Čerstvý šampion GP2 Lewis Hamilton je nejvážnějším kandidátem na závodní sedačku u McLaren v roce 2007. Sveze se už letos?
McLaren má o Hamiltona zájem už dlouho, ale stáj z Wokingu nikdy neriskovala s nezkušenými piloty a neudělá to asi ani letos. Jestli bude Hamilton závodit, tak až v příští sezóně, a to pouze za předpokladu, že prokáže velkou rychlost i spolehlivost v testech. Část McLarenu by však Hamiltona nejraději viděla závodit už za týden v Brazílii místo de la Rosy, k čemuž svého starého soupeře Rona Dennise nabádá také Frank Williams. Tento týden bude Hamilton pro McLaren znovu testovat v Jerezu, ale ani zde pravděpodobně "přijímačky" udělat nemůže.
Ron Dennis, šéf stáje McLaren: "Nemyslím, že by bylo rozumné takhle ho do toho hodit. Myslím, že by se měl nejdříve pořádně připravit, aby mohl za McLaren závodit v budoucnu. Na testy v Jerezu nejedeme kvůli tomu, abychom ho zkoušeli. Prostě mu jen chceme umožnit další trénink, další kilometry na zase jiném okruhu. Zatím nepadlo žádné definitivní rozhodnutí, a až padne, dáme vám vědět."
Nasazení Hamiltona v Brazílii by bylo pro konzervativní McLaren příliš uspěchané, ale jestli se do Jerezu jede pouze kvůli tréninku pro Hamiltona, pak je jasné, kdo je favoritem na závodní sedačku 2007...
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.