Prezident Renaultu Carlos Ghosn nejen poděkoval celému týmu F1, ale připustil, že investice do programu F1 je přínosem a nikoliv ztrátou.
Carlos Ghosn je znám tím, že finanční injekce do sportu příliš v oblibě nemá a v minulosti se proto hodně spekulovalo o plánovaném prodeji týmu F1 francouzské automobilky. Dost možná díky nim přišli i o Fernanda Alonsa, dnes dvojnásobného šampiona, jenž míří k McLarenu.
„Se dvěma letošními tituly jsem přirozeně velmi šťastný a hrdý na celý tým. Při této příležitosti chci poděkovat oběma jezdcům, Flavio Briatoremu, Alainu Dassasovi a každému jednomu v Enstone i Viry-Chatillon. Byl to důležitý úspěch, neboť opravňuje naše investice do Formule 1. F1 je pro nás investicí, nikoliv ztrátou.“
Podle Ghosna se projevují úspěchy ve Formuli 1 především tím, že na trzích, kde se snaží Renault prosadit, zná značku stále více lidí. Tam kde je již francouzská značka etablovaná, zlepšuje její obraz, neboť je automobilka schopna konkurovat nejsilnějším výrobcům a dokonce je porážet.
„V neposledním směru pak ukazují naše výkony spolehlivost. Vše přináší Renaultu profit a my se teď musíme snažit náš úspěch převést do prodeje našich modelů.“
Ghosn se těší na příchod nových předpisů, které by podle jeho přesvědčení měly přinést ještě větší úspory financí, větší vyrovnanost startovního pole a větší zájem diváků.
Foto: Renault F1 Team
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.
Max Verstapen po kvalifikaci v Montrealu, kde skončil druhý za Georgem Russellem, přiznal, že ho opakované otázky o blížícím se trestu startu opravdu rozčilují. Tyto spekulace mu podle jeho slov odvádějí pozornost od závodního víkendu.
Lando Norris nenavázal v Kanadě na formu z předchozích závodů a po trápení v trénincích i kvalifikaci odstartuje až ze sedmé pozice. Na rozdíl od týmového kolegy Piastriho bude muset v závodě dohánět.