Měsíc po zisku obou titulů mistra světa hovoří šéf stáje Renault Flavio Briatore o boji s Ferrari a Schumacherem, o Kovalainenovi a budoucnosti týmu.
Ital v čele francouzského týmu opět vyzdvihl úspěch Renaultu z pohledu rozpočtu a množství lidí. Co se týče efektivity, je Renault z jeho pohledu jedničkou s hvězdičkou. „Fakta hovoří jednoznačně. Utratili jsme méně peněz než Ferrari a vyhráli jsme. Naštěstí nedělají v F1 rychlé automobily jen peníze. Musíte k tomu mít efektivitu, inovace a kreativitu. Dosáhli jsme nejlepší návratnosti ze všech týmů F1,“ tvrdí Briatore.
Ale cesta k titulu v hodnocení jezdců i týmů nebyla vůbec snadná. Mnozí už v Kanadě tipovali Alonsa na šampiona, další pak v Itálii viděli mistrem světa Schumachera. Z vnějšího pohledu byl Renault stále soustředěný, ale uvnitř panoval stres, což přiznal s odstupem času i šéf týmu. „Víte, bojovat s Ferrari a Michaelem Schumacherem je to nejhorší, co vás může potkat, ale udrželi jsme naše soustředění a udělali jsme naši práci nakonec lépe než oni.“ Přesto ani jednou údajně nezapochyboval, zda by nebylo lepší od všeho utéci. A to ani když podstupoval v létě operaci nádoru na ledvině. „To mne jen posílilo.“
Během Briatoreho dvanáctileté kariéry v boxech F1 slavil sedm titulů, za největší ale považuje asi ten letošní, neboť to byl boj s Ferrari a Schumacherem, Renault byl pod obrovským tlakem a okolnosti také nehrály v jeho prospěch.
Ital ztratil v Benettonu Schumachera, v Renaultu Alonsa, v mladém Kovalainenovi vidí jejich možného nástupce. „Heikki je inteligentní, naslouchá inženýrům, rozumí technice, zná naši filozofii a spolupracuje dobře se všemi v týmu. Uvidíme co dokáže na dráze, ale podle mého má všechny potřebné ingredience.“
A co žene Flavia dál? Několikrát hovořil o plánovaném odchodu. Zdá se ale, že ho živí provokace. Motivuje ho dokazování, že druzí nemají pravdu. Mnoho lidí předpovídá propad Renaultu kvůli odchodu Alonsa, Flavio ale vidí něco jiného: „To jsou rychlé soudy, ti lidi neznají a ani nehledají fakta. Oni vidí neznámo, my tam vidíme lidi a logické rozhodování. Začátek nového období bez Fernanda mne velmi motivuje a vyzkoušíme si, zda je síla Renaultu více než jen jedna osoba.“
Foto: Renault F1 Team
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.