Formule 1 se rozpíná a zájem o pořádání závodů je velký, což automobiloví výrobci oceňují. Ještě větší soustředění však má být nasměrováno do Severní Ameriky.
Přání automobilek nebývala ze strany Mezinárodní automobilové federace příliš respektována. Po nastolení míru mezi FIA a GPMA v Mnichově si však překvapivě obě strany notují. Ať už se to týká motorů nebo kalendáře, jsou zajedno.
Prezident FIA Mosley konstatoval, že je Formule 1 celosvětovým sportem a tudíž je logické, že by mělo být poměrové zastoupení v různých částech světa podobné. „Mít závody v Evropě je velmi důležité, ale v tuto chvíli je jich tu nepřiměřeně. Například si vezměte Olympijské hry. Za posledních 100 let jich bylo 50% v Evropě, což není v rovnováze a my jsme na tom ještě hůř. Do rovnováhy se ale dostaneme s vývojem nových míst jako Rusko, Čína, Indie a Jižní a Střední Amerika.“
Automobilky však směřují své pohledy logicky tam, kde mají největší odbyt, a to je zatím Evropa a Amerika. „To jsou jejich největší odbytiště, proto bychom rádi viděli další závod v Severní Americe a neztratili příliš závodů v Evropě. Rozhodujícím faktorem je ale to, že týmy nesouhlasí s více jak 20 závody v sezoně.“
Foto: Sutton Motorsport Images
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.
George Russell potvrdil, že prodloužení smlouvy s Mercedesem pro rok 2026 je jen otázkou času. Po týdnech spekulací tak naznačil, že jeho budoucnost u týmu je prakticky jistá.
Alex Albon se dopustil technického omylu ohledně F1 vozu, na což ho veřejně upozornil šéf týmu James Vowles. Ten situaci pojal s nadsázkou, ale připomněl důležitost přesného porozumění vozu i u zkušených jezdců.
Fernando Alonso dojel v Maďarsku pátý po překvapivě silném výkonu, ale netuší, odkud se zlepšení Aston Martinu vzalo. Tým zatím nemá jasné vysvětlení, čím si formu na Hungaroringu zasloužil.
Red Bull vyzdvihl Maxe Verstappena za to, že během Velké ceny Maďarska donutil Lewise Hamiltona vyjet mimo trať. Verstappenova agresivní jízda ukázala jeho neústupný tlak na soupeře.
Šéf McLarenu Zak Brown přivítal jmenování Laurenta Mekiese do čela Red Bull Racing a vyzdvihl jeho zkušenosti a schopnosti vést tým. Podle něj taková změna posílí konkurenci, která prospívá celé Formuli 1.