Šéf Renaultu pokračuje v mediální přestřelce mezi Renaultem, Ferrari a FIA. Obětí zdržování na trati se podle něj tentokrát stal jeho pilot Fernando Alonso.
Flavio Briatore po kvalifikaci kritizoval Felipeho Massu za zdržování Fernanda Alonsa v úvodu poslední kvalifikační patnáctiminutovky. Piloti vyjeli z boxů hromadně po otevření pit-lane, v předu kroužil M.Schumacher, za ním Massa, Alonso a Fisichella.
Flavio Briatore pro televizi ITV: "Massa je takový typ člověka. Je to dítě. Malé dítě. Je malý v každém směru. Felipe byl před Fernandem, brzdil ze všech sil. Promluvíme si o tom s Charliem (Whitingem - ředitelem závodu), je to úžasné. Dnes oslovíme Charlieho my, ale stejně se nic nestane. Jeho odpověď známe předem. Fernando si do rádia stěžoval. Když bojujete s McLarenem, je to fajn, ale když bojujete s těmito lidmi, je to nemožné."
Šéf Renaultu naráží na skutečnost, že Alonso byl v předminulé kvalifikaci v Monze potrestán zrušením svých časů za to, že údajně zdržoval Massu, ale přitom byl po celé inkriminované kolo několik stovek metrů před Massou. Dnes Massa zcela evidentně Alonsa brzdil, ale Fernando Alonso by mohl vysvětlit, proč se potřeboval v úvodu kvalifikace při obyčejném spalování paliva za každou cenu dostat před Massu. Že by si dítě od Ferrari chtělo hrát, zatímco pan mistr světa ztrácí nervy?
Foto: Renault F1 Team
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.