Lewis Hamilton je velkým favoritem na závodní sedačku, spekulovalo se dokonce o jeho nasazení na konci letošní sezóny. I závěrečný závod v Brazílii však odjede de la Rosa.
Letošní šampion GP2 Lewis Hamilton se zatím nedočkavě těšil na první test s vozem F1, ale po několika svezeních s mclarenem dal za pravdu svému pravděpodobnému budoucímu šéfovi Ronu Dennisovi, podle kterého závodění v F1 vyžaduje více zkušeností.
Lewis Hamilton pro britské noviny Daily Mail: "Abych pravdu řekl, čtyři dny v autě nejsou dostatečnou přípravou pro soupeření s Fernandem Alonsem, Michaelem Schumacherem a Kimim Räikkönenem. Já mám pocit, že jsem připravený, ale Formule 1 je vrcholem motorsportu. Ne něčím, do čeho jen tak skočíte a vyhráváte. Kdybych jel v Brazílii, mohla skvělá letošní sezóna skončit katastrofou. Mohlo by třeba pršet a já jsem zatím nikdy nejel v s vozem F1 na mokru.
Ron Dennis a Martin Whitmarsh mi vysvětlili, že trpělivost je klíčem k úspěchu. Měl bych přes zimu hodně testovat a nasbírat co nejvíce zkušeností. Když se podívám na svoji kariéru, McLaren mě vždycky přiměl čekat a být trpělivý, a já potom vždy vyhrál. Musím poznat mechaniku vozu, seznámit se s týmem, spřátelit se s nimi. Věřím Ronovi a Martinovi a stáji McLaren-Mercedes. To je pro mě hlavní. Oni mě pořád provázejí."
Lewis Hamilton je nečekaně uvědomělý a o své budoucnosti u McLarenu hovoří jako o samozřejmé věci...
Foto: McLaren Mercedes
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.