GP Brazílie, kvalifikace: Felipe Massa je blízko vítězství na domácí půdě, zatímco Michaelu Schumacherovi se titul dál vzdaluje. Fernando Alonso je a bude opatrný.
První fáze kvalifikace se vůbec nevydařila Coulthardovi, který znovu nepostoupil. Z dalších bojů o pozice na startovním roštu vypadli i oba Japonci od Super Aguri a také Speed ze stáje Toro Rosso, kterého vyřadil týmový kolega Liuzzi o jedinou tisícinu. Nejrychlejší byli stejně jako v tréninku Massa a M.Schumacher. Tiago Monteiro dostal hodiny ve svém prvním měřeném kole a na trať se již nevrátil.
I druhá patnáctiminutovka patřila rudým šípům, nejrychlejší byl M.Schumacher. Zrychlil Alonso, posunul se na třetí příčku, ale s velkou ztrátou na piloty Ferrari. Druhá polovina první desítky byla vyrovnaná v pouhých dvou desetinách sekundy. Ani jedno dostatečně rychlé kolo se nepodařilo Buttonovi a jedinou Hondu v TOP-10 bude řídit Barrichello. Vypadl také de la Rosa, který už nedokázal držet krok s Räikkönenem.
Ferrari díky Massovi nepřišlo o pole-position ani v rozhodující závěrečné části kvalifikace, ale M.Schumacher zůstal bez času, protože se musel k mechanikům vrátit hned po prvním zahřívacím kole. Pravděpodobně je na vině převodovka. Alonso pohodlnou jízdou získal bezpečné čtvrté místo. Do první řady se postaví Räikkönen. Velmi dobře si vedou oba piloti Toyoty. U BMW nakonec Kubica na Heidfelda po vyrovnaném měření sil nestačil.
Foto: Scuderia Ferrari
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.