GP Japonska, kvalifikace: Felipe Massa vybojoval svoji druhou pole-position v F1, když o desetinu porazil Michaela Schumachera.
První patnáctiminutovka nepřinesla žádné velké překvapení. Nejrychlejší byl Massa. Dlouho vedl M.Schumacher, ale v posledních dvou minutách se propadl až na osmé místo, pátý skončil Alonso. Mezi prvními šesti odpadlíky skončili oba piloti Super Aguri, Monteiro s Midlandem, Speed s Toro Rosso, ale také oba piloti Red Bullu, které překonal Liuzzi z Toro Rosso.
Christijan Albers dnes postoupil do druhé části kvalifikace. Yamamoto u Super Aguri nezajel vůbec žádné měřené kolo, protože hned při první výjezdu ztratil grip na novém asfaltu a po smyku zastavil v únikové zóně.
V druhé patnáctiminutovce první dvě místa ovládlo Ferrari, nejrychlejší byl nakonec Massa. Velmi rychlý zůstávají na třetím místě Trulli a na čtvrtém Button. Rychlost Toyoty potvrdil pátým místem Ralf Schumacher.
Renaultům patří až 6. a 8. pozice, rychlejší je stále Fisichella. O největší překvapení se postaral McLaren, pro který kvalifikace po půlhodině skončila. Räikkönena z první desítky na poslední chvíli vytlačil Barrichello. U Williamsu postupuje do první desítky pouze Rosberg.
Robert Kubica předvedl kaskadérský kousek, když se dlouhým smykem ve velké rychlosti svezl po trávě asi půl metru od bariéry. Liuzzi a Albers už svoje časy nevylepšili a zůstali poslední.
Třetí část kvalifikace patřila Ferrari. O první místo se přetahovali pouze M.Schumacher a Massa. Alonso a Fisichella výrazně zrychlili v posledním měřeném kole, ale přesto jim patří až třetí řada - porazili je piloti Toyoty.
Aby byl startovní rošť hezky pruhovaný, zařadily se do čtvrté řady Hondy. Button byl tentokrát o půl sekundy rychlejší Barrichella. Jako poslední z první desítky odstartují Heidfeld a Rosberg.
Závod odstartuje zítra v 7:00 našeho času.
Foto: Scuderia Ferrari
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.