Tadashi Yamashina byl jmenován tento týden viceprezidentem týmu F1 japonské Toyoty a posílí strukturu v Kolíně nad Rýnem.
Yamashina pracuje pro Toyotu od roku 1977 a získal bohaté zkušenosti mimo Japonsko. Dlouhá léta působil v USA, kde v roce 2001 řídil technické centrum Toyoty. Od roku 2003 se vrátil do Japonska a specializoval se na vývoj technologií palivových článků. Nyní ale započala jeho další mise.
Vozy poháněné palivovým článkem potřebují ke svému provozu vodu, kterou rozkládají za vzniku energie na prvky. Formule 1 se má v budoucnu ubírat podle dohody FIA a zastoupených automobilek směrem k ekologickým palivům a prvním krokem má být využívání energie produkované bržděním a tepla od motorů.
Hlavní náplní práce odborníka na palivové články a uplatnění jeho znalostí v oboru ekologických energií i zkušeností s řízením pracovních procesů, bude příprava dobře fungujícího oddělení zabývajícího se využitím alternativních energií.
Foto: Toyota Motorsport
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.