Fernando Alonso v cíli neskrýval obrovskou radost. Téměř rozhodl o výsledku šampionátu - příště mu k titulu stačí jediný bod, nebo ani to, pokud nevyhraje Michael Schumacher.
Nakonec sice nerozhodl ani tak Fernando Alonso, jako spíše motor v Schumacherově Ferrari, ale pravdou je, že Alonso a Renault byli mnohem konkurenceschopnější než ve včerejší kvalifikaci. V úvodních kolech se zdržel soubojem s piloty Toyoty, ale poté udržoval konstantní ztrátu 4-5s na vedoucího Schumachera.
Fernando Alonso: "Na startu jsem myslel, že nemáme moc velkou šanci, ale nakonec se ukázalo, že jsme konkurenceschopní a stejně rychlí jako Ferrari, lepší než Toyota. V první zatáčce jsem předjel Jarna a potom jsem viděl, že Ralf má problémy, tak jsem se pokusil i o něj. Všechno potom fungovalo dobře a byl jsem spokojený, zvláště po první zastávce, kdy bylo auto pořád perfektně vyvážené a dobře se řídilo.
V druhé části závodu jsem byl pořád stejně daleko za Michaelem a cítil jsem, že závod by se dal vyhrát - byli jsme v polovině závodu a jen pět sekund za ním. Byli jsme opravdu překvapeni. V posledních závodech jsem měl tolik problémů, přišel jsem o pneumatiku v Maďarsku, motor v Monze, a dostali jsme se z toho. Když jsem viděl, že Michael odstoupil, nemohl jsem tomu uvěřit. Vidět závadu na Ferrari je docela vzácné."
Foto: Renault F1 Team
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.