Řeč je o osmiválcích určených pro vozy Formule 1. Kdo může porovnat oba motory a může je vůbec porovnat?
Bez přímého srovnání je autenticita jakéhokoliv posouzení lehce zpochybnitelná, ale Alex Wurz z týmu Williams již může jistou měrou oba motory posoudit. Tým z Grove totiž japonský agregát, se kterým bude v příští sezoně startovat, osadil do upraveného letošního šasi, konstruovaného pro Cosworth.
Cosworth se po celou sezonu těšil poměrně velké pozornosti a slabé výsledky byly přisuzovány především podvozku FW27. Osmiválec tradičního výrobce však nenašel dalšího odběratele a po dohodě Williamsu s Toyotou vyklidí pole Formule 1.
„Podle mého Sir Frank zvolil správně. Toyota je proti Cosworthu v lepší pozici. Co se týče motorů samotných, je ten od Toyoty lehčí a úspornější,“ prohlásil Alex Wurz, jenž pro příští rok povýšil z testovacího jezdce na závodního.
Podle 32letého Rakušana bude výkon motoru hrát v roce 2007 větší roli než letos, kdy rozhodovaly především pneumatiky.
Alex zatím hovořil o váze a spotřebě paliva, bylo by ale velmi zajímavé i porovnání kroutícího momentu a stáda koňských sil.
Jejich změření není jistě pro Williams problémem a byly určitě před podpisem smlouvy předmětem zájmu. Nezbývá než doufat, že na tato kritéria Alex pouze zapomněl…
Foto: Toyota Racing
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.