Šéf Renaultu pokračuje v mediální přestřelce mezi Renaultem, Ferrari a FIA. Obětí zdržování na trati se podle něj tentokrát stal jeho pilot Fernando Alonso.
Flavio Briatore po kvalifikaci kritizoval Felipeho Massu za zdržování Fernanda Alonsa v úvodu poslední kvalifikační patnáctiminutovky. Piloti vyjeli z boxů hromadně po otevření pit-lane, v předu kroužil M.Schumacher, za ním Massa, Alonso a Fisichella.
Flavio Briatore pro televizi ITV: "Massa je takový typ člověka. Je to dítě. Malé dítě. Je malý v každém směru. Felipe byl před Fernandem, brzdil ze všech sil. Promluvíme si o tom s Charliem (Whitingem - ředitelem závodu), je to úžasné. Dnes oslovíme Charlieho my, ale stejně se nic nestane. Jeho odpověď známe předem. Fernando si do rádia stěžoval. Když bojujete s McLarenem, je to fajn, ale když bojujete s těmito lidmi, je to nemožné."
Šéf Renaultu naráží na skutečnost, že Alonso byl v předminulé kvalifikaci v Monze potrestán zrušením svých časů za to, že údajně zdržoval Massu, ale přitom byl po celé inkriminované kolo několik stovek metrů před Massou. Dnes Massa zcela evidentně Alonsa brzdil, ale Fernando Alonso by mohl vysvětlit, proč se potřeboval v úvodu kvalifikace při obyčejném spalování paliva za každou cenu dostat před Massu. Že by si dítě od Ferrari chtělo hrát, zatímco pan mistr světa ztrácí nervy?
Foto: Renault F1 Team
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.