Prezident Renaultu Carlos Ghosn nejen poděkoval celému týmu F1, ale připustil, že investice do programu F1 je přínosem a nikoliv ztrátou.
Carlos Ghosn je znám tím, že finanční injekce do sportu příliš v oblibě nemá a v minulosti se proto hodně spekulovalo o plánovaném prodeji týmu F1 francouzské automobilky. Dost možná díky nim přišli i o Fernanda Alonsa, dnes dvojnásobného šampiona, jenž míří k McLarenu.
„Se dvěma letošními tituly jsem přirozeně velmi šťastný a hrdý na celý tým. Při této příležitosti chci poděkovat oběma jezdcům, Flavio Briatoremu, Alainu Dassasovi a každému jednomu v Enstone i Viry-Chatillon. Byl to důležitý úspěch, neboť opravňuje naše investice do Formule 1. F1 je pro nás investicí, nikoliv ztrátou.“
Podle Ghosna se projevují úspěchy ve Formuli 1 především tím, že na trzích, kde se snaží Renault prosadit, zná značku stále více lidí. Tam kde je již francouzská značka etablovaná, zlepšuje její obraz, neboť je automobilka schopna konkurovat nejsilnějším výrobcům a dokonce je porážet.
„V neposledním směru pak ukazují naše výkony spolehlivost. Vše přináší Renaultu profit a my se teď musíme snažit náš úspěch převést do prodeje našich modelů.“
Ghosn se těší na příchod nových předpisů, které by podle jeho přesvědčení měly přinést ještě větší úspory financí, větší vyrovnanost startovního pole a větší zájem diváků.
Foto: Renault F1 Team
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.