Měsíc po zisku obou titulů mistra světa hovoří šéf stáje Renault Flavio Briatore o boji s Ferrari a Schumacherem, o Kovalainenovi a budoucnosti týmu.
Ital v čele francouzského týmu opět vyzdvihl úspěch Renaultu z pohledu rozpočtu a množství lidí. Co se týče efektivity, je Renault z jeho pohledu jedničkou s hvězdičkou. „Fakta hovoří jednoznačně. Utratili jsme méně peněz než Ferrari a vyhráli jsme. Naštěstí nedělají v F1 rychlé automobily jen peníze. Musíte k tomu mít efektivitu, inovace a kreativitu. Dosáhli jsme nejlepší návratnosti ze všech týmů F1,“ tvrdí Briatore.
Ale cesta k titulu v hodnocení jezdců i týmů nebyla vůbec snadná. Mnozí už v Kanadě tipovali Alonsa na šampiona, další pak v Itálii viděli mistrem světa Schumachera. Z vnějšího pohledu byl Renault stále soustředěný, ale uvnitř panoval stres, což přiznal s odstupem času i šéf týmu. „Víte, bojovat s Ferrari a Michaelem Schumacherem je to nejhorší, co vás může potkat, ale udrželi jsme naše soustředění a udělali jsme naši práci nakonec lépe než oni.“ Přesto ani jednou údajně nezapochyboval, zda by nebylo lepší od všeho utéci. A to ani když podstupoval v létě operaci nádoru na ledvině. „To mne jen posílilo.“
Během Briatoreho dvanáctileté kariéry v boxech F1 slavil sedm titulů, za největší ale považuje asi ten letošní, neboť to byl boj s Ferrari a Schumacherem, Renault byl pod obrovským tlakem a okolnosti také nehrály v jeho prospěch.
Ital ztratil v Benettonu Schumachera, v Renaultu Alonsa, v mladém Kovalainenovi vidí jejich možného nástupce. „Heikki je inteligentní, naslouchá inženýrům, rozumí technice, zná naši filozofii a spolupracuje dobře se všemi v týmu. Uvidíme co dokáže na dráze, ale podle mého má všechny potřebné ingredience.“
A co žene Flavia dál? Několikrát hovořil o plánovaném odchodu. Zdá se ale, že ho živí provokace. Motivuje ho dokazování, že druzí nemají pravdu. Mnoho lidí předpovídá propad Renaultu kvůli odchodu Alonsa, Flavio ale vidí něco jiného: „To jsou rychlé soudy, ti lidi neznají a ani nehledají fakta. Oni vidí neznámo, my tam vidíme lidi a logické rozhodování. Začátek nového období bez Fernanda mne velmi motivuje a vyzkoušíme si, zda je síla Renaultu více než jen jedna osoba.“
Foto: Renault F1 Team
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.
George Russell potvrdil, že prodloužení smlouvy s Mercedesem pro rok 2026 je jen otázkou času. Po týdnech spekulací tak naznačil, že jeho budoucnost u týmu je prakticky jistá.
Alex Albon se dopustil technického omylu ohledně F1 vozu, na což ho veřejně upozornil šéf týmu James Vowles. Ten situaci pojal s nadsázkou, ale připomněl důležitost přesného porozumění vozu i u zkušených jezdců.
Fernando Alonso dojel v Maďarsku pátý po překvapivě silném výkonu, ale netuší, odkud se zlepšení Aston Martinu vzalo. Tým zatím nemá jasné vysvětlení, čím si formu na Hungaroringu zasloužil.
Red Bull vyzdvihl Maxe Verstappena za to, že během Velké ceny Maďarska donutil Lewise Hamiltona vyjet mimo trať. Verstappenova agresivní jízda ukázala jeho neústupný tlak na soupeře.
Šéf McLarenu Zak Brown přivítal jmenování Laurenta Mekiese do čela Red Bull Racing a vyzdvihl jeho zkušenosti a schopnosti vést tým. Podle něj taková změna posílí konkurenci, která prospívá celé Formuli 1.