Lewis Hamilton je velkým favoritem na závodní sedačku, spekulovalo se dokonce o jeho nasazení na konci letošní sezóny. I závěrečný závod v Brazílii však odjede de la Rosa.
Letošní šampion GP2 Lewis Hamilton se zatím nedočkavě těšil na první test s vozem F1, ale po několika svezeních s mclarenem dal za pravdu svému pravděpodobnému budoucímu šéfovi Ronu Dennisovi, podle kterého závodění v F1 vyžaduje více zkušeností.
Lewis Hamilton pro britské noviny Daily Mail: "Abych pravdu řekl, čtyři dny v autě nejsou dostatečnou přípravou pro soupeření s Fernandem Alonsem, Michaelem Schumacherem a Kimim Räikkönenem. Já mám pocit, že jsem připravený, ale Formule 1 je vrcholem motorsportu. Ne něčím, do čeho jen tak skočíte a vyhráváte. Kdybych jel v Brazílii, mohla skvělá letošní sezóna skončit katastrofou. Mohlo by třeba pršet a já jsem zatím nikdy nejel v s vozem F1 na mokru.
Ron Dennis a Martin Whitmarsh mi vysvětlili, že trpělivost je klíčem k úspěchu. Měl bych přes zimu hodně testovat a nasbírat co nejvíce zkušeností. Když se podívám na svoji kariéru, McLaren mě vždycky přiměl čekat a být trpělivý, a já potom vždy vyhrál. Musím poznat mechaniku vozu, seznámit se s týmem, spřátelit se s nimi. Věřím Ronovi a Martinovi a stáji McLaren-Mercedes. To je pro mě hlavní. Oni mě pořád provázejí."
Lewis Hamilton je nečekaně uvědomělý a o své budoucnosti u McLarenu hovoří jako o samozřejmé věci...
Foto: McLaren Mercedes
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.