.