Řeč je o osmiválcích určených pro vozy Formule 1. Kdo může porovnat oba motory a může je vůbec porovnat?
Bez přímého srovnání je autenticita jakéhokoliv posouzení lehce zpochybnitelná, ale Alex Wurz z týmu Williams již může jistou měrou oba motory posoudit. Tým z Grove totiž japonský agregát, se kterým bude v příští sezoně startovat, osadil do upraveného letošního šasi, konstruovaného pro Cosworth.
Cosworth se po celou sezonu těšil poměrně velké pozornosti a slabé výsledky byly přisuzovány především podvozku FW27. Osmiválec tradičního výrobce však nenašel dalšího odběratele a po dohodě Williamsu s Toyotou vyklidí pole Formule 1.
„Podle mého Sir Frank zvolil správně. Toyota je proti Cosworthu v lepší pozici. Co se týče motorů samotných, je ten od Toyoty lehčí a úspornější,“ prohlásil Alex Wurz, jenž pro příští rok povýšil z testovacího jezdce na závodního.
Podle 32letého Rakušana bude výkon motoru hrát v roce 2007 větší roli než letos, kdy rozhodovaly především pneumatiky.
Alex zatím hovořil o váze a spotřebě paliva, bylo by ale velmi zajímavé i porovnání kroutícího momentu a stáda koňských sil.
Jejich změření není jistě pro Williams problémem a byly určitě před podpisem smlouvy předmětem zájmu. Nezbývá než doufat, že na tato kritéria Alex pouze zapomněl…
Foto: Toyota Racing
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.
George Russell potvrdil, že prodloužení smlouvy s Mercedesem pro rok 2026 je jen otázkou času. Po týdnech spekulací tak naznačil, že jeho budoucnost u týmu je prakticky jistá.
Alex Albon se dopustil technického omylu ohledně F1 vozu, na což ho veřejně upozornil šéf týmu James Vowles. Ten situaci pojal s nadsázkou, ale připomněl důležitost přesného porozumění vozu i u zkušených jezdců.
Fernando Alonso dojel v Maďarsku pátý po překvapivě silném výkonu, ale netuší, odkud se zlepšení Aston Martinu vzalo. Tým zatím nemá jasné vysvětlení, čím si formu na Hungaroringu zasloužil.
Red Bull vyzdvihl Maxe Verstappena za to, že během Velké ceny Maďarska donutil Lewise Hamiltona vyjet mimo trať. Verstappenova agresivní jízda ukázala jeho neústupný tlak na soupeře.
Šéf McLarenu Zak Brown přivítal jmenování Laurenta Mekiese do čela Red Bull Racing a vyzdvihl jeho zkušenosti a schopnosti vést tým. Podle něj taková změna posílí konkurenci, která prospívá celé Formuli 1.