Felipe Massa letos u Ferrari získal své první vítězství ve Formuli 1. Poslední závod se koná o tomto víkendu v jeho rodné Brazílii.
Massův zkušenější krajan a předchůdce ve stáji Ferrari zde vždy toužil vyhrát, ale od dob Ayrtona Senny se to dosud žádnému Brazilci nepodařilo. Letos musí vyhrát Michael Schumacher, ale pokud bude Fernando Alonso přijíždět do cíle na bodované pozici, může vítězství klidně vyjít i Felipemu Massovi.
Felipe Massa: "Pro brazilské piloty je Velká cena Brazílie důležitou událostí. Jsme pod velkým tlakem domácích médií, která očekávají, že odvedeme dobrou práci. Přijel jsem do Sao Paula hned po závodu v Japonsku, abych pokračoval ve svém tréninkovém programu a připravil se na závod. S tlakem se vyrovnávám docela dobře, ale je pravda, že jsem doma ještě nikdy nezávodil s Ferrari, které je schopné vyhrávat. Ale když se podívám na svoje závodění u Sauberu, vedl jsem si v těžkých okamžicích vždy dobře.Vždy jsem se ze všeho dostal a vše mne jen posilovalo.
Doma bude těžší se soustředit na závod, ale dokáži to dát stranou a dělat jen svoji práci. Mým cílem je vyhrát tento závod. Bude to těžké, ale já mám obrovskou motivaci. Budu se snažit vyhrát, ale kdyby Alonso nebyl na bodech a já jel první, pomohu Michaelovi. Moc rád bych mu pomohl."
Foto: Scuderia Ferrari
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.